Gå til innhold

Smerter i arm og rygg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har vært borti noe lignende eller vet hva dette kan være?

Noen ganger får jeg skikkelige smerter i venstre arm. Armen kjennes tung og prikker litt, fingrene blir iskalde og numne. Smerten er spesielt merkbar i albueleddet, men også skulderen verker. Samtidig er det lette smerter, mer som et trykk egentlig, på venstre side av ryggtavla og litt frem mot brystet. Dette kan skje flere ganger i måneden, og kan vare fra et par timer til hele kvelden. Jeg blir ofte trøtt når dette kommer, og føler et trykk i hodet. Jeg har tenkt hovedsakelig på muskelspenninger, men syns det er så rart at det bare kommer sånn ut av det blå, ofte på dager der jeg er avslappa og ikke er spesielt støl eller stiv. Jeg har også tenkt på om det kan være angstrelatert men tror egentlig ikke det, både fordi det som sagt kommer selv om jeg er helt avslappa men også fordi jeg ikke får noe raskere puls underveis, snarere tvert om. Målte nå i kveld(app på mobilen) og fikk målinger fra 56 til 63, bruker å ligge rundt 70. Har tenkt på om det kan være noe med sirkulasjon/hjerte siden jeg blir så trøtt og fingrene blir så kalde, men har slått det fra meg siden jeg er bare 33, spiser sunt og trener et par ganger i uka. Har også fått ekg en gang hos legen for 5 år siden, den var helt fin men ble jo selvsagt ikke tatt på et tidspunkt da jeg hadde noen symptomer. Dette har dukket opp innimellom i et års tid nå, jeg syns det er ubehagelig og lurer på om jeg bør ta det opp med legen?

Anonymous poster hash: a7fa5...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill deg legetime umiddelbart du - med de symptomene får du antagelig time kjapt. Jeg hadde også smerter i venstre arm sommeren for halvannet år siden og jeg skal love deg det ble fart på legekontoret da jeg nevnte symptomene da jeg bestilte time! Var ikke snakk om å vente til min egen fastlege var tilbake fra ferie engang, jeg måtte pent nødt til å innfinne meg på dagen! Heldigvis var det ikke hjerterelatert hos meg viste det seg, men det kom av feilstillinger i ryggen (skoliose) som forplantet seg til skulder og arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...