Gå til innhold

For jålete eller kresen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne elske min mann, og ha lyst på han. Han er snill som dagen er lang. Enkel å be om alt mulig og vi samarbeider godt om det meste. Likevel har jeg ikke lyst på han.... Han går gjerne kledd i gamle og like klær. Dvs han skifter, men ser likens ut likevel. Ligner ofte en "boms" eller "tigger" (unnskyld- mener ikke si noe stygt om de som er i økonomisk krise). Fikk en for stor pysjamas i sommer, og den brukes gjerne 12-14 timer døgnet når vi har fri. Den brukes gjerne en mnd tid før den vaskes....Noe så usexy som en stor krøllete og etter hvert skitten pysjamas kan man lete lenge etter. Han er ikke nøye med å kamme håret og er ofte bustete. Skulle vi havne til køys, så viser det seg i 40% av tilfellene at mannen stinker svette. Orker ikke tanken på hva som stinker lengre ned... Han tilbyr seg da å vaske seg... men all lyst er blåst bort hos meg. Han dusjer hver dag, så helt urenslig er han ikke.... Han er som sagt snill og grei. Alt ovenfor er kanskje akseptabelt for "folk flest"? Er det jeg som bare er for jålete? Jeg vil egentlig at forholdet vårt skal blomstre og at sexlivet skal ta seg opp. Men jeg grøsser om han tar i meg...Anonymous poster hash: b61c8...746 Anonymous poster hash: b61c8...746

Det er ikke normalt å bruke en pysjamas i en måned før man vasker den. Det er heller ikke normalt å ikke gre håret. Han bruker vel dusjsåpe i dusjen og hvor godt vasker han seg? Jeg synes ikke det er urimelig av deg å stille høyere krav til renslighet og at man kan gjøre seg mer attraktiv for hverandre.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

7

• XbellaX

5

• tjohei1

4

• Kayia

4

Mest aktive i denne tråden

schizoid1337

Det er ikke normalt å bruke en pysjamas i en måned før man vasker den. Det er heller ikke normalt å ikke gre håret. Han bruker vel dusjsåpe i dusjen og hvor godt vasker han seg? Jeg synes ikke det er urimelig av deg å stille høyere krav til renslighet og at man kan gjøre seg mer attraktiv for hverandre.

særriøst? finnes det gutter i 2014 som grer håret ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva hans syn på saken er? Han slektes på sin far som alltid sier "det er ikke så nøye" til alt mulig,  og er like uflidd som sin sønn. 

Jeg kjøper pene skjorter, pene T-skjorter til han,  enten alene eller sammen med han. Han er enig i at de er pene, men velger utvaskede T-skjorter samt gamle gensere. Han synes de er deiligere å ha på. Jeg forsøker alltid velge myk bomull, og det brukes litt- før han helst går tilbake til de utvaskede klærne.

Jeg sa han dusjer hver dag. Dette gjelder sånn stort sett. Det er dager han dropper dusjen. 

Jeg har som sagt snakket om dette før med han, og det leder til kortvarig skjerpings. Så har jeg tenkt at jeg ikke kan endre voksen mann, og dermed må endre på mine forventninger. 

Han tar initiativ i 99% av tilfellene. Jeg har lest gode råd om at "use it or loose it" mtp seksuell lyst, og jeg har "stilt opp" av og til fordi han hadde sånn lyst. Jeg har lest at lysta kommer underveis, og at når man later som så tenner man... Tja, som oftest tenner jeg underveis- dvs kroppen blir klar -men uten at hodet har lyst om dere skjønner. Alt dette har blitt helt feil for meg, og har resultert i stor motvilje mot å være fysisk nær han. 

Denne motviljen er også utrolig leit. For jeg vil så gjerne elske han. Jeg vil så gjerne ha tilbake lysten på han. 

Jeg så råd om spa eller tur sammen. Ja, det er godt råd. Men det må være uten sex-press. Ellers har jeg stor motvilje mot å dra med han. Tar han i meg, så er det bare på bryst/kjønn. Dette er også helt feil for meg, og jeg har ikke tall på alle gangene jeg har tatt dette opp med han. Jeg har sagt jeg liker tirres sakte og ønsker lengte etter  mer... Det går bare ikke inn. Han har visst en ide om hva jeg bør like. Nesten slik som at han kan spørre om hva  jeg ønsker i bursdagsgave, og jeg kan fortelle han det. Så gir han meg noe han selv er overbevist om at jeg burde like (og ikke det jeg selv ønsket meg). Meget godt ment alt sammen, men så feil for meg. 

Anonymous poster hash: b61c8...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne elske min mann, og ha lyst på han. Han er snill som dagen er lang. Enkel å be om alt mulig og vi samarbeider godt om det meste. 

Likevel har jeg ikke lyst på han....

Han går gjerne kledd i gamle og like klær. Dvs han skifter, men ser likens ut likevel. Ligner ofte en "boms" eller "tigger" (unnskyld- mener ikke si noe stygt om de som er i økonomisk krise). Fikk en for stor pysjamas i sommer, og den brukes gjerne 12-14 timer døgnet når vi har fri. Den brukes gjerne en mnd tid før den vaskes....Noe så usexy som en stor krøllete og etter hvert skitten pysjamas kan man lete lenge etter. Han er ikke nøye med å kamme håret og er ofte bustete.

Skulle vi havne til køys, så viser det seg i 40% av tilfellene at mannen stinker  svette. Orker ikke tanken på hva som stinker lengre ned... Han tilbyr seg da å vaske seg... men all lyst er blåst bort hos meg. Han dusjer hver dag, så helt urenslig er han ikke.... 

Han er som sagt snill og grei. Alt ovenfor er kanskje akseptabelt for "folk flest"? Er det jeg som bare er for jålete?  

Jeg vil egentlig at forholdet vårt skal blomstre og at sexlivet skal ta seg opp. Men jeg grøsser om han tar i meg...

Hei!

Siden han dusjer hver dag er det nok noe annet som er galt med følelsene dine for han.

Jeg liker avslappet stil hos menn, syns den der jålestilen med dress og skifte skjorte hver dag er slitsomt og styrete.

Jeg dusjer nesten hver dag, men jeg bruker mine ytterklær ca en uke(helst mer men det er jo ikke tillatt) og var jeg ikke gift hadde jeg tenkt enda mindre på klær. Joggeklær og joggesko har jeg motforestillinger i mot, men det er fordi jeg stadig får høre av min mann så ekkelt og simpelt og merkelig mennesker kler seg, feks på butikken og offentlige steder, treningstøy er for trening sier han,. og det er jeg altså blitt oppmerksom på selv.

Dvs jeg hører på det han sier.

Nå skjerper jeg meg, både fordi min mann klager, kaster mine klær og har sterke meninger, samt handler til meg ca to ganger pr år, bursdag og jul.

Han handler fine klær som jeg bruker. I julen måtte jeg kaste mitt nattbukse, dette fordi han ikke orket å se den mer, jeg sa jeg ikke hadde noen annen, da skulle han kjøpe en. Jeg kastet den, og angret etterpå, nå har jeg ingen nattbukse mange dager :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snakker ikke om bruk av dress hver dag. Selvsagt ikke :) 

Ikke utvaskede og evt hullete klær, kombinert med svettelukt og hår til alle kanter. Jeg skulle ønske jeg fikk se mann med pene, rene og hele klær. Gjerne i bomull om han vil. Om han i tillegg kammer håret og lukter godt samt smiler.... vel, da er vi på god vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om bruk av dress hver dag. Selvsagt ikke :)

Ikke utvaskede og evt hullete klær, kombinert med svettelukt og hår til alle kanter. Jeg skulle ønske jeg fikk se mann med pene, rene og hele klær. Gjerne i bomull om han vil. Om han i tillegg kammer håret og lukter godt samt smiler.... vel, da er vi på god vei. 

Går det ikke an å kaste alle hans utslitte klær?

Jeg gjennomgår klesutvalget sammen med mannen min jevnlig, og vi kaster det som ikke er presentabelt, det må vel gå an hos dere også?

Svettelukt, når en dusjer hver dag, reduseres dramatisk ved bruk av en effektiv deodorant.

Få mannen din til å klippe seg helt kort på håret. Evt. kjøpe en klippemaskin og gjøre det på ham, det er ikke vanskelig.

Du kan ta klærne til mannen din og putte de i vaskemaskinen, når det er utsvette, ikke nor særlig vanskelig prosjekt.

Hvis han vil ha seksuell samkvem og tilbyr seg å dusje først, så er det vel ikke noe problem mht. dårlig kroppshygiene.

Mannen min og jeg har en avtale om at vi må gjøre hverandre oppmerksom på hvis vi går med flekkete klær, denne avtalen går begge veier, vi vil ikke gå rundt og ser skitne ut, selv om vi bare er oss to hjemme.

Smil smitter, smiler du til mannen din?

Endret av Høstløv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne elske min mann, og ha lyst på han. Han er snill som dagen er lang. Enkel å be om alt mulig og vi samarbeider godt om det meste. 

Han går gjerne kledd i gamle og like klær. Dvs han skifter, men ser likens ut likevel. Ligner ofte en "boms" eller "tigger" (unnskyld- mener ikke si noe stygt om de som er i økonomisk krise). Fikk en for stor pysjamas i sommer, og den brukes gjerne 12-14 timer døgnet når vi har fri. Den brukes gjerne en mnd tid før den vaskes....Noe så usexy som en stor krøllete og etter hvert skitten pysjamas kan man lete lenge etter. Han er ikke nøye med å kamme håret og er ofte bustete.

Skulle vi havne til køys, så viser det seg i 40% av tilfellene at mannen stinker  svette. Orker ikke tanken på hva som stinker lengre ned... Han tilbyr seg da å vaske seg... men all lyst er blåst bort hos meg. Han dusjer hver dag, så helt urenslig er han ikke.... 

Han er som sagt snill og grei. Alt ovenfor er kanskje akseptabelt for "folk flest"? Er det jeg som bare er for jålete?  

Jeg vil egentlig at forholdet vårt skal blomstre og at sexlivet skal ta seg opp. Men jeg grøsser om han tar i meg...

Jeg ville heller ikke tent på en fyr som stinker, som jeg mistenker å lukte nedentil (urk) og som generelt dasser rundt og ser ut som en boms. Her i huset er treningstøy noe vi bruker når vi trenerm, ikke som fritidsklær. Vet at andre har det annerledes, men jeg ville ikke likt om mann og jeg plutselig skulle begynne å dasse rundt i slitte, usexy joggebukser for å si det sånn..

Men; Er dette nytt, eller var han sånn da dere møttes? Hvorfor har han egentlig så masse like (og da gamle bomse-) klær? Skjønner ikke helt hvordan han har endt opp sånn? 

Jeg ville tatt en alvorsprat, sagt at dette går ut over forholdet, og at du føler avstand framfor kjærestefølelser når han dasser rundt og stinker. Det er ikke urimelig å be han skjerpe seg på dette området desom dette er ny atferd fra hans side. Har han alltid vært sånn er det nok dine følelser som er i endring...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg synes ikke du er jålete. Jeg synes dette høres trasig ut. Ikke rart du mister sexlysten. Hva du skal gjøre med det, vet jeg ikke. Høres ut som du har forsøkt det du kan forsøke. Det å skulle måtte oppdra en mann til å være renslig, må være antennende i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

Siden han dusjer hver dag er det nok noe annet som er galt med følelsene dine for han.

Jeg liker avslappet stil hos menn, syns den der jålestilen med dress og skifte skjorte hver dag er slitsomt og styrete.

Jeg dusjer nesten hver dag, men jeg bruker mine ytterklær ca en uke(helst mer men det er jo ikke tillatt) og var jeg ikke gift hadde jeg tenkt enda mindre på klær. Joggeklær og joggesko har jeg motforestillinger i mot, men det er fordi jeg stadig får høre av min mann så ekkelt og simpelt og merkelig mennesker kler seg, feks på butikken og offentlige steder, treningstøy er for trening sier han,. og det er jeg altså blitt oppmerksom på selv.

Dvs jeg hører på det han sier.

Nå skjerper jeg meg, både fordi min mann klager, kaster mine klær og har sterke meninger, samt handler til meg ca to ganger pr år, bursdag og jul.

Han handler fine klær som jeg bruker. I julen måtte jeg kaste mitt nattbukse, dette fordi han ikke orket å se den mer, jeg sa jeg ikke hadde noen annen, da skulle han kjøpe en. Jeg kastet den, og angret etterpå, nå har jeg ingen nattbukse mange dager :-(

Så forskjellige vi er :-) Ingen er så sexy som menn i dress og skjorte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

særriøst? finnes det gutter i 2014 som grer håret ?

Ja det gjør de vel. Hvorfor ikke? Her var der snakk om en voksen mann ut fra hva jeg forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om bruk av dress hver dag. Selvsagt ikke :)  Ikke utvaskede og evt hullete klær, kombinert med svettelukt og hår til alle kanter. Jeg skulle ønske jeg fikk se mann med pene, rene og hele klær. Gjerne i bomull om han vil. Om han i tillegg kammer håret og lukter godt samt smiler.... vel, da er vi på god vei.  Anonymous poster hash: b61c8...746

Si det til han da vel. Ta en prat med han og si at det ville hjulpet på sexlysten din. Det bør han jo være interessert i å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do it in the shower, neste gang hvis han ymter frampå så lokker du han med inn i dusjen. Funker som bare det her når sambo f.eks kommer hjem fra trening, ingen som blir fornærmet.  ;) Så kan jo du tilby han hjemmespa f.eks der du fixer håret, renser huden hans, fixer føttene med fotbad og klipping av tånegler, mot at han hiver pysjamasen som snart står av segselv, i vask. Funker bra her hvertfall, kan ikke si vi gjør det like ofte som før, men det skjer  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Do it in the shower, neste gang hvis han ymter frampå så lokker du han med inn i dusjen. Funker som bare det her når sambo f.eks kommer hjem fra trening, ingen som blir fornærmet. ;) Så kan jo du tilby han hjemmespa f.eks der du fixer håret, renser huden hans, fixer føttene med fotbad og klipping av tånegler, mot at han hiver pysjamasen som snart står av segselv, i vask. Funker bra her hvertfall, kan ikke si vi gjør det like ofte som før, men det skjer :D

Det må da være turn off å klippe neglene til sin partner og måtte lokke han til å vaske seg! Det blir jo som et mor barn forhold. Nei, dette må man kunne snakke om uten at han blir fornærmet. Det kan til og med hende han setter pris på at du sier det hvis han vil bevare forholdet og få fart på sexlivet.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være turn off å klippe neglene til sin partner og måtte lokke han til å vaske seg! Det blir jo som et mor barn forhold. Nei, dette må man kunne snakke om uten at han blir fornærmet. Det kan til og med hende han setter pris på at du sier det hvis han vil bevare forholdet og få fart på sexlivet.

Det er jo opp til enhver å vurdere, jeg kaller det hjemme-spa og ser ingenting gale med det  ;) Mange forskjellige måter man kan løse ting på, men så klart kan man snakke prate sammen om det også.. Vi har vært sammen i mange år, er jo ikke noe jeg hadde gjort med hvem som helst for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, "liker"  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dét kommer jeg ikke til å gjøre før han blir smokkgammel... Turnoff er ordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Hva f..n? Det er noen få ting jeg forventer at en voksen, normalt intelligent mann gjør av ren egeninteresse og selvrespekt. Det er sånne ting som å spise mat som ikke tar livet av ham, holde seg i normalt ok form, vaske og stelle seg selv og kle seg normalt i rene klær. Med kle seg normalt mener jeg da ok i forhold til anledning, vær og hvem man skal være med. Sånt som å pusse tenner, dusje, klippe sine egne negler og vite når han skal bytte klær er helt elementært for meg, det er sånt selv barn kan. Vi kan da fint gå rundt i joggebukse her hjemme men den er likevel ren og uten hull eller flekker. Jeg har iallefall ingen problemer med kosebuksa til min kjære, men det er fordi jeg vet at under den er han ren og velstelt. Han lukter ikke parfyme da, det er jeg veldig glad for:-) Kun et par ganger på 5 år har jeg opplevd at han lukter stramt "der nede", da går han med en gang og vasker seg om jeg spør fordi han selvsagt ikke vil at det skal være ubehagelig for meg. Av samme grunn passer jeg selv på å ta en kjapp kattevask der nede før vi legger oss til. Sånn som jeg ser det handler det om respekt for hverandre... Jeg er iallefall mer enn noengang glad for mannen jeg har:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL Helledussen. Tror det er værre ting man kan gjøre mot hverandre enn å klippe negler, men vil presisere at denne forferdelige tånegleklippingen ;)  foregår etter dusj og fotbad som en del av en kjærlig spa-behandling. Det kan være like turn off av å praaate om ting, skikkelig turn on å sette seg ned å prate om hverandres hygiene lol noen ganger fungerer praktiske metoder bedre. Ikke alltid, men noen ganger  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...