Gå til innhold

Surrete dame fra nav


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Snakket med ei fra nav i dag som sa det ikke lenger finnes ung ufør, dette må da være tull?

 

Det fantes bare AAP nå sa hun, men det er jo mange som har uføretrygd?

 

Er dette noe nytt det da? Man kan jo ikke få AAP resten av livet?

 

Hadde med satser å gjøre sa hun, må da være en surrete dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må vel ha surret med det som tidligere het Tidsbegrenset ufør - for det finnes ikke lenger. Men ufør (og ung ufør) finnes... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

Snakket med ei fra nav i dag som sa det ikke lenger finnes ung ufør, dette må da være tull?

 

Det fantes bare AAP nå sa hun, men det er jo mange som har uføretrygd?

 

Er dette noe nytt det da? Man kan jo ikke få AAP resten av livet?

 

Hadde med satser å gjøre sa hun, må da være en surrete dame?

 

Mye rare folk som jobber på NAV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ei fra nav i dag som sa det ikke lenger finnes ung ufør, dette må da være tull?

 

Det fantes bare AAP nå sa hun, men det er jo mange som har uføretrygd?

 

Er dette noe nytt det da? Man kan jo ikke få AAP resten av livet?

 

Hadde med satser å gjøre sa hun, må da være en surrete dame?

Jeg kan ikke disse reglene, men tipper at hun mente at når man får AAP så får man uansett ikke ung ufør-sats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg kan ikke disse reglene, men tipper at hun mente at når man får AAP så får man uansett ikke ung ufør-sats?

Hun sa han skulle få ung ufør sats men på AAP, for ung ufør fantes ikke lengre. Jeg ble satt ut for jeg har ung ufør selv, og vet om ei som søker på ufør nå. Så det MÅ jo finnes, hun er jaggu rar. Må ta det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hun må vel ha surret med det som tidligere het Tidsbegrenset ufør - for det finnes ikke lenger. Men ufør (og ung ufør) finnes... 

Hun mente ung ufør og sa det ikke fantes lenger. "Jo det gjør jo det" sa jeg. "Nei det gjør ikke det, nå er det bare AAP" sa hun. Må jo være kokko i nøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente ung ufør og sa det ikke fantes lenger. "Jo det gjør jo det" sa jeg. "Nei det gjør ikke det, nå er det bare AAP" sa hun. Må jo være kokko i nøtta.

Men "ung ufør" er jo kun et beregningsgrunnlag for hvor mye penger den enkelte skal få utbetalt i uføretrygd.  Tidligere kunne folk få ung ufør-beregning også på midlertidige ytelser, tror jeg, mens jeg nå mener å ha lest at det kun kan gis på varige ytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa han skulle få ung ufør sats men på AAP, for ung ufør fantes ikke lengre. Jeg ble satt ut for jeg har ung ufør selv, og vet om ei som søker på ufør nå. Så det MÅ jo finnes, hun er jaggu rar. Må ta det opp igjen.

Hva er forskjellen på "ung ufør" og "ung ufør sats"? Er ikke det akkurat det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men "ung ufør" er jo kun et beregningsgrunnlag for hvor mye penger den enkelte skal få utbetalt i uføretrygd.  Tidligere kunne folk få ung ufør-beregning også på midlertidige ytelser, tror jeg, mens jeg nå mener å ha lest at det kun kan gis på varige ytelser.

Nei jeg forstår ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hva er forskjellen på "ung ufør" og "ung ufør sats"? Er ikke det akkurat det samme?

Skulle tro det :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sa han skulle få ung ufør sats men på AAP, for ung ufør fantes ikke lengre. 

 

Mulig hun mente tidsbegrenset ufør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Mulig hun mente tidsbegrenset ufør?

Da må hun har misforstått. Jeg snakket om ung ufør, tror faktisk hun også gjorde det. Må jo bare ta det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ei fra nav i dag som sa det ikke lenger finnes ung ufør, dette må da være tull?

 

Det fantes bare AAP nå sa hun, men det er jo mange som har uføretrygd?

 

Er dette noe nytt det da? Man kan jo ikke få AAP resten av livet?

 

Hadde med satser å gjøre sa hun, må da være en surrete dame?

 

Tror ho må ha snakka om tidsavgrensa uførepensjon? Det eksisterer ikke lenger, AAP erstatter dette. Men uførepensjon eksisterer selvfølgelig, og også ung ufør-tillegg:

 

https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon/Unge+uf%C3%B8re

 

Dette tillegget kan man også få på AAP:

 

"Hva kan du få?

Arbeidsavklaringspengene utgjør 66 prosent av inntektsgrunnlaget. Størrelsen på arbeidsavklaringspengene avhenger blant annet av

  • tidligere inntekt
  • om du forsørger barn
  • om du får andre folketrygdytelser
  • om arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten før du fylte 26 år
  • yrkesskade eller yrkessykdom"

 

https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger+%28AAP%29.217377.cms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror ho må ha snakka om tidsavgrensa uførepensjon? Det eksisterer ikke lenger, AAP erstatter dette. Men uførepensjon eksisterer selvfølgelig, og også ung ufør-tillegg:

 

https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon/Unge+uf%C3%B8re

 

Dette tillegget kan man også få på AAP:

 

"Hva kan du få?

Arbeidsavklaringspengene utgjør 66 prosent av inntektsgrunnlaget. Størrelsen på arbeidsavklaringspengene avhenger blant annet av

  • tidligere inntekt
  • om du forsørger barn
  • om du får andre folketrygdytelser
  • om arbeidsevnen din ble nedsatt med minst halvparten før du fylte 26 år
  • yrkesskade eller yrkessykdom"

 

https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger+%28AAP%29.217377.cms

Mulig hun snakket om tidsbegrensa ufør, da snakket vi forbi hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...