Gå til innhold

Rammemadrass til tenåringen

stromme

Anbefalte innlegg

Tenåringen trenger ny seng og skal gå over fra sengebrisk til rammemadrass.

Det er et mydler av rammemadrasser der ute, har sett på Jysk, Skeidar, Bohus, Ikea....blir litt forvirret over utvalg og priser.

Noen som kan tipse om en rimelig, men god, rammemadrass de har erfaring med?

90x200 evt. 120x200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svært god erfaring med Sultan rammemadrass fra Ikea. Har 160*200 på mitt rom og 140*200 på gjesterommet. Kjøpte en av de dyreste overmadrassene til å ha oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er grei plass til 120 cm så kjøp ikke noe mindre! Jeg hadde en fra Ikea, men den var fryktelig myk, men de finnes nok i flere hardhetsgrader. Nå har jeg fra Jysk og den er i hardeste laget så jeg må få rotet meg til en bedre overmadrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen vår fikk ny seng i høst, en rammemadrass fra IKEA. Han var med og prøvde ulike typer, og jeg husker ikke helt hva den het. Tror ikke det var den dyreste, men vi valgte en dyr overmadrass. Han fikk seg på 120 bredde, og synes det er helt topp med stor seng, selv om rommet er lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om bredere seng ihvertfall.

Ellers har jeg ingen erfaring, da jeg kjøpte kontinentalseng til junior nå, og dertil 150 cm bredde. Så nå kan kjærestene bare komme. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med resten, ikke kjøp 90, det blir ikke tenåringen fornøyd med. Jr og gjesterommet har 140 (IKEA) og dette funker fint begge steder. Mann og jeg sover forsåvidt i 120 hos min mor og hans foreldre, og det har funket fint det også.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, hører nok på dere og velger en på 120.

Er det plass til to voksne på den altså, om vi skulle få overnattingsgjester feks?

Den i linken til "hww" fra Bohus så ganske alright at.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til to voksne på den altså, om vi skulle få overnattingsgjester feks?

I sammenhengen du skal bruke den, ja. Mann og jeg sover som sagt på 120 hos svigers, selv om jeg ikke hadde giddet å sove så tett hver kveld hjemme går d helt fint. Jr og kjæresten er så forelsket at de lett sover sånn de gangene de overnatter hos hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 120 cm på hytta og synes det er trivsel,  men hadde ikke orket ha det til hverdags nei. :) Borte på besøk noen få netter går det helt greit, med mindre de som skal sove der er svært overvektige kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 120 cm på hytta og synes det er trivsel, men hadde ikke orket ha det til hverdags nei. :) Borte på besøk noen få netter går det helt greit, med mindre de som skal sove der er svært overvektige kanskje...

Eller bare ørlite større enn en liten mus? ;)

Vet 120 er bredden, men kroppslengde har litt betydning der også - med mindre man ligger helt utstrakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare ørlite større enn en liten mus? ;)

Vet 120 er bredden, men kroppslengde har litt betydning der også - med mindre man ligger helt utstrakt. :)

Vi er vel normalt slanke både kjæresten og jeg og har grei nok plass på 120 cm, lengden er jo ikke så nøye - men jeg antar du mener at jo lengre bein man har jo mer plass tar man om man vil "krølle" beina litt når man ligger på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget notert og akseptert. Mann (1.84) ville neppe sagt at det går greit å sove hos svigers med samme letthet som meg (1.67) når jeg tenker meg om... ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nå kan kjærestene bare komme. :-)

Må innrømme at det blir litt rart når kjærestene begynner å komme ;-) Men det blir sikkert koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med resten, ikke kjøp 90, det blir ikke tenåringen fornøyd med. Jr og gjesterommet har 140 (IKEA) og dette funker fint begge steder. Mann og jeg sover forsåvidt i 120 hos min mor og hans foreldre, og det har funket fint det også.

Vi hadde 120-seng helt fra 1992 (da vi var studenter) til jeg var gravid med eldstemann i 1998! Men nå vil jeg ha god plass, og er veldig glad for at senga nå er 180 cm bred.

Men vi har også 120-seng til gjester (eldstemanns rom + en sovesofa som kan bli seng på 120 cm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det blir litt rart når kjærestene begynner å komme ;-) Men det blir sikkert koselig!

Ja, er ikke der ennå, altså - hva han har gjort og ikke gjort vet jeg ikke, men ikke noen fast kjæreste som henger rundt her ihvertfall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...