Gå til innhold

Safari 2015?


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

Vi lurer på om tiden ikke snart er moden for å reise på safari med hele familien, og da antakelig i vinterferien 2015 (ja, langtidsplanlegging). Yngste barn vil da være 11 og et halvt.

 

Dette skal være en opplevelse for livet for oss alle, og jeg ønsker ting skal være bra. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer å dele - både positive og negative?

 

Tenker meg en totalt 10-dagers tur (får ikke skolefri..), ønsker bra bostandard (uten for mye flytting) og spennende safarier, og har også tenkt det kunne være fint med 1-2 dager ved stranden til slutt. Har tenkt på flere land, foreløpig "leder" Sør-Afrika, blant annet på grunn av at der ikke er malaria (i hver tfall mindre enn i Tanzania og Kenya).

 

Har googlet litt og tenker denne umiddelbart ser bra ut, men vil jo undersøke mer:

http://www.tembo-safari.no/3-283-manyatta-rock-safari.html

 

Erfaringer og tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å veldig spent på om du får gode svar. Jeg kunne tenkt å ta med min da 17-åring på safari i høstferien 2014. Men gurimalla så fort som tiden går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å veldig spent på om du får gode svar. Jeg kunne tenkt å ta med min da 17-åring på safari i høstferien 2014. Men gurimalla så fort som tiden går...

 

Ja, det må føles rart at det kanskje blir en av de siste anledningene til ferie med ham. Dvs. noen fortsetter jo  å reise på ferie med foreldre, men de fleste slutter vel med det ved 18-årsalderen. Selv var jeg ikke på ferie med mine foreldre etter at jeg fylte 16, tror jeg, bortsett fra noen dager på hytta. Men en safaritur ville nok fristet noen år til ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Sverigetur med min mor etter at jeg var voksen, men bortsett fra det, var jeg kanskje 17 eller 18 på siste ordentlige ferietur (egentlig var vi ikke avgårde på så veldig mange spenstige ferier, var mest i Norge og Sverige....)

 

Håper jo egentlig at ungene vil være med lenger enn til de er 18, men en vet jo aldri. Fra de er 16 så er det jo mange som får sommerjobb, og da er det jo vanskeligere å få dem med seg...kanskje?

 

Safari vet jeg ingenting om - men det høres fantastisk ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri spenstige ferier med mor og far jeg heller Påskelilje. Det var mye camping eller hytteleie i Norge, Sverige, Danmark, samt litt innom hos slektninger. Ellers var vi mye hjemme eller på bedriftshytta til fars jobb noen få dager. Var litt andre tider :-)

 

Tror siste gangen jeg var med mor og far på reise var sommeren etter 7.-klasse - da som eneste av de tre søstrene med på tur. Kjørte rundt i Norge og besøkte grandtanter og slikt. Ha ha.

 

Senere gikk somrene med til sommerjobb og speiderleir, og litt senere også venneferier. Hadde gladelig slått til på en ordinær sydentur også jeg - hadde jeg blitt påspandert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det må føles rart at det kanskje blir en av de siste anledningene til ferie med ham. Dvs. noen fortsetter jo  å reise på ferie med foreldre, men de fleste slutter vel med det ved 18-årsalderen. Selv var jeg ikke på ferie med mine foreldre etter at jeg fylte 16, tror jeg, bortsett fra noen dager på hytta. Men en safaritur ville nok fristet noen år til ;).

 

Ja er turen dyr nok og flott nok får man vel ned unge voksne også - så lenge mor spanderer. :)

 

Håper jo egentlig at ungene vil være med lenger enn til de er 18, men en vet jo aldri. Fra de er 16 så er det jo mange som får sommerjobb, og da er det jo vanskeligere å få dem med seg...kanskje?

Vår blir 19 i år (herre!) og er fremdeles med (om han ikke jobber/ ferierer på egen hånd), men som dere sier - mye handler nok om at alt er gratis og reisemålet spennende. Ellers har jeg inntrykk av at kidsa nå til dags syns det er mer stas å være sammen med foreldrene enn vi gjorde på deres alder? ;) Vi har reist en del med andre familier med jevngamle unger, så de store slipper å henge i kjolekanten på oss voksne hele tiden - det hjelper sikkert også på. Imidlertid pussig å ha med unger som bestiller et par pils/ vin til maten, mye nytt å venne seg til som foresatt fremdeles der altså hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke med foreldra mine på sommerferie etter den sommeren jeg var 13, da hadde jeg fått nok. Var med i påska til England for å besøke familie etter dette, siste gangen var jeg vel 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...