Gå til innhold

"Støl" hals pga angst?

Anbefalte innlegg

Jeg har endel angstanfall for tiden.

Det har jeg ikke hatt på veldig mange år, men jeg tror det kommer av vanskelige temaer i samtaleterapi i det siste.

Uansett... jeg blir veldig stram i halsen og trang i brystet (eller, det føles sånn) når jeg har angst, men det går over.

Kjenner at jeg er veldig stiv i halsen og kjeven når jeg våkner om natten også.

I dag er jeg veldig stiv og øm på utsiden av halsen og nedover brystkassen og det kjennes ut som om det er en stor klump langt nede i halsen. Det er ikke sånn sårt og vondt inni halsen, som det er ved en forkjølelse, men det er såpass vondt at det hemmer meg.

Kan dette være støle/stive halsmuskler pga angsten?

Endret av PandaAmanda
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396652-st%C3%B8l-hals-pga-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var ikke kjent for noen?

Jeg kan ikke svare på konkret ditt tilfelle, men at angst (også depresjon) setter seg i kroppen er velkjent. Jeg så akkurat en offentlig/velkjent mann på nyhetene i uken som gikk fortelle hvor smertefullt depresjonen kjentes fysisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...