Gå til innhold

For jålete eller kresen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne elske min mann, og ha lyst på han. Han er snill som dagen er lang. Enkel å be om alt mulig og vi samarbeider godt om det meste. 

Likevel har jeg ikke lyst på han....

Han går gjerne kledd i gamle og like klær. Dvs han skifter, men ser likens ut likevel. Ligner ofte en "boms" eller "tigger" (unnskyld- mener ikke si noe stygt om de som er i økonomisk krise). Fikk en for stor pysjamas i sommer, og den brukes gjerne 12-14 timer døgnet når vi har fri. Den brukes gjerne en mnd tid før den vaskes....Noe så usexy som en stor krøllete og etter hvert skitten pysjamas kan man lete lenge etter. Han er ikke nøye med å kamme håret og er ofte bustete.

Skulle vi havne til køys, så viser det seg i 40% av tilfellene at mannen stinker  svette. Orker ikke tanken på hva som stinker lengre ned... Han tilbyr seg da å vaske seg... men all lyst er blåst bort hos meg. Han dusjer hver dag, så helt urenslig er han ikke.... 

Han er som sagt snill og grei. Alt ovenfor er kanskje akseptabelt for "folk flest"? Er det jeg som bare er for jålete?  

Jeg vil egentlig at forholdet vårt skal blomstre og at sexlivet skal ta seg opp. Men jeg grøsser om han tar i meg...

Anonymous poster hash: b61c8...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

7

• XbellaX

5

• tjohei1

4

• Kayia

4

Mest aktive i denne tråden

Slik jeg forstår deg så er det det at han ikke flir seg som er problemet. Han dusjer hver dag, så etter min mening er han ikke urenslig.

Bruker han deodorant og evt parfyme?

Kan du snakke med han om alt dette og at du ønsker at han skal fli seg på fritiden sin - kan du være ærlig med han og si at dette dreper sexlysten din? Si at en endring må til?

Nei, jeg synes ikke du er jålete og/eller kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne elske min mann, og ha lyst på han. Han er snill som dagen er lang. Enkel å be om alt mulig og vi samarbeider godt om det meste. 

Likevel har jeg ikke lyst på han....

Han går gjerne kledd i gamle og like klær. Dvs han skifter, men ser likens ut likevel. Ligner ofte en "boms" eller "tigger" (unnskyld- mener ikke si noe stygt om de som er i økonomisk krise). Fikk en for stor pysjamas i sommer, og den brukes gjerne 12-14 timer døgnet når vi har fri. Den brukes gjerne en mnd tid før den vaskes....Noe så usexy som en stor krøllete og etter hvert skitten pysjamas kan man lete lenge etter. Han er ikke nøye med å kamme håret og er ofte bustete.

Skulle vi havne til køys, så viser det seg i 40% av tilfellene at mannen stinker  svette. Orker ikke tanken på hva som stinker lengre ned... Han tilbyr seg da å vaske seg... men all lyst er blåst bort hos meg. Han dusjer hver dag, så helt urenslig er han ikke.... 

Han er som sagt snill og grei. Alt ovenfor er kanskje akseptabelt for "folk flest"? Er det jeg som bare er for jålete?  

Jeg vil egentlig at forholdet vårt skal blomstre og at sexlivet skal ta seg opp. Men jeg grøsser om han tar i meg...

Pyjamas 12-14 timer i døgnet? På en voksen mann? Rart. Hm, han bryr seg sikkert ikke så mye om dette.

Jeg synes ikke du er kresen, men ta en prat fremfor å gli bort fra ham. Noen mennesker svetter mer enn andre, det er ikke noe dramatisk ved det, det krever bare at vedkommende er mer påpasselig med hygienen. 

Kanskje du kan fortelle ham hva som tenner deg; en nydusjet kropp, gode lukter, rent sengetøy, rene klær osv. Vær mer tydelig og direkte med ham. Og ta et bad sammen med ham både titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX, on 31 Dec 2013 - 13:37, said:

Pyjamas 12-14 timer i døgnet? På en voksen mann? Rart. Hm, han bryr seg sikkert ikke så mye om dette.

Jeg synes ikke du er kresen, men ta en prat fremfor å gli bort fra ham. Noen mennesker svetter mer enn andre, det er ikke noe dramatisk ved det, det krever bare at vedkommende er mer påpasselig med hygienen.

Kanskje du kan fortelle ham hva som tenner deg; en nydusjet kropp, gode lukter, rent sengetøy, rene klær osv. Vær mer tydelig og direkte med ham. Og ta et bad sammen med ham både titt og ofte.

Jeg går gjerne i joggebukser og fleecegenser hele dagen når jeg har fri. Ikke noe mer tiltrekkende det enn en pyjamas. Anonymous poster hash: d9aa8...3f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si klart fra at han må bruke deo hver dag etter dusjen (om han dusjer om morgenen). Siden han dusjer hver dag høres det rart ut at han stinker?

Pysjen kan du vel selv hive i vaskemaskina en gang eller to i uka? Hvis det virkelig er sånn at han legger den til vask bare en gang i mnd mener jeg.

Kjøp en hårklippemaskin og spør om du kan få klippe ham og klipp det så kort at det ser velstelt ut og ikke trenger å gres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går gjerne i joggebukser og fleecegenser hele dagen når jeg har fri. Ikke noe mer tiltrekkende det enn en pyjamas. Anonymous poster hash: d9aa8...3f4

Det avhenger av hvordan det ser ut, det trenger faktisk ikke være så ille det du beskriver (men det kan definitivt være det). Det jeg synes var rart var at man går sjelden ut i pyjamas, sitter han bare inne resten av dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I romjula har jeg stort sett gått i enten treningstøy (løpetights og ulltrøye) eller joggebukse og singlet/genser...  :P  Men jeg er nyvasket og lukter godt da.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hvordan det ser ut, det trenger faktisk ikke være så ille det du beskriver (men det kan definitivt være det). Det jeg synes var rart var at man går sjelden ut i pyjamas, sitter han bare inne resten av dagen? 

Jeg regnet med at det gjalt f.eks. 9-10 timer om natten og så gikk han i pysjen til utpå formiddagen før han kledde på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg tolket det som at han tok på seg pyjamas litt tidlig på kvelden eller hadde den på frem til lunch på fridager. 8 av de 10-12 timene antok jeg at han sov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med at det gjalt f.eks. 9-10 timer om natten og så gikk han i pysjen til utpå formiddagen før han kledde på seg.

Ja se det... det ble litt bedre ja. Da er det ikke så ille. Men han må vaske den, eller kjøp en ny til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg tolket det som at han tok på seg pyjamas litt tidlig på kvelden eller hadde den på frem til lunch på fridager. 8 av de 10-12 timene antok jeg at han sov?

Muligens en noe riktigere tolkning det ja :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter ikke de fleste voksne inne mesteparten av dagen på vinterstid ? Eller driver dere å hopper i snøen...?

Send litt snø hitover, det er bare pøsregn og kuling her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette HAR jeg snakket med han om.... Det med klær har vi også snakket om. 

Han skjerper seg for en stund, og så er vi tilbake til start.

Skal han ut med kompis, så shines han opp og lukter godt. Hjemme med meg ser han ut som boms. Jeg klarer ikke tenne på slikt og grøsser bare. Jeg hater skitten lukt- og siden jeg så ofte har møtt skitten kropp, så gjør det også noe med tenningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette HAR jeg snakket med han om.... Det med klær har vi også snakket om. 

Han skjerper seg for en stund, og så er vi tilbake til start.

Skal han ut med kompis, så shines han opp og lukter godt. Hjemme med meg ser han ut som boms. Jeg klarer ikke tenne på slikt og grøsser bare. Jeg hater skitten lukt- og siden jeg så ofte har møtt skitten kropp, så gjør det også noe med tenningen. 

Dårlig hygiene er en killer når det kommer til sexlyst. Men dusjer han hver dag kan jo ikke kroppen hans være så skitten, jeg forstår ikke helt det. Tar han på seg skitne klær etter dusj da eller? Enig med de over her, vask pysjen hans når han hopper ut av den, og fortell ham hva du ønsker ofte. Noen må mases på.

Jeg må innrømme at jeg heller til daglig ser ut som jeg gjør når jeg skal utmed venner. Jeg går stort sett rundt usminket og i joggedress. Er du sikker på at det ikke ligger mer bak din motvilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart han stinker om han dusjer hver dag, men viktig at han bruker en antiperspirant i armhulene om han er plaget med svette. Jeg kan lukte svette selv om jeg er nydusjet om jeg glemmer å bruke rollon, så det må jeg ha hver dag. 
Mannen min dusjer for sjeldent... en eller to ganger i uka om jeg er heldig og går gjerne med samme klærne hver dag.... spiser masse dritt og har lagt på seg.

Og så lurer han på hvorfor jeg aldri vil? Vel - jeg og som deg tenner på en ren og pen nyvasket mann..... gjerne med en god aftershave, og velkledd. Han min går gjerne i gamle fillete klær, med malingsflekker. Driter i åssen han ser ut. Om jeg en dag ikke har børstet håret så kan han komme til å si at jeg ser så utstelt ut... æh he... det var da rette ræva som feis. 

En annen ting - pass på at han bytter truse og t-skjorte/trøye hver dag, det hjelper ikke dusje hver dag om han har på seg den samme t-skjorta. 

Jau... 

Ellers må du granske deg selv, er det bare det at han er uflidd, eller er det andre årsaker? Har hverdagen tatt over? Kanskje dere burde reist vekk en helg, bare dere... litt spa.... finne tilbake til hvorfor dere en gang falt for hverandre. Det tro rjeg ethvert par kunne treng. Vi også..... en dag... om noen gidder å passe ungene og økonomien strekker til. 

Imens får du lukke øynene og holde pusten og fantasere om Brad Pitt hehehe

Anonymous poster hash: 50f9b...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke de fleste voksne inne mesteparten av dagen på vinterstid ? 

I pyjamas? Er det vanlig?

Anonymous poster hash: a44f1...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette HAR jeg snakket med han om.... Det med klær har vi også snakket om.  Han skjerper seg for en stund, og så er vi tilbake til start. Skal han ut med kompis, så shines han opp og lukter godt. Hjemme med meg ser han ut som boms. Jeg klarer ikke tenne på slikt og grøsser bare. Jeg hater skitten lukt- og siden jeg så ofte har møtt skitten kropp, så gjør det også noe med tenningen.     Anonymous poster hash: b61c8...746 Anonymous poster hash: b61c8...746

Tar han selv initiativ til sex med med deg? Har du prøvd å si det til han da eller sagt at du ikke klarer å ha sex med han som følge av alt dette?

Kan du, Feks når dere legger dere en kveld, si til han ømt og sakte noe slikt; "du.. Jeg skulle ønske du kunne gjøre noe med dette, det dreper sexlysten min, og jeg vil ikke at vi skal ha det slik....".

Som en annen skriver så er det viktig med roll-on, uten det lukter det svette selv om en har dusjet (også min erfaring). Gjerne også god-lukt/parfyme i tillegg.

Jeg er også fryktelig var på dette med lukt - også til vanlig. Så jeg forstår deg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes litt synd på mannen din jeg da, han ser ut som en boms og han stinker....uffda. Er du sikker på at han har samme syn på saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...