Gå til innhold

Trenger råd ang bivirkninger


tjukkebolla 2

Anbefalte innlegg

tjukkebolla 2

Hei!

 

 

For 3 dager siden sluttet jeg med 150 mg Efexor og begynnte med 25 mg Lamictal.og skal videre opp, men nå sliter jeg så med bivirkninger.

.

 

 For det første er det noe galt med kabler og koblinger i hodet, ( klarer ikke å forklare det bedre )

Dessuten sliter jeg med et sinne med voldsomme selvskadings ønsker/drømmer ( det er snart 2 år siden sist jeg skadet meg ) og dagene mine er så vonde.

 

Jeg har så mange fine ting i livet mitt, men nå så begynner det å bli så vanskelig å holde fokus på det gode i livet.

 

Er det noen som har vært igjennom noe av det samme som kan gi meg noen gode råd, eller når jeg kan forvente bedring.

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk bedring først etter at jeg var kommet opp i 300 mg lamictal

25 mg har nada virkning, men man må begynne forsiktig pga fare for utslett

så du må bare holde ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjukkebolla 2

Psykisk sykdom er ikke for pyser.

Gi meg heller diabetes eller en real gallestein,det hadde jeg tatt på strak arm,

men takk for svar i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk sykdom er ikke for pyser.

Gi meg heller diabetes eller en real gallestein,det hadde jeg tatt på strak arm,

men takk for svar i alle fall.

Kanskje du skulle trappet saktere ned på Efexor? Er det "støt" i hodet du mener? Det er i så fall mye bedre å trappe saktere ned.

Jeg har hatt gallestein, og det anbefales virkelig ikke (vondere enn en fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Du skulle ikke ha rørt Efexordosen før du hadde vært opp på 200 mg Lamictal i minst to uker.

 

2. Deretter må Efexor trappes langsomt ned. Ingen fornuftige slutter brått med 150 mg Efexor. Det er å be om bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tjukkebolla 2

Det er min psykiater som har bestemt dette, jeg gjør bare som jeg har blitt fortalt.

 

Kanskje du skulle trappet saktere ned på Efexor? Er det "støt" i hodet du mener? Det er i så fall mye bedre å trappe saktere ned.

Jeg har hatt gallestein, og det anbefales virkelig ikke (vondere enn en fødsel).

 Hei

 

Ja, det hadde kanskje vært det mest humane, men det er ikke jeg som har bestemt hvordan dette skulle gjøres.

Man skal ikke sette en sykdom opp imot en annen, vondt er vondt, men heldigvis har det meste en ende.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjukkebolla 2

1. Du skulle ikke ha rørt Efexordosen før du hadde vært opp på 200 mg Lamictal i minst to uker.

 

2. Deretter må Efexor trappes langsomt ned. Ingen fornuftige slutter brått med 150 mg Efexor. Det er å be om bråk.

For å sitere et av dine visdomsord  " Sure sokker har man på føttene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, det hadde kanskje vært det mest humane, men det er ikke jeg som har bestemt hvordan dette skulle gjøres.

Man skal ikke sette en sykdom opp imot en annen, vondt er vondt, men heldigvis har det meste en ende.

Takk for svar

Anbefaler deg å snakke med din psykiater om dette og fortelle om bivirkningene. Jeg vet hvor ille disse kan være. Be om en mer langsom nedtrapping. Selv sliter jeg med å trappe ned fra 37,5 mg pga de samme bivirkningene... Prøver annenhver dag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er min psykiater som har bestemt dette, jeg gjør bare som jeg har blitt fortalt.

Da må jeg bare beklage at din psykiater har gitt deg meget dårlige råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjukkebolla 2

Anbefaler deg å snakke med din psykiater om dette og fortelle om bivirkningene. Jeg vet hvor ille disse kan være. Be om en mer langsom nedtrapping. Selv sliter jeg med å trappe ned fra 37,5 mg pga de samme bivirkningene... Prøver annenhver dag nå.

Helgen er heldigvis over, bare en natt igjen nå, så kan ringe min psykiater i morgen.

Lykke til med nedtrappingen din, håper du snart får bedre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...