Gå til innhold

candida og HPV

Anbefalte innlegg

strutsiolagus

Forhistorien

Drar til legen med litt svie under urinering og kontroll av HPV pga et tidligere forhold. hvor det senere viste seg at hun hadde hatt HPV mens vi var sammen.

Etter et legebesøk og to negative klamydia tester (pga av svien), var legen sikker på at det kun var et naturlig bakterielt tilfelle, og ingen HPV siden det hadde gått 6 måneder og ingen visuelt resultat av HPV.

Akkurat nå:

Da jeg nå møtte en jente nå, 8 måneder etter det forrige bruddet med min siste kjæreste, fikk min nye kjæreste candida med en gang, til hennes store overraskelse siden jeg er hennes første partner. Det dukket så opp igjen etter at hun hadde blitt behandlet og vi var seksuelt sammen igjen. Jeg er selv usikker på om jeg har candida, for som gutt er det kun minimale symptomer inni (kun litt svie under uringeringen, og dermed foretrekker jeg å gå på do litt oftere siden trykket føles større) og ingen utenfor for meg i hvert fall. Det gjør kun litt vondt når jeg går på do. Det har det gjort en stund. Er det dermed jeg som er kilden uten tvil? Det høres da logisk ut. For å være sikker, skrev legen min to tabletter Diflucan 150 mg med fluconazolum, som skulle taes med en ukes mellomrom.

Spørsmål # 1 :

Spørsmålet er dermed om det er garantert at soppen er dermed borte med en slik medisinering (eller hvor stor sjanse er det for at den fortsatt er der), med to doser med en ukes mellomrom. Og er det da er trygt å slutte å bruke kondomen med kun tanke på soppen. Fant ikke noe svar på dette i teksten.

Spørsmål # 2 :

Det neste spørsmålet er om smitte av HPV. Etter 9 måneder har jeg fortsatt ikke et eneste symptom (visuelt sjekket av både meg og lege). Er det dermed sikkert at jeg ikke har det ? Eller er det en måte å teste meg for det.

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39643-candida-og-hpv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...