Gå til innhold

Ferie. Hva synes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjæresten og jeg skal to uker til Thailand om en mnd, jeg hadde lyst på en tur bare oss to fordi vi aldri har vært på tur sammen,  og ikke nødvendigvis Thailand, men han ville gjerne der fordi han har en del kompiser som bor der. Jeg var med på det og vi skal være sammen med de de fem første dagene og så skal vi dra til en annen plass og være alene der.

 

Jeg har aldri møtt disse menneskene og er litt spent på å skulle "henge med de" i fem dager. (Det er kompiser av han hvor noen av de er gift med thai- damer.)

 

Jeg gleder meg veldig til de dagene vi får alene. Men så kom jeg til å tenke på en ting. Hva om en av kompisene med thaidame foreslår å være med oss på turen også? Kjæresten har nevnt dette for lenge siden og da sa jeg at det hadde jeg ikke lyst til. Det kan være slitsomt å reise med andre, og hvertfall hvis man ikke kjenner de. Så vi snakket ikke noe mer om det.

 

Kjæresten har vanskelig for å si nei til ting når folk spør. Uten at jeg skal si det sikkert så tror jeg at jeg ville synes det var ganske pyton hvis noen skal henge seg på resten av turen også.

 

Ville dere gitt beskjed da? er jeg veldig kjip da? jeg synes ikke det, dette skal være en drømmereise (for meg også) og den er ikke billig.

 



Anonymous poster hash: abca2...38a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere virkelig er kjærester og ikke et gammelt, halvsurt ektepar, bør dere kunne snakke sammen om dette på forhånd, slik at det er avklart. Risikoen er større dersom det oppstår en spontan situasjon der f.eks. en kompis kommer med et forslag til kjæresten din mens du ikke er til stede.

Dere snakker sikkert om ferien nå som den nærmer seg. Når den er tema - og det er hyggelig stemning og ikke noen konflikt i lufta - prøv å få fram at du kommer til å være positiv og hyggelig den første uka, selv om du egentlig kan styre deg for "gruppeferie" der du ikke kjenner de andre så godt - bl.a. fordi du ser fram til den siste uka. I retur ønsker du deg at han skal ha i bakhodet at dere ikke vil ha "følge" på turen, dersom noen begynner å spørre om detaljer. Det er ikke så vanskelig å få fram at dere ikke ønsker selskap uten å være uhøflig, så lenge dere ikke blir overrumplet. Hvis disse kompisene er totalt uten antenner, får han heller psyke seg opp til å si fra i klartekst.

Og så passer du på at du holder din del - du lar være å lage negative vibber den første uka, selv om den ikke er på dine premisser eller i din stil.

Jeg synes ikke det er kjipt å legge fram en slik "kompromisspakke" når det gjøres på en OK måte. Kvaliteten på et forhold handler MYE om kommunikasjon.

Generelt: Ikke ta sorgene på forskudd. Men det aner meg at du har dine grunner for å tenke slik du gjør. Kanskje blir du positivt overrasket fordi han har skjønt på forhånd hvordan du stiller deg til saken.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...