Gjest Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 I et innlegg lenger nede var det en som spurte om forskjellen på bipolar og EUPF. Svaret var at EUPF er vedvarende, men bipolar kommer i perioder. Når dette tema kommer opp blir jeg alltid usikker og forvirret. For jeg har ikke hatt en lang periode jeg er helt frisk og andre perioder jeg er helt syk. Jeg var mer ustabil og kunne svinge daglig og opptil flere ganger daglig (ikke med hypomanier) noe som er mer vanlig ved EUPF. Noen ganger med grunn og andre ganger uten noen grunn. Jeg visste aldri hvordan psyken var neste time, Om jeg var glad eller om tankene gikk på at nå orker jeg ikke å leve lenger. Kunne kanskje være bra i noen måneder innimellom. Men jeg følte for det meste at jeg levde i en berg og dalbane. Jeg var frisk i mange år før den tid. Først fikk jeg diagnosen tilbakevendende depresjon, og når jeg fortalte om et par oppturer ble det BP2. Jeg har prøvd mange forskjellige medisiner i mange år, men det var først når jeg begynte med lithium jeg ble helt bra. Det snudde nesten fra den ene dagen til den andre. Og nå har jeg stort sett vært stabil i nesten et år. At jeg har hatt så god effekt av lithium, bekrefter det diagnosen, selv om jeg ikke har følgt det faste mønsteret til bipolare? Jeg vet det er diagnoser med raskere svingninger, men også da er det snakk om noen dager sammenhengende med nedturer og oppturer. Hvis noen kjenner til hvor jeg kan lese litt om bipolare som svinger på den måten kunne jeg godt tenkt meg å lese det. Så send en link. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.