Gå til innhold

Innleggelse


Bipolardesperat

Anbefalte innlegg

Bipolardesperat

Hei! Jeg blir frivillig innlagt på psykiatrisk avdeling. Hvor lang tid tar det fra legen sender henvisning, til man blir innlagt? Dersom jeg forsøker å ta livet mitt når jeg er innlagt, vil jeg da bli kastet ut av avdelingen, og evt tvangsinnlagt et annet sted? Mvh usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg blir frivillig innlagt på psykiatrisk avdeling. Hvor lang tid tar det fra legen sender henvisning, til man blir innlagt? Dersom jeg forsøker å ta livet mitt når jeg er innlagt, vil jeg da bli kastet ut av avdelingen, og evt tvangsinnlagt et annet sted? Mvh usikker..

Hvis du tar livet ditt under innleggelsen, ender du nok opp et annet sted. En forutsetning for å legge seg inn frivillig er jo at man ønsker å jobbe med seg selv for å bli friskere. Er du i tvil ang dette, bør du si ifra til behandleren din.

Anonymous poster hash: 0a682...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få et visst inntrykk av ventetiden ved å gå inn på fritt sykehusvalg sine nettsider og sjekke ventetid ved det aktuelle sykehuset.

 

Ulik praksis ulike steder mht hvordan man håndterer utagering og selvmordsforsøk/selvskading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ventetider er avhengig av diagnose problemstilling. Det finnes en offisiell prioriteringsveileder for psykiske lidelser.

 

Hvis du legger deg inn frivillig, må det være for at du ønsker å gjennomføre en behandling skikkelig og evt deretter evaluere hvordan det gikk og konsekvensene av det.

 

Hvis du allerede nå vurderer et selvmordsforsøk underveis, kan du like godt avstå fra innleggelsen. Da har du ikke tenkt å jobbe skikkelig med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg forsøkte å ta livet mitt på dps skjedde det ingenting. Det var ingen som brydde seg eller sa noe om det.

 

Jeg fikk egentlig ikke noe ut av oppholdet, de mente jeg var for dårlig til å få noe utbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...