Gå til innhold

C-PTSD VS Borderline


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

 

Jeg har diagnosen C-PTSD og vedvarende personlighetsendring pga katastrofehendelse. Jeg føler meg ofte som en borderline pasient og lurer på om jeg er feildiagnostisert eller om det er likhetstrekk ved disse lidelsene som gjør at jeg kan føle meg slik? 



Anonymous poster hash: 94dc5...460
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i sin tid mye opptatt av c-PTSD og leste mye om det. Jeg leste at mange borderline-pasienter blir feildiagnostisert når de egentlig skulle hatt c-PTSD. For meg er det logisk å tenke at de to diagnosene da har mange likhetstrekk. Men jeg er ingen fagperson, og dette er bare synsing fra min side.

Håper du får god behandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i sin tid mye opptatt av c-PTSD og leste mye om det. Jeg leste at mange borderline-pasienter blir feildiagnostisert når de egentlig skulle hatt c-PTSD. For meg er det logisk å tenke at de to diagnosene da har mange likhetstrekk. Men jeg er ingen fagperson, og dette er bare synsing fra min side.

Håper du får god behandling :)

Takk for svar. Jeg har også lest en del om emnet, men det er ikke så mye stoff å finne som går direkte på likhetstrekk. Ikke at jeg ønsker meg en Borderlinediagnose, men det er bedre å være sikker på hva man lider av om man skal ha et håp om å bli frisk eller tilnærmet frisk  ;)

Anonymous poster hash: 94dc5...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har også lest en del om emnet, men det er ikke så mye stoff å finne som går direkte på likhetstrekk. Ikke at jeg ønsker meg en Borderlinediagnose, men det er bedre å være sikker på hva man lider av om man skal ha et håp om å bli frisk eller tilnærmet frisk ;)

Anonymous poster hash: 94dc5...460

Mener på at borderline og k-ptsd er så likt at har du borderline fra før og opplever traumer, så får du ikke ptsd-diagnosen i tillegg. Iallefall slik jeg forstod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest ett sted at noen eksperter vil at k-ptsd skal ta over for borderline som diagnose ettersom mange som har borderline har opplevd traumer. Så det er nok mange likheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Interessante svar som dukker opp her. Jeg har jo som nevnt innledningsvis følt meg Borderline, men fikk altså ikke den diagnosen. Jeg ser jo at jeg passer godt inn i den diagnosen jeg har fra før også. Tror jeg må drøfte dette med psykologen min og høre hva han sier, eventuelt om han har en forklaring til meg. 



Anonymous poster hash: 94dc5...460
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

xxløvetannxx

Jeg har C-PTSD, men ble testet for personlighetsforstyrrelser noen år etter at den diagnosen ble stilt... Scoret noen få poeng unna Borderline, så jeg vil tro det er likheter. Har aldri kjent meg igjen i Borderline da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...