Gå til innhold

Begynner å bli lei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli veldig lei av at alle rundt meg skal ha betaling for å være sammen med meg. Alt fra støttekontakter, psykiatriske sykepleiere og annet.

 

Jeg burde kanskje bare droppe alle disse menneskene og bli alene. Men da får jeg jo ikke noe bedre liv liksom. Men de stjeler litt av stoltheten min om å klare å skape meg et eget liv.

 

Føler jeg blir litt utnyttet av andre mennesker, som egentlig ikke bryr seg over hodet.

 

Burde jeg for min egen selvfølelse trekke meg bort fra disse folkene?. Resultatet blir et enda mere ensomt liv, men kanskje vil det gjøre meg bedre.

 

Dette er trist.



Anonymous poster hash: 8232e...b1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Psykiatriske sykepleiere har også huslån, de må betale maten sin i butikken, og de får ikke bensin gratis. Kort sagt må de ha en betaling for å gjøre jobben sin.

 

Jeg bryr meg mye om pasientene mine, men jeg kan ikke arbeide som psykiater på fulltid om jeg ikke får lønn.

 

Du kan ikke forvente at alle som jobber i helse- og sosialsektoren skal gjøre dette gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg begynner å bli veldig lei av at alle rundt meg skal ha betaling for å være sammen med meg. Alt fra støttekontakter, psykiatriske sykepleiere og annet.

 

Jeg burde kanskje bare droppe alle disse menneskene og bli alene. Men da får jeg jo ikke noe bedre liv liksom. Men de stjeler litt av stoltheten min om å klare å skape meg et eget liv.

 

Føler jeg blir litt utnyttet av andre mennesker, som egentlig ikke bryr seg over hodet.

 

Burde jeg for min egen selvfølelse trekke meg bort fra disse folkene?. Resultatet blir et enda mere ensomt liv, men kanskje vil det gjøre meg bedre.

 

Dette er trist.

Anonymous poster hash: 8232e...b1e

 

Hva med å benytte seg av gratis støtte som frivillighetssentralen eller frivillighetsportalen? Trenger du egentlig alle disse menneskene? Kanskje du greier mer enn du tror. Du kan jo også benytte deg av selvhjelpgrupper som er gratis eller prøve å få venner gjennom kontaktannonser.

 

Jeg er enig med deg at man får ikke bedre selvtillit av å gjøre seg avhengig av andre. Prøv heller å få et bedre liv på egen hånd. Hvis du ikke får det til, får du heller kontakte dem igjen.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...