Gondor Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har lest side opp og side ned om slanking og dietter. Jeg skal ned 10 kg og det må da være mulig selv om jeg står på følgende medisiner?: lamictal cipralex wellbutrin fluanxol Jeg har nettopp begynt på Levaxin mot lavt stoffskifte. Legger jeg på meg av denne medisinen? Min psykiater sier han har null tro på slankepiller og dietter. Han gikk selv ned 25 kg ved og kutte ut pasta og poteter, ris og i stor grad og brød. Ellers spiser han normalt. Hos meg er pasta og brød den store synderen, men jeg har ikke noe problem med å kutte det ut. Ikke spiser jeg søtsaker heller. Jeg har lest meg til at man skal spise ofte og lite sånn at forbrenningen holder seg igang og det gjør jeg. Jeg begynte med dette i begynnelsen av januar og har gått opp 1 kg. Jeg angrer på at jeg gikk på vekten. Jeg har mest lyst til å kaste den. Jeg har også lest meg til at den mentale innstillingen til slanking er svært viktig. Og det å sette et konkret mål. Men er det mulig for oss medisinavhengige? Vil denne fremgangsmåten etterhvert fungere eller motarbeider medisinene hele prosessen? Jeg kommer ikke til å kutte ut medisinene, men motarbeider de Leptinproduksjonen? Er det noen her inne som har tatt av seg mange kilo og som står på medisiner? Hva har dere gjort? Jeg vet det er flere enn meg som er interessert i dette temaet og at det har blitt tatt opp diverse ganger, men jeg håper allikevel på svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YoplaitDouble Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Problemet med pasta, brød og poteter, er at det i liten grad gir metthetsfølelse. Det fører igjen til at du kan spise ganske mye av det kalorimessig, før du egentlig blir mett. Jeg har gått ned 5kg med lav dose Tolvon tidligere, men så veldig lett var det ikke. Jeg følte ikke at jeg forbrant noe mindre med Tolvon, men det var vanskeligere å ikke spise for mye. Nå på en liten serumkonsentrasjon Cipralex synes jeg faktisk det er lettere å holde vekten eller gå litt ned, fordi jeg mister interessen for følelsesmessig spising. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har lest side opp og side ned om slanking og dietter. Jeg skal ned 10 kg og det må da være mulig selv om jeg står på følgende medisiner?: lamictal cipralex wellbutrin fluanxol Jeg har nettopp begynt på Levaxin mot lavt stoffskifte. Legger jeg på meg av denne medisinen? Min psykiater sier han har null tro på slankepiller og dietter. Han gikk selv ned 25 kg ved og kutte ut pasta og poteter, ris og i stor grad og brød. Ellers spiser han normalt. Hos meg er pasta og brød den store synderen, men jeg har ikke noe problem med å kutte det ut. Ikke spiser jeg søtsaker heller. Jeg har lest meg til at man skal spise ofte og lite sånn at forbrenningen holder seg igang og det gjør jeg. Jeg begynte med dette i begynnelsen av januar og har gått opp 1 kg. Jeg angrer på at jeg gikk på vekten. Jeg har mest lyst til å kaste den. Jeg har også lest meg til at den mentale innstillingen til slanking er svært viktig. Og det å sette et konkret mål. Men er det mulig for oss medisinavhengige? Vil denne fremgangsmåten etterhvert fungere eller motarbeider medisinene hele prosessen? Jeg kommer ikke til å kutte ut medisinene, men motarbeider de Leptinproduksjonen? Er det noen her inne som har tatt av seg mange kilo og som står på medisiner? Hva har dere gjort? Jeg vet det er flere enn meg som er interessert i dette temaet og at det har blitt tatt opp diverse ganger, men jeg håper allikevel på svar. Trenger du virkelig alle de medisinene? Wellbutrin kan gi vekttap, men hvorfor bruke 2 AD? Vær aktiv og følg vanlige kostråd. Det er ikke noe hokus pokus, men man må følge oppskriften og være tålmodig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Følelsesmessig spising, ja. Der sa du det. Jeg tror mange prøver å kontrollere ubehaglige følelser ved å spise eller ikke spise, inklusive meg selv. Jeg har tro på livsstilsendring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Trenger du virkelig alle de medisinene? Wellbutrin kan gi vekttap, men hvorfor bruke 2 AD? Vær aktiv og følg vanlige kostråd. Det er ikke noe hokus pokus, men man må følge oppskriften og være tålmodig. Det er psykiateren min som har satt meg på dem. Jeg er redd for å kutte en av dem ut. Redd for å havne ned i en depresjon 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Følelsesmessig spising, ja. Der sa du det. Jeg tror mange prøver å kontrollere ubehaglige følelser ved å spise eller ikke spise, inklusive meg selv. Jeg har tro på livsstilsendring. Da må du finne trøstemat som ikke er så kaloririk som f.eks. Gulrøtter med dip av yoghurt eller kesam. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmas Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Abilify er iallfall bremsekloss. Fulgte kostliste fra avdelingen der jeg var innlagt og trente flere ganger i uka og gikk ikke ned et gram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Abilify er iallfall bremsekloss. Fulgte kostliste fra avdelingen der jeg var innlagt og trente flere ganger i uka og gikk ikke ned et gram. Det er mulig man må være enda strengere med kalorier når man bruker medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Da må du finne trøstemat som ikke er så kaloririk som f.eks. Gulrøtter med dip av yoghurt eller kesam. Ja og kanskje jobbe med indre tilstander? Jeg synes det er vanskelig å gå rundt og være sulten. Jeg går vel ikke ned i vekt hvis jeg spiser hver andre time selv om det er lite og sunt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Abilify er iallfall bremsekloss. Fulgte kostliste fra avdelingen der jeg var innlagt og trente flere ganger i uka og gikk ikke ned et gram. Noe så frustrerende! Det hadde gjort meg skikkelig deppa. Jeg håper jeg ikke vil oppleve det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Ja og kanskje jobbe med indre tilstander? Jeg synes det er vanskelig å gå rundt og være sulten. Jeg går vel ikke ned i vekt hvis jeg spiser hver andre time selv om det er lite og sunt? Det er bra å spise ofte og lite. Da holder du blodsukkeret stabilt. Men pass på å spise kalorifattig. Du burde også finne en treningsform du liker og som du kan drive med jevnlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har lest side opp og side ned om slanking og dietter. Jeg skal ned 10 kg og det må da være mulig selv om jeg står på følgende medisiner?: lamictal cipralex wellbutrin fluanxol Jeg har nettopp begynt på Levaxin mot lavt stoffskifte. Legger jeg på meg av denne medisinen? Min psykiater sier han har null tro på slankepiller og dietter. Han gikk selv ned 25 kg ved og kutte ut pasta og poteter, ris og i stor grad og brød. Ellers spiser han normalt. Hos meg er pasta og brød den store synderen, men jeg har ikke noe problem med å kutte det ut. Ikke spiser jeg søtsaker heller. Jeg har lest meg til at man skal spise ofte og lite sånn at forbrenningen holder seg igang og det gjør jeg. Jeg begynte med dette i begynnelsen av januar og har gått opp 1 kg. Jeg angrer på at jeg gikk på vekten. Jeg har mest lyst til å kaste den. Jeg har også lest meg til at den mentale innstillingen til slanking er svært viktig. Og det å sette et konkret mål. Men er det mulig for oss medisinavhengige? Vil denne fremgangsmåten etterhvert fungere eller motarbeider medisinene hele prosessen? Jeg kommer ikke til å kutte ut medisinene, men motarbeider de Leptinproduksjonen? Er det noen her inne som har tatt av seg mange kilo og som står på medisiner? Hva har dere gjort? Jeg vet det er flere enn meg som er interessert i dette temaet og at det har blitt tatt opp diverse ganger, men jeg håper allikevel på svar. Det første du bør gjøre er å få oversikt over hvor mange kalorier du inntar pr døgn. I utgangspunktet handler vektreduksjon som kjent om å innta mindre enn du forbruker. Det finnes ingen magiske typer mat, eller magiske måter å spise på. Foreslår at du skriver opp absolutt alt du spiser i løpet av dagen i minst 5 døgn, og at du så kaloriberegner inntaket. Etter at du har gjort dette, så kan du planlegge hvordan du skal gå frem videre. Vekt kan for øvrig variere en god del uten at det innebærer reell vektoppgang eller reell vektnedgang. 1 kg opp trenger ikke bety noe annet enn at du har fått i deg litt mye salt det siste døgnet og derfor binder litt mer væske i kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Noe så frustrerende! Det hadde gjort meg skikkelig deppa. Jeg håper jeg ikke vil oppleve det samme. Jeg tviler litt på det. Abilify skal ikke gi like stor vektøkning som andre ap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Det er ingen av disse medisinene som står i veien for at du kan gå ned de kiloene du ønsker. Levaxin normaliserer et for lavt stoffskifte. Det øker forbrenningen og gjør det lettere å gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Det første du bør gjøre er å få oversikt over hvor mange kalorier du inntar pr døgn. I utgangspunktet handler vektreduksjon som kjent om å innta mindre enn du forbruker. Det finnes ingen magiske typer mat, eller magiske måter å spise på. Foreslår at du skriver opp absolutt alt du spiser i løpet av dagen i minst 5 døgn, og at du så kaloriberegner inntaket. Etter at du har gjort dette, så kan du planlegge hvordan du skal gå frem videre. Vekt kan for øvrig variere en god del uten at det innebærer reell vektoppgang eller reell vektnedgang. 1 kg opp trenger ikke bety noe annet enn at du har fått i deg litt mye salt det siste døgnet og derfor binder litt mer væske i kroppen. Man bør derfor ikke veie seg oftere enn hver uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Det første du bør gjøre er å få oversikt over hvor mange kalorier du inntar pr døgn. I utgangspunktet handler vektreduksjon som kjent om å innta mindre enn du forbruker. Det finnes ingen magiske typer mat, eller magiske måter å spise på. Foreslår at du skriver opp absolutt alt du spiser i løpet av dagen i minst 5 døgn, og at du så kaloriberegner inntaket. Etter at du har gjort dette, så kan du planlegge hvordan du skal gå frem videre. Vekt kan for øvrig variere en god del uten at det innebærer reell vektoppgang eller reell vektnedgang. 1 kg opp trenger ikke bety noe annet enn at du har fått i deg litt mye salt det siste døgnet og derfor binder litt mer væske i kroppen. Jeg har lagt merke til at dette rådet ofte blir gitt når jeg leser disse nettsidene mine. Jeg starter i morgen. Men jeg vet ikke hvordan man teller kalorier 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har lagt merke til at dette rådet ofte blir gitt når jeg leser disse nettsidene mine. Jeg starter i morgen. Men jeg vet ikke hvordan man teller kalorier Hvis du trenger hjelp kan du melde deg inn i vektklubb.no. Det står kaloriinnhold på matvarene. Du må veie maten og sammenligne det med kaloriinnholdet. Det finnes også nettsider som oppgir kaloriinnholdet i maten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Det er ingen av disse medisinene som står i veien for at du kan gå ned de kiloene du ønsker. Levaxin normaliserer et for lavt stoffskifte. Det øker forbrenningen og gjør det lettere å gå ned i vekt. Så fint da! Dette var et svar jeg likte å høre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nycora Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har lest side opp og side ned om slanking og dietter. Jeg skal ned 10 kg og det må da være mulig selv om jeg står på følgende medisiner?: lamictal cipralex wellbutrin fluanxol Jeg har nettopp begynt på Levaxin mot lavt stoffskifte. Legger jeg på meg av denne medisinen? Min psykiater sier han har null tro på slankepiller og dietter. Han gikk selv ned 25 kg ved og kutte ut pasta og poteter, ris og i stor grad og brød. Ellers spiser han normalt. Hos meg er pasta og brød den store synderen, men jeg har ikke noe problem med å kutte det ut. Ikke spiser jeg søtsaker heller. Jeg har lest meg til at man skal spise ofte og lite sånn at forbrenningen holder seg igang og det gjør jeg. Jeg begynte med dette i begynnelsen av januar og har gått opp 1 kg. Jeg angrer på at jeg gikk på vekten. Jeg har mest lyst til å kaste den. Jeg har også lest meg til at den mentale innstillingen til slanking er svært viktig. Og det å sette et konkret mål. Men er det mulig for oss medisinavhengige? Vil denne fremgangsmåten etterhvert fungere eller motarbeider medisinene hele prosessen? Jeg kommer ikke til å kutte ut medisinene, men motarbeider de Leptinproduksjonen? Er det noen her inne som har tatt av seg mange kilo og som står på medisiner? Hva har dere gjort? Jeg vet det er flere enn meg som er interessert i dette temaet og at det har blitt tatt opp diverse ganger, men jeg håper allikevel på svar. Det vil bli lettere for deg å gå ned i vekt når du bruker levaxin. Jeg bruker wellbutrin og abilify. Har gått ned to kilo i jula, spiser lite og ofte. Reduserer endel på karbohydratene. Jeg har litt forhøyet blodsukker. Fikk medisin for dette og etterpå har vekten gått ned. Faktisk 15 kilo på et år. Før dette nyttet det ikke, samme hva jeg prøvde. Jeg skal enda ned 10 kilo. Det skal jeg greie med å redusere karbo og spise lite og ganske ofte. Føler meg i bedt form også med dette kostholdet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Jeg har lagt merke til at dette rådet ofte blir gitt når jeg leser disse nettsidene mine. Jeg starter i morgen. Men jeg vet ikke hvordan man teller kalorier Det finnes flere sider på nettet hvor du kan legge inn mengde mat og få svaret på hvor mange kalorier det utgjør. Noen slike sider er gratis, mens andre krever medlemskap, f.eks. vgs vektklubb. Det er sikkert en eller annen som kommer til å oppgi en gratis side (tror Bella dotte pleier å si hun bruker grete roedes kalkulator). For å kunne registrere korrekt, så trenger du en liten vekt til å veie det du spiser på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.