YoplaitDouble Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det tar litt tid å komme opp på ordentlig dose Cipralex, pga mange serummålinger og uker ventetid mellom disse. Er det noe ikke-vanedannende preparat mot angstrelaterte opptrappingsbivirkninger som er å anbefale? Ikke Atarax. Har blitt immun mot det etter forrige gang. Jeg har jo Sobril, men jeg er veldig redd for å bruke dette noe særlig, i frykt for skummel avhengighet. Eller er min frykt for dette overdrevet? Er det kanskje greit med Sobril likevel om det bare er noen ganger i uken det er nødvendig i denne perioden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Kanskje et AP i lav dose, de virker ganske raskt og kan være ganske effektive. Ellers er jo Buspiron ganske fint men det har du vel prøvd? Ser flere her på forumet har hatt god erfaring med Fluanxol eller Trilafon. AP blokkerer jo serotonin fra "uønskede" reseptorer, så de kan vel kanskje ta noen av bivirkningene? Endret 6. januar 2014 av issomethingwrong 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det tar litt tid å komme opp på ordentlig dose Cipralex, pga mange serummålinger og uker ventetid mellom disse. Er det noe ikke-vanedannende preparat mot angstrelaterte opptrappingsbivirkninger som er å anbefale? Ikke Atarax. Har blitt immun mot det etter forrige gang. Jeg har jo Sobril, men jeg er veldig redd for å bruke dette noe særlig, i frykt for skummel avhengighet. Eller er min frykt for dette overdrevet? Er det kanskje greit med Sobril likevel om det bare er noen ganger i uken det er nødvendig i denne perioden? Neppe noe problem (så lenge du ikke har et generelt problem med avhengighet). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YoplaitDouble Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Neppe noe problem (så lenge du ikke har et generelt problem med avhengighet). Det har jeg ikke. Men jeg har brukt Imovane ca halvparten av nettene de siste 2,5 ukene (av samme årsak som problemstillingen i tråden), så jeg er litt redd for hva som kan skje om jeg ikke har noen uker helt uten sånt først. Jeg tipper disse medisinene virker adderende på hverandre mtp utvikling av abstinenssymptomer. Abstinens av Imovane er jeg derimot ikke noe redd for. Det har jeg brukt sammenhengende alt for mange uker tidligere, og slet kun med søvn etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det har jeg ikke. Men jeg har brukt Imovane ca halvparten av nettene de siste 2,5 ukene (av samme årsak som problemstillingen i tråden), så jeg er litt redd for hva som kan skje om jeg ikke har noen uker helt uten sånt først. Jeg tipper disse medisinene virker adderende på hverandre mtp utvikling av abstinenssymptomer. Abstinens av Imovane er jeg derimot ikke noe redd for. Det har jeg brukt sammenhengende alt for mange uker tidligere, og slet kun med søvn etterpå. I en begrenset periode, ved oppstart av Cipralex, kan jeg ikke skjønne at det kan skade å ta Sobril. Sobril er vel det benzoet legene helst skriver ut om de først skal skrive ut benzo. Vil tro at det ikke kan sammenlignes med Xanor når det gjelder avhengiget og utvikling av misbruk. Om du skulle forsøke noe annet, kan Atarax være et alternativ. Det er et antihistamin som blir brukt for allergier og utslett, og er helt ufarlig. Ingen fare for avhengighet. For meg var det like nyttig/unyttig som Sobril, uansett en god del nyttigere enn Buspar, som var totalt bortkastet. Anonymous poster hash: b972b...6c3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det tar litt tid å komme opp på ordentlig dose Cipralex, pga mange serummålinger og uker ventetid mellom disse. Er det noe ikke-vanedannende preparat mot angstrelaterte opptrappingsbivirkninger som er å anbefale? Ikke Atarax. Har blitt immun mot det etter forrige gang. Jeg har jo Sobril, men jeg er veldig redd for å bruke dette noe særlig, i frykt for skummel avhengighet. Eller er min frykt for dette overdrevet? Er det kanskje greit med Sobril likevel om det bare er noen ganger i uken det er nødvendig i denne perioden? Ikke Atarax leste jeg nå. Sorry. Om du også har mye angst om kvelden, og sliter med søvn, kan kanskje Remeron være et alternativ. Hjelper ypperlig mot det, men du må regne med sterk hangover om morgenene og trøtthet om dagene de første par ukene. Det går mer og mer over. Hjelper også mot depresjon. Anonymous poster hash: b972b...6c3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psychotique Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hva med Truxal? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Ikke Atarax leste jeg nå. Sorry. Om du også har mye angst om kvelden, og sliter med søvn, kan kanskje Remeron være et alternativ. Hjelper ypperlig mot det, men du må regne med sterk hangover om morgenene og trøtthet om dagene de første par ukene. Det går mer og mer over. Hjelper også mot depresjon. Anonymous poster hash: b972b...6c3 Jeg fikk merkelig nok null hangover av Remeron. Om noe, så var jeg mye mer opplagt neste morgen (men det var kanskje fordi jeg sov bedre). Men nå tar jo TS Tolvon, som i praksis nesten er det samme da. For meg virker Zeldox bra på angst :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nycora Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg bruker truxal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.