Gå til innhold

Syke menn ER sykere enn syke kvinner!


slabbedask

Anbefalte innlegg

Derfor blir menn sykere av influensa

 

Ved Stanford University School of Medicine har man sett nærmere på menn og kvinners reaksjoner på influensavaksinen, og studien viser at menn faktisk har det verre enn kvinner når de får influensa.

 

- Man har også tidligere sett at menns immunforsvar beskytter dårligere mot bakterier, virus og sopp, men man har ikke visst helt hvorfor. Denne studien viser imidlertid at det er de med ekstra høye nivåer testosteron som kan bli sykest av denne type sykdommer og infeksjoner, sier immunolog Tone F. Gregers ved Skolelaboratoriet for biologi, Universitetet i Oslo.

 

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article885048.ece

 

Så har vi fått det bekreftet!

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde at mannesyken virkelig hadde slått til her i huset - og gikk og tenkte for meg selv mens gubben ba meg om å hente ditt og datt, bære dyner og puter mellom seng og sofa, at bare vent til jeg blir syk neste gang - da skal hevnen bli søt! Da skal jeg virkelig bli syk da og bli oppvartet slik som han ble. 

 

Men så kom morgenen da jeg nesten ikke fikk kontakt med ham lenger, og ambulanse og innleggelse på sykehuset ble utfallet! E-coli-infeksjon og sepsis var diagnosen! 

 

Moralen er: Viktig å ikke være forutinntatt - det har jeg lært nå i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Vi kan altså bare smitte dere med kraftig influensa, og så kan vi ta over verden mens dere ligger og ynker dere og vi bare er litt småslappe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Vi kan altså bare smitte dere med kraftig influensa, og så kan vi ta over verden mens dere ligger og ynker dere og vi bare er litt småslappe. :)

 

Jeg skal holde veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig god av stand til deg og andre rødstrømper! :D

Anonymous poster hash: b8517...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...