Gå til innhold

Hvordan forberede konfirmasjon på en grei måte?


Simone

Anbefalte innlegg

Trodde alle hadde fotograf til sine konfirmanter. Man ønsker jo å ha bilde på veggen i ettertid av barna på en slik dag.

Her er det - som på alle andre områder ;) store forskjeller. Her i huset tok vi bilde av konfirmanten selv, og ikke henger det på veggen heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det - som på alle andre områder ;) store forskjeller. Her i huset tok vi bilde av konfirmanten selv, og ikke henger det på veggen heller... ;)

Ok. Her hvor jeg bor blir fotograf bestilt før konfirmasjon. Det er en felles fotografering av alle konfirmanter ved den kirken det året. Etterpå blir de som ønsker det fotografert individuelt. Bildene blir tatt i naturen og er kjempeflotte. Og jeg vet at de aller fleste her benytter seg av tilbudet. Men det kan nok bli fine bilder privat også selvfølgelig. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det - som på alle andre områder ;) store forskjeller. Her i huset tok vi bilde av konfirmanten selv, og ikke henger det på veggen heller... ;)

Godt å høre vi et flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her hvor jeg bor blir fotograf bestilt før konfirmasjon. Det er en felles fotografering av alle konfirmanter ved den kirken det året. Etterpå blir de som ønsker det fotografert individuelt. Bildene blir tatt i naturen og er kjempeflotte. Og jeg vet at de aller fleste her benytter seg av tilbudet. Men det kan nok bli fine bilder privat også selvfølgelig. :-) 

Praktisk organisering, men det hadde neppe hjulpet oss når jeg tenker meg om... Jr er tradisjonelt ikke superheldig på de der oppstiltbildene skolen har tatt, eller sagt på en finere måte; det er mye Tommy&Tiger'n i den gutten ;) 

 

Vi tok bildet i hagen så det var grønt og fint, men det eneste det er brukt til så langt er takkekortet (som forsåvidt var julekort dét året). Vi er ikke alltid like kjappe på avtrekkeren kan du si hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her hvor jeg bor blir fotograf bestilt før konfirmasjon. Det er en felles fotografering av alle konfirmanter ved den kirken det året. Etterpå blir de som ønsker det fotografert individuelt. Bildene blir tatt i naturen og er kjempeflotte. Og jeg vet at de aller fleste her benytter seg av tilbudet. Men det kan nok bli fine bilder privat også selvfølgelig. :-) 

Felles fotografering av alle konfirmantene var det hos oss også (noen burde kanskje få kjøpt det bildet snart...), men ikke individuelle bilder nei. De måtte vi få ordnet med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et fellesbilde av eldstemann et eller annet sted, men ikke noe av dattera mi siden hun er konfirmert i Rådhuset.  Minstemann valgte bort konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant mine nieser og nevøer, så har kun noen få vært hos fotograf. De andre har blitt fotografert av noen i familien, det har blitt fine bilder til takkekort av det også:-)

Hei!

Jeg fikk litt skrekk for fotografer og frisører etter mitt bryllup.

Jeg kjente ikke igjen meg selv i speilet, og rev ned rabalderet de hadde laget i hodet mitt :-(

På bildene hadde jeg ikke revet det ned og jeg ser ut som skrekk og gru, og jeg syns jeg ser ut som et fugleskremsel.

Da jeg kom hjem og fikk revet ned byggverket og fjernet siparkelet, så jeg vanlig og ok ut, da tok vi vanlige hyggelige normale bilder, der ser jeg ut som meg, og det må jo være meningen.

Jeg syns derfor bilder tatt selv blir bedre, det er som de avbilder mer sånn man er, og det er jo ikke så rart. En fotograf vet jo lite om menneske han/ hun skal fotografere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk litt skrekk for fotografer og frisører etter mitt bryllup.

Jeg kjente ikke igjen meg selv i speilet, og rev ned rabalderet de hadde laget i hodet mitt :-(

På bildene hadde jeg ikke revet det ned og jeg ser ut som skrekk og gru, og jeg syns jeg ser ut som et fugleskremsel.

Da jeg kom hjem og fikk revet ned byggverket og fjernet siparkelet, så jeg vanlig og ok ut, da tok vi vanlige hyggelige normale bilder, der ser jeg ut som meg, og det må jo være meningen.

Jeg syns derfor bilder tatt selv blir bedre, det er som de avbilder mer sånn man er, og det er jo ikke så rart. En fotograf vet jo lite om menneske han/ hun skal fotografere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ble noe feil. Skriver fra mobil og fikk bare feilmelding så jeg fikk ikke redigert.

Din erfaring handlet kanskje mest om frisøren og sminkøren? Hvis du hadde vært fornøyd med sminken og sett ut som deg selv, så ville du kanskje vært fornøyd med fotografen også? Veldig synd å ikke være fornøyd med bildene fra en av sitt livs viktigste dager da... :( Selv om noen fotografer gjerne "tar litt av", i negativ forstand, så ser jeg nå stadig flere bilder som gjenspeiler brudeparet veldig godt, de er liksom "tatt litt på kornet". De har vel da sikkert tenkt litt/masse på forhånd om hvilke bilder de vil ha og hvor.

Når jr. ble konfirmert hadde vi en flink familiemedlem som tok bildene med masse humor. Så satte vi de sammen til et kult takkekort. Vi har ikke konf. bilde på veggen... der hadde jr. nok satt foten kraftig ned.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos fotograf i forbindelse med konfirmasjonen, men var ikke fornøyd med bildene, og nektet mamma å forstørre dem :-( Tror vel sånn objektivt sett ikke det var så mye galt med dem, men jeg var vel generelt litt misfornøyd med eget utseende, og hadde absolutt ikke lyst til å ha et stort bilde av meg selv hengende på veggen.

 

Vi skal ha konfirmasjon til våren, og vi har ikke snakket noe om fotograf. Vet ikke om han ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos fotograf i forbindelse med konfirmasjonen, men var ikke fornøyd med bildene, og nektet mamma å forstørre dem :-( Tror vel sånn objektivt sett ikke det var så mye galt med dem, men jeg var vel generelt litt misfornøyd med eget utseende, og hadde absolutt ikke lyst til å ha et stort bilde av meg selv hengende på veggen.

 

Vi skal ha konfirmasjon til våren, og vi har ikke snakket noe om fotograf. Vet ikke om han ønsker det.

 

Da jeg blei konfirmert, tok vi bare bilder ute i hagen en annen dag enn på selve dagen.

Tenker at noen i familien gjør det samme nå når Guttungen skal konfirmeres til våren. Hadde ikke en gang tenkt tanken på å drasse ham til fotograf, men det er kanskje vanlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg blei konfirmert, tok vi bare bilder ute i hagen en annen dag enn på selve dagen.

Tenker at noen i familien gjør det samme nå når Guttungen skal konfirmeres til våren. Hadde ikke en gang tenkt tanken på å drasse ham til fotograf, men det er kanskje vanlig...?

Jeg vet heller ikke om det er vanlig. Tror kanskje at de fleste bare fotograferer privat. Kan jo bli flott bilder likevel. Får snakke om det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg blei konfirmert, tok vi bare bilder ute i hagen en annen dag enn på selve dagen.

Tenker at noen i familien gjør det samme nå når Guttungen skal konfirmeres til våren. Hadde ikke en gang tenkt tanken på å drasse ham til fotograf, men det er kanskje vanlig...?

Jeg tror nok det var mer vanlig i de tider da det var svært store forskjeller på kvaliteten på bilder tatt hos fotograf og andre steder.

Nå spiller det nok vel så stor rolle hva slags tradisjoner og vaner folk har, når det gjelder familiebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det var mer vanlig i de tider da det var svært store forskjeller på kvaliteten på bilder tatt hos fotograf og andre steder.

Nå spiller det nok vel så stor rolle hva slags tradisjoner og vaner folk har, når det gjelder familiebilder.

Ja var helt annen kvalitet på hjemmebilder flest da. Alle søstrene hos oss ble fotografert av fotograf. Typisk ute i hagen og med bunad, men ikke på selve konf.dagen av praktiske årsaker.

Gutten min fotograferte jeg selv etter konf'en. Bildene ble fine og ble takkekort. Men som andre har vært inne på - hadde nok avstedkommet protester om det ble forstørret og hengt opp på veggen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...