Gå til innhold

Sovemedisiner og avvenning


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har tatt Imovane eller Mogadon i ca 2 uker, med "halvdårlig " effekt. Etter 3 netter med bare 2-4 timers virkning av tablettene sluttet jeg brått, av skrekk for å bli avhengig. Jeg opplevde da 3 netter med svært lite søvn (2-3 t), før jeg sprakk og tok 3,5 mg Imovane, fulgt av 15 mg Sobril natten etter, begge uten særlig effekt. Sobrilen gjorde at jeg hallusinerte og var et sted mellom søvn og våken. Jeg lurer nå på hva jeg skal gjøre: prøve å avslutte avvenningen som jeg begynte på, øke dosen Sobril, eller gå tilbake til 7,5 mg Imovane? Jeg er helt utslitt og føler ikke at jeg kan klare en dårlig natt til. Har hatt svært mye søvnproblemer tidligere i livet, men ikke brukt mye sovemedisin. Årsaken til at jeg begynte med sovemedisin nå er at jeg har nakkesmerter i forbindelse med en ryggprolaps. Årsaken til at jeg fikk Sobril er at jeg har en del skjelvinger i kroppen om natten. Ryggen og nakken har blitt bedre, men det går langsomt (8. uke sykmeldt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt Imovane eller Mogadon i ca 2 uker, med "halvdårlig " effekt. Etter 3 netter med bare 2-4 timers virkning av tablettene sluttet jeg brått, av skrekk for å bli avhengig. Jeg opplevde da 3 netter med svært lite søvn (2-3 t), før jeg sprakk og tok 3,5 mg Imovane, fulgt av 15 mg Sobril natten etter, begge uten særlig effekt. Sobrilen gjorde at jeg hallusinerte og var et sted mellom søvn og våken. Jeg lurer nå på hva jeg skal gjøre: prøve å avslutte avvenningen som jeg begynte på, øke dosen Sobril, eller gå tilbake til 7,5 mg Imovane? Jeg er helt utslitt og føler ikke at jeg kan klare en dårlig natt til. Har hatt svært mye søvnproblemer tidligere i livet, men ikke brukt mye sovemedisin. Årsaken til at jeg begynte med sovemedisin nå er at jeg har nakkesmerter i forbindelse med en ryggprolaps. Årsaken til at jeg fikk Sobril er at jeg har en del skjelvinger i kroppen om natten. Ryggen og nakken har blitt bedre, men det går langsomt (8. uke sykmeldt).

Jeg har nettopp prøvd circadin en periode og kan anbefale det. Det er samme virkestoff som melatonin, som er det stoffet i hjernen som gjør oss trøtte. Jeg føler også at jeg får en god ro i kroppen

Anonymous poster hash: c2e45...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...