Gå til innhold

NHD; bli kvitt diagnoser?


kittykatt90

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnosen ADHD og ustabil emosjonell pf. Jeg tror ADHD diagnosen er feil, og har forstått det sånn på min psykolog at hun heller ikke kan se noen symptomer på dette. Er det da slik at jeg kan få denne diagnosen vekk fra mine papirer, hvis den ikke stemmer, eller må jeg ha den hengende over meg resten av livet..? Synes det er ubehagelig å ha en diagnose på papiret som mest sannsynlig ikke stemmer.. Fint hvis andre og kommer med innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har diagnosen ADHD og ustabil emosjonell pf. Jeg tror ADHD diagnosen er feil, og har forstått det sånn på min psykolog at hun heller ikke kan se noen symptomer på dette. Er det da slik at jeg kan få denne diagnosen vekk fra mine papirer, hvis den ikke stemmer, eller må jeg ha den hengende over meg resten av livet..? Synes det er ubehagelig å ha en diagnose på papiret som mest sannsynlig ikke stemmer.. Fint hvis andre og kommer med innspill:)

 

Det er vist ikke alltid så enkelt.

 

http://www.pasientombudet.no/artikkel/135/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er to nivå i dette:

 

1. Å fastslå at du ikke har ADHD i dag. Det bør ut fra det du skriver være en enkel sak. Ved diagnostisk utredning finner din nåværende psykolog at du ikke har ADHD. Da får du ikke denne diagnosen nå, altså er diagnosen fjernet.

 

2. Tilbakevirkende. Da må en på en eller annen overbevisende måte kunne dokumentere at den som den gang ga deg diagnosen tok feil. Dette er langt vanskeligere, og jeg er i stor tvil om det er verdt arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...