Gå til innhold

Ingen som kommer i bursdagen min....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en gangs skyld ville jeg invitere flere venner samlet til bursdagen min, de 8-10 vennene jeg har kontakt med. Vennene mine kjenner ikke hverandre, hver av dem kjenner hverandre på tomannshånd. Bortsett fra at to av dem har truffet hverandre før, hos meg. Vi er alle i 40-årene.

 

Men nå har så og si alle meldt avbud. En er for sliten, en bor for langt unna, en har det for travelt for tiden (og derfor for sliten) og en får ikke barnevakt. De resterende.... vel jeg endt opp med flere venner som har en eller annen form for sosial angst, de liker i alle fall ikke å være sammen med andre de ikke kjenner. Så de sier det enten direkte, at de ikke tør/har lyst når de ikke kjenner de andre, eller de kommer opp med ulike unnskyldninger som jeg vet betyr det samme.

 

Tilbake er bare ei, som egentlig er en mer perifer venn, som har sagt hun gjerne kommer. Men etter at jeg har forklart at jeg har invitert en hel vennegjeng, syns jeg det er lit vanskelig å forklare henne at nei ingen av de andre kommer, og ikke syns jeg det er så gøy heller.

 

Skjønner jo at folk har sosial angst da (jeg har det ikke selv, men respekterer at andre har det). Men kjenner at jeg er veldig lei meg over at det ikke blir noe selskap. Føler meg nesten som hun der gamle moren i den sangen, som forberedte bursdag men så endte ingen opp med å komme...



Anonymous poster hash: 234ce...183
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse:

 

Vennene mine kjenner ikke hverandre, hver av dem kjenner MEG på tomannshånd, skulle det stå.



Anonymous poster hash: 234ce...183
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rettelse:

 

Vennene mine kjenner ikke hverandre, hver av dem kjenner MEG på tomannshånd, skulle det stå.

Anonymous poster hash: 234ce...183

 

Kos deg sammen med den ene venninnen din som ønsker å komme.  Gi beskjed på forhånd at det bare blir dere to.

 

Det er vanskelig å møte bare ukjente mennesker i et selskap når du har sosial angst.  Jeg synes selv det er vanskelig selv om jeg ikke ser på meg selv som en med sosial angst. 

 

Jeg forstår at du blir lei, men hvis grunnen er at de har angst for å møte bare ukjente mennesker så har det ikke noe med deg å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det ikke har med meg å gjøre, men når det gjelder så mange på en gang, så er det meg som sitter igjen og føler meg ensom.....



Anonymous poster hash: 234ce...183
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg forstår at det ikke har med meg å gjøre, men når det gjelder så mange på en gang, så er det meg som sitter igjen og føler meg ensom.....

Anonymous poster hash: 234ce...183

 

Jeg forstår det.  Men prøv å fokuser på at det i alle fall er en som ønsker å komme.  Og gled deg over vennene du har selv om de fleste ønsker/klarer bare kontakt på tomannshånd. Men jeg går ut fra at det lett kommer mange tanker hos deg når så mange melder avbud. Men slik er det og du må prøve å gjøre det beste ut av det. Ikke la det ødelegge dagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med sosial angst. Har hemmet meg ganske mye gjennom livet, men noen ting går jeg på, selv om det er/virker ubehagelig fordi jeg er voksen og kan ikke bare melde meg ut av alt. Det kan, slik som her, gjøre at andre blir såret. Jeg ville nok på en eller annen måte prøvd å formidle til de som ikke kommer at selskapet nå er avlyst, siden ingen "kunne komme" og så hadde jeg gått ut og spist med hun som kommer:) Ikke la det ødelegge dagen din, men jeg synes det er dårlig av de andre... Kos deg og ta en helaften, selv om det bare er dere to:)



Anonymous poster hash: 040fc...d6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du klager for? Du har tross alt venner. Jeg har INGEN venner, og da kommer det garantert ingen.

Anonymous poster hash: c6458...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utsette "festen"? Da har de en ny mulighet til å komme :)

 

Tror dessverre ikke at resultatet blir noe annerledes om vi flytter dagen.... Dessuten er det jo da jeg har bursdag.

 

Jeg liker heller ikke å gå i selskaper der jeg ikke kjenner de andre, men jeg gjør det jo likevel, for den som inviterer sin skyld... Jeg skjønner den enkelte personens unnskyldning her da, men jeg kjenner at jeg er skikkelig lei meg.

Anonymous poster hash: 234ce...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sliter litt med sosial angst. Har hemmet meg ganske mye gjennom livet, men noen ting går jeg på, selv om det er/virker ubehagelig fordi jeg er voksen og kan ikke bare melde meg ut av alt. Det kan, slik som her, gjøre at andre blir såret. Jeg ville nok på en eller annen måte prøvd å formidle til de som ikke kommer at selskapet nå er avlyst, siden ingen "kunne komme" og så hadde jeg gått ut og spist med hun som kommer:) Ikke la det ødelegge dagen din, men jeg synes det er dårlig av de andre... Kos deg og ta en helaften, selv om det bare er dere to:)

Anonymous poster hash: 040fc...d6c

 

Sånn ville jeg også gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du klager for? Du har tross alt venner. Jeg har INGEN venner, og da kommer det garantert ingen.

Anonymous poster hash: c6458...468

Det vil alltid være noen som har det verre enn det vi selv har det.  Likevel kan ting være vanskelig. Da må vi prøve å se på hva vi egentlig har.  Men vi er nå engang slik at følelsene ofte lever sitt eget liv. Så vi må få lov til å klage litt selv om andre har det verre. Jeg forstår at TS synes dette er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være noen som har det verre enn det vi selv har det.  Likevel kan ting være vanskelig. Da må vi prøve å se på hva vi egentlig har.  Men vi er nå engang slik at følelsene ofte lever sitt eget liv. Så vi må få lov til å klage litt selv om andre har det verre. Jeg forstår at TS synes dette er vanskelig.

Liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...