Gå til innhold

Uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har utbetalt ca 16.000 kr pr mnd.Hvor mye vil jeg da få utbetalt  pr mnd når jeg sannsynligvis blir 100 prosent ufør? Hvilke andre rettigheter har jeg? Mulighet for bostøtte (leier leilighet)?

Bor alene, så er veldig redd for at pengene ikke skal rekke til faste utgifer og mat. Ellers er jeg lite kravstor.



Anonymous poster hash: f3156...166
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har utbetalt ca 16.000 kr pr mnd.Hvor mye vil jeg da få utbetalt  pr mnd når jeg sannsynligvis blir 100 prosent ufør? 

 

Helt umulig å si. Men det blir nok mindre enn AAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min uførepensjon er omtrent tilsvarende det jeg hadde på AAP. Skatten ble redusert, så jeg har litt mer utbetalt nå enn tidligere. Jeg får for mye utbetalt til å få bostøtte.



Anonymous poster hash: 398dd...3d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utbetalt ca 16.000 kr pr mnd.Hvor mye vil jeg da få utbetalt  pr mnd når jeg sannsynligvis blir 100 prosent ufør? Hvilke andre rettigheter har jeg? Mulighet for bostøtte (leier leilighet)?Bor alene, så er veldig redd for at pengene ikke skal rekke til faste utgifer og mat. Ellers er jeg lite kravstor. Anonymous poster hash: f3156...166

Det jeg har hørt er at man får mindre enn det man får på AAP. Du kan finne det ut ved å se på NAVs nettsider. Bostøtte får man hvis utgifter til å bo og strøm, muligens telefon? Overstiger 6000 kr. Noe sånt ut fra hva jeg har hørt. Du får raskere svar ved å søke på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg har hørt er at man får mindre enn det man får på AAP. Du kan finne det ut ved å se på NAVs nettsider. Bostøtte får man hvis utgifter til å bo og strøm, muligens telefon? Overstiger 6000 kr. Noe sånt ut fra hva jeg har hørt. Du får raskere svar ved å søke på nettet.

 

Uføretrygd beregnes av opptjente pensjonspoeng. AAP av inntekt siste 3 år. Derfor kan dette variere.

Anonymous poster hash: f9f66...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...