AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Fire venninner på 17, der den ene sliter psykisk, og de tre andre (den ene er min datter) synes dette virker "tullete". De mener at hun som sliter med depresjoner graver seg ned i negativ tankegang og innbiller seg at de tre andre holder henne utenfor. De sier at de alltid har oppført seg normalt mot henne og ikke holdt henne utenfor, så min datter lurer på om det er vanlig at mennesker som er deprimerte kan innbille seg slike ting? De tre andre jentene mener at hun ikke har grunn til å være deprimert fordi hun aldri har opplevd noe som kan føre til slike problemer, så de begynner å bli lei av det de mener handler mest om oppmerksomhetstrang. Jeg prøver å si at de må forstå at depresjoner ikke alltid kan forklares, og at det er viktig at de prøver å forstå henne, men at de ikke trenger å overfokusere på problemene hennes. Svaret jeg får er at de ikke orker dette "tullet" fra henne og er lei av at hun fisker etter oppmerksomhet. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men det kunne vært fint å få deres betraktninger rundt temaet, så kan jeg forklare det bedre for datteren min uten at hun har piggene ute. Hun er verdens kjekkeste jente, men når hun har bestemt seg for noe, så firer hun ikke Anonymous poster hash: 99269...c34 Anonymous poster hash: 99269...c34 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Fire venninner på 17, der den ene sliter psykisk, og de tre andre (den ene er min datter) synes dette virker "tullete". De mener at hun som sliter med depresjoner graver seg ned i negativ tankegang og innbiller seg at de tre andre holder henne utenfor. De sier at de alltid har oppført seg normalt mot henne og ikke holdt henne utenfor, så min datter lurer på om det er vanlig at mennesker som er deprimerte kan innbille seg slike ting? De tre andre jentene mener at hun ikke har grunn til å være deprimert fordi hun aldri har opplevd noe som kan føre til slike problemer, så de begynner å bli lei av det de mener handler mest om oppmerksomhetstrang. Jeg prøver å si at de må forstå at depresjoner ikke alltid kan forklares, og at det er viktig at de prøver å forstå henne, men at de ikke trenger å overfokusere på problemene hennes. Svaret jeg får er at de ikke orker dette "tullet" fra henne og er lei av at hun fisker etter oppmerksomhet. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, men det kunne vært fint å få deres betraktninger rundt temaet, så kan jeg forklare det bedre for datteren min uten at hun har piggene ute. Hun er verdens kjekkeste jente, men når hun har bestemt seg for noe, så firer hun ikke Anonymous poster hash: 99269...c34 Anonymous poster hash: 99269...c34 Hei! Min datter har en venn med angst/depresjon... Hun isolerer seg og det er leit, jeg har truffet henne, og jeg likte henne. Min datter og venninnene er litt fortvilt, fordi hun er mye borte fra skolen og unngår alle. For ikke lenge siden hadde jenta det gjelder sagt til min datter at hun følte seg på utsiden. Fordi min datter har Asperger forklarte jeg hvordan på mange måter jeg også levde på utsiden av klassen og" venner" da jeg ar ung og hvor vondt og ensomt det var. Min datter prøver det hun kan å inkludere denne jenta og hun har snakket med siine venninner. De er noen fine jenter med mye omtanke, og de prøve mer aktivt nå å få kontakt med jenta. Uansett hva hun strever med så tror jeg det er godt å vite at andre vil ha kontakt, selv om man ikke klarer det. Det er ikke så lett å forstå ting man ikke har erfart eller har kunnskap om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.