Gå til innhold

NHD: Kan du anbefale en flink psykolog eller psykiater i Oslo?

tjohei1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Siden han mener autisme er en psykisk lidelse og han ikke vet om noen egnet psykiater i osloområdet, er det saken.

Du kan google og skrive en henvendelse til de som har avtale, ingen har komepatanse på autisme, eller kjenner seg klare for samtaler med an autist, så langt er det situasjonen, en har svart, men ikke privat, og en som jobber med funksjonshemmede.

Et par andre svart, men har ikke kapasitet eller kompetanse på autisme.

:-)

Det virker som vi med autisme faller utrolig mellom alle stoler :-)

Det tar jeg til ettertanke.

Det er alvorlig, da mange med autisme strever veldig med livene sine, men de får ikke hjelp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil gjerne vite noe om diagnose/problemstilling før jeg evt kan anbefale noen.

Likeledes om det er diagnostikk, medikamentell behandling eller psykoterpai som er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite noe om diagnose/problemstilling før jeg evt kan anbefale noen.

Likeledes om det er diagnostikk, medikamentell behandling eller psykoterpai som er det viktigste.

Hei!

Siden du som nok en psykiater i en lang rekke heller ikke kjenner til psykiatere i Osloområdet som har kompetanse på autisme, så gir det meg en bekreftelse på følelsen av at de fleste psykiater ikke vet særlig om autisme, eller gode hjelpetiltak, nettopp fordi det faller litt utenfor fagfeltet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Siden han mener autisme er en psykisk lidelse og han ikke vet om noen egnet psykiater i osloområdet, er det saken.

Du kan google og skrive en henvendelse til de som har avtale, ingen har komepatanse på autisme, eller kjenner seg klare for samtaler med an autist, så langt er det situasjonen, en har svart, men ikke privat, og en som jobber med funksjonshemmede.

Et par andre svart, men har ikke kapasitet eller kompetanse på autisme.

:-)

Det virker som vi med autisme faller utrolig mellom alle stoler :-)

Det tar jeg til ettertanke.

Det er alvorlig, da mange med autisme strever veldig med livene sine, men de får ikke hjelp .

Har "tjohei1" autisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paranoid personlighetsfortyrrelse, depresjon og sosial angst - sjenanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Karsten Hytten, Edvard Hauff, Tor Kvakkestad er personer jeg kjenner og kan anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er en hammer, kan en lett tro at alt en ser er spiker.

Hei!

Spøk og ironi er ikke din sterke side:-)

Utover det er vel du hammeren og jeg spikeren, men selv en spiker er like hel av å bli slått i hodet, den sitter bare på plass en stund:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en er en hammer, kan en lett tro at alt en ser er spiker.

Utrolig bra beskrivelse i forhold til så mangt (jeg tenker ikke på personer, men på ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig bra beskrivelse i forhold til så mangt (jeg tenker ikke på personer, men på ting).

Hei!

Hvis du ble imponert kan jeg gi deg mange flere:

"Hvis en er et borr, kan en lett tro at alt en ser er skruer."

Også her er nhd borret, og jeg skruen, du har vel hørt om løse skruer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du ble imponert kan jeg gi deg mange flere:

"Hvis en er et borr, kan en lett tro at alt en ser er skruer."

Også her er nhd borret, og jeg skruen, du har vel hørt om løse skruer :-D

Jeg tenkte på noe annet :)

Jeg tenkte på svart/hvitt-tenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...