Gå til innhold

NHD, hva er kriterier for å få behandling på Dagavdeling?


Reddharen-75

Anbefalte innlegg

Og kan jeg be psyk spl på DPS polikl om å søke meg inn siden jeg går fast 1 time i uka hos henne? Eller må fastlegen gjøre det? Kan jeg gå både på Dagavdeling og til psyk spl på DPS polikl samtidig? Er så usikker på hva jeg bør gjøre. Jeg burde kanskje legges inn pga økende angst, økende depresjon og suicidale tanker, men orker ikke være borte fra mann og to små barn på 2 og 7 år, derfor lurer jeg på om Dagavdelingen kan være noe for meg. Har vært akuttinnlagt for 2 år siden i 2 med og opphold på Dagavdeling i 4 mnd etterpå. Har PTSD og alvorlig tilbakevendende depresjoner. Håper du kan hjelpe meg... Jeg er vanligvis ikke typen som spør om hjelp og jeg er redd for evt avvisning nå hvis jeg spør på DPS eller fastlegen, derfor spør jeg deg, det er liksom litt lettere... Ps: startet opp med Abilify 5 mg for 4 dager siden, ellers ingen andre medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kriteriene for dagbehandling kan jeg dessverre ikke svare på, da det ikke er noen norsk standard for hva dagbehandling er, hvilke pasientgrupper det er tenkt for og kriterier for inntak.

 

Men du kan helt sikkert spørre din behandler om dette. Slike drøftinger hører hjemme i terapien, og det er din behandler som best kjenner dagbehandlingen der du bor, og som best kan vurdere om dette er bra for deg.

 

Du har gode argumenter for dagbehandling fremfor innleggelse i døgnavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...