Gå til innhold

Tilbakefall depresjon


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.

Jeg er en jente på 17 år, snart 18, og for litt over ett år siden ble jeg alvorlig deprimert, men er nå kommet ut av depresjonen. Men jeg er veldig sårbar og har vært det siden jeg var 10, egentlig vil jeg si at jeg har vært deprimert tidligere også har det bygget seg opp, så ble det ille i fjor. I fjor vår var jeg ute av depresjonen, men siden sommeren hadde jeg små øyeblikk der jeg knakk sammen- uten spesiell grunn. Dette ha skjedd gradvis oftere i løpet av høsten, og nå har jeg grått over 3 timer hver dag i julen....jeg er veldig redd, kan dette være en begynnelse på et tilbakefall? Saken er jeg går til BUP, men før vinteren så var jeg så "bra" og sosionomen min sier at det går rette vei....men virkelig, er dette den rette veien?...Jeg har fortalt om de små "tilbakefallene", men det har ikke hjulpet....så hva gjør jeg nå. jeg er veldig redd for å bli deprimert igjen, og jeg ser varselsignalene nå....og jeg kan ikke bli deprimert nå, jeg skal ut i lære, barne - og ungdomsarbeier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, dette kan være et tilbakefall.

 

Jeg har følgende anbefaling:

Snakk med fastlegen din om at du vil søkes over til voksenpsykiatrien. Der bør du få en skikkelig diagnostisk utredning av en lege/psykolog. Denne utredningen er grunnlaget for korrekt behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...