Gå til innhold

Hva regnes for alvorlige psykiske lidelser ?


FGT

Anbefalte innlegg

I forbindelse med antall mord som er blitt utført her i Norge i de senere årene, så er hvis nok halvparten blitt utført av mennesker med alvorlige psykiske lidelser. 

så hva regnes for alvorlige psykiske lidelser? hvor går grensen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den "studien" som NRK driver å kjører nå, har satt to diagnoser som er veldig forskjellige som de som er mest farlige. Det er dyssosial pf, som er det samme som psykopati. Også er vist schizofrene "farlige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopati er vel ikke regnes som en psykisk lidelse ? Men schizofreni er jo det. Jeg kjente en kar som hadde schizofreni, og han var snill som et lam. nestleder i mental helse nevnte i nrk at det var forskjell på psykisk syke og psykisk lidelse. Ja, kanskje det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "studien" som NRK driver å kjører nå, har satt to diagnoser som er veldig forskjellige som de som er mest farlige. Det er dyssosial pf, som er det samme som psykopati. Også er vist schizofrene "farlige".

 

Ihvertfall i kombinasjon med rus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 drap i året, de siste årene ja. Selv kjenner jeg ingen som har begått drap, av schizofrene jeg har møtt, men jeg vet om flere som har tatt sitt eget liv. Skuffet over NRK som kjører dette sammensuriummet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...