Gå til innhold

4 arbeidspraksisen..give me strength


MMT123

Anbefalte innlegg

Ok folkens, no skal jeg inn i min 4 arbeidspraksis. Jeg får aap og har vært på tiltak gjennom nav i 3 år, før det tok jeg 1 år på høgskole i håp om å få meg et vetig arbeid. Har arbeidet siden jeg var 14 og har hatt mange forskjellige jobber opp igjennom i tillegg til å fullføre videregående, vært isolert alene mamma samtidig som jeg, som sagt, tok ett år på høgskole. Cv'en min er lang som ett vondt år, så de hundrede og ørten jobbene jeg har søkt, så tror jeg det har vært lett for at den har havnet i nei-bunken. Jeg har gått på jobbklubb, jeg tror jeg snart kan skrive en cv i blinde. For å si det sånn, jeg har forsøkt så godt jeg kan, som alle andre.

 

No står praksisplass nr 4 for dør, og jeg får ikke sove om nettene. Jeg skal stå opp grytidlig i mrg når jeg først har sovnet no, i håp om at jeg kommer i rute til jeg skal på jobb på mandag. Men når jeg er trøtt om morgenen så funker jeg veldig dårlig, og no skal jeg i tillegg møte nye mennesker og være i jobb. Skremmer vettet av meg, men det må jo gå. Kjenner angsten komme krypende og redd for at det skal bli som tidligere erfaringer, at jeg skal føle meg som hun der fra nav som bare skal være der en gitt periode. Selvtillitboost much..NOT. Men jeg har bestemt meg for at i 2014 skal jeg bli mer positiv og tenke nytt og annereledes, er bare det at jeg kvir meg sånn inn i heiti  :( Redd for at denne arbeidspraksisen skal dra meg ned på et endelig nivå av fucked up. Jeg hater at jeg skal i en praksis der jeg ikke har mulighet til å få jobb. Det positive er jo at det er en jobb som jeg kan teste ut om det kan være noe for meg, men jeg kvir meg..er jeg klar, føler ikke jeg er det, men jeg må jo..jeg håper de ikke blir skuffet og håper jeg ikke driter meg ut, håper jeg klarer dette her, håper jeg kommer meg avgårde. 

 

Herlighet, det må jo være helt fjolsete å lese dette, men gurimalla som jeg kvir meg..har jo i tillegg gått 1/2 år  no uten noe arbeid, og ca null kontakt med andre mennesker enn samboer og barn, og no skal jeg på hallaisen i både tlf og med folk inn og ut dører som om jeg ikke har gjort annet i hele mitt liv, hahahaha konge..skal ikke være negativ, har jo bestemt meg for å være positiv, men guh hvor mye mer negativt det er å ta av fremfor det positive, men ok da får jeg smiiiile mer  :) :)   Huff dette ble jo DET lange greiene..vet ikke, men trengte bare å få det ut. Takk for at du leste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til. Det går nok bra.

Tusen takk Dorthe  :)  Ser for meg at jeg må døgne til i morgen pga får ikke sove om nettene, blir sikkert en meget interressant første dag i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri sett ned på folk i arbeidspraksis. Det er det stor respekt av å forsøke å komme i jobb? Selv om det ikke er mulighet for jobb der, vil du få vist at du kan jobbe og kan få en god referanse. 



Anonymous poster hash: 83ac0...444
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du det samme etter at folk har vært på forskjellige steder i 10-15 år uten å bli fast ansatt selv om de jobber like bra som de ansatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du det samme etter at folk har vært på forskjellige steder i 10-15 år uten å bli fast ansatt selv om de jobber like bra som de ansatte?

Jeg vet sjelden noe om historikken til de som er i arbeidspraksis der jeg jobber. Jeg synes ikke det er noe i veien for å gi noe tilbake til samfunnet for den trygden man får. Kjenner til tilfeller hvor personer har gått på trygd i mange år, men ikke vil jobbe i vernet bedrift "gratis" i en praksisperiode for å komme ut i jobb. Samtidig så kan jeg forstå at man blir lei dersom det aldri ordner seg med en jobb. Men jeg tror kanskje man føler seg mer mindreverdig når man er i praksis enn det de andre ser på det som? 

Anonymous poster hash: 83ac0...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig man ikke bryr seg om hva andre tenker etterhvert, men at man føler seg mindreverdig sjøl fordi man aldri klarer å få en normal jobb og normal økonomi. Hvis man jobber år ut og år inn og har 13 000 kr i måneden og ser at andre har det dobbelte for å gjøre samme jobben så blir det etterhvert et problem for en sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...