Gå til innhold

Å få foreskrevet avregistrerte medisiner (Nefadar) i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det an?

 

Psykiateren min kom med et hjertesukk over at preparatet ikke finnes på det norske markedet, fordi han hadde hatt mange pasienter som hadde god effekt av det. Pga. at dette virker mindre inn på det seksuelle, gjorde at han sa rett ut at han ville foreskrevet det til meg om han kunne. Efexor har alltid vært et godt medikament for meg, men det fratar meg all seksuell nytelse. Nå forsøker jeg Zoloft, men ikke med særlig effekt etter fire uker på 50mg. Ellers forsøkt Cipralex og Cymbalta. Så vidt innom Tolvon og Remeron, men jeg følte begge ødela søvnkvaliteten for meg. Våknet med en følelse av "å ha sovet uten egentlig å ha sovet."

 

Bruker Lamictal og Seroquel ved siden av mot bipolar 2. Sliter og med en del angst (panikkanfall, generell uro, ptsd-problematikk). Går i terapi for dette.

 

Men til saken: Kan man få en lege, la oss hypotetisk si i Sverige skrive ut noe som finnes på markedet der, som jeg kjøper der? Regner da med jeg må betale alt selv, men går slikt an?



Anonymous poster hash: da397...500
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det går an om du får en lege i utlandet til å skrive det ut.

 

Men kan ikke psykiateren din søke om å få det på registreringsfritak for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons :).

 

Jeg trodde det var regler på hva man kan få på fritak og ikke...

 

Om aktuelt, tar jeg det opp med psykiateren min. Ville jo klart vært det mest lettvinte.



Anonymous poster hash: da397...500
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...