AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Før hadde jeg bra effekt av sånn her og nå meditasjon, jeg fokuserte på pusten og lot tanker og følelser bare passere. Nå, etter at jeg var syk, greier jeg ikke helt å forstå dette lengre. Hvis tankene og følelsene mine ikke er meg, hva er det da som er meg? Er jeg en tidløs sjel med pust ut og inn, en som er endeløs? Jeg blir redd av dette.Anonymous poster hash: 1f505...1ad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Du er dine handlinger, tanker og følelser. Det betyr ikke at alle tanker og følelser er korrekt. Eksempel: Du kan føle at en person ikke liker deg. Det er ikke sikkert at følelsen er korrekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Du er dine handlinger, tanker og følelser. Det betyr ikke at alle tanker og følelser er korrekt. Eksempel: Du kan føle at en person ikke liker deg. Det er ikke sikkert at følelsen er korrekt. Er det slik for friske også at følelsen ikke trenger å være korrekt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Er det slik for friske også at følelsen ikke trenger å være korrekt? Ja, men vanligvis i mindre grad. Kanskje ligger det i friskhet også at en har et mer kritisk forhold til følelsene, og ikke minst at en ikke i like stor grad impulsivt handler etter dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Takk for svar. Jeg innser at jeg ikke er frisk enda. Jeg reagerer fortsatt på enkekte ting, men jeg mister ikke funksjon i like stor grad som før, og jeg vipper mellom fornuft og følelser når det står på. Jeg greier også i større grad avstå fra å handle på impuls (utagere). Jeg har forresten funnet ut at sex (av alle ting) hjelper godt og kan snu det hele. Veldig rart, men sånn er det bare. Bare et tips til andre som sliter med det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Du er dine handlinger, tanker og følelser. Det betyr ikke at alle tanker og følelser er korrekt. Eksempel: Du kan føle at en person ikke liker deg. Det er ikke sikkert at følelsen er korrekt. Jeg er liksom adskilt fra tankene og følelsene nå. Jeg er meg, alt annet er noe som kommer fra utsiden til meg. Jeg er tidløs på en måte, ikke hele tiden, men ofte. Kanskje jeg dissosierer? Er litt utafor på en måte, redd alt og alle.Anonymous poster hash: 1f505...1ad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Dette er dissosiering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Dette er dissosiering. Rart at det går an, adskille kroppen fra resten liksom. Eneste jeg føler innimellom er en isende angst som gjør meg enda reddere. Så flykter jeg inn i meg selv igjen. Har du opplevd dette også?Anonymous poster hash: 1f505...1ad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Rart at det går an, adskille kroppen fra resten liksom. Eneste jeg føler innimellom er en isende angst som gjør meg enda reddere. Så flykter jeg inn i meg selv igjen. Har du opplevd dette også?Anonymous poster hash: 1f505...1ad Ja, jeg hadde det slik før. Merkelige greier. Men har man opplevd traumer er det ikke uvanlig. Det er en forsvarsmekanisme man bruker for å "overleve" og som senere ikke er nyttig - tvert om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du er dine handlinger, tanker og følelser. Det betyr ikke at alle tanker og følelser er korrekt. Eksempel: Du kan føle at en person ikke liker deg. Det er ikke sikkert at følelsen er korrekt. Jeg kan vel ikke endre på hva andre måtte mene, si og gjøre mot meg. Det jeg kan endre er min oppfatning av alt dette? Jeg kan jo endre tankene mine om ting i hvert fall. Anonymous poster hash: 1f505...1ad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Rart at det går an, adskille kroppen fra resten liksom. Eneste jeg føler innimellom er en isende angst som gjør meg enda reddere. Så flykter jeg inn i meg selv igjen. Har du opplevd dette også?Anonymous poster hash: 1f505...1ad Det er veldig gjenkjennelig. Jeg opplever også av og til å miste all følelse i kroppen. At jeg beveger meg, men ikke kjenner det. Tror det er dissosieringAnonymous poster hash: 199aa...42b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.