Gå til innhold

Barnevernpedagog/fosterhjem?


hope11

Anbefalte innlegg

Jeg gikk allmenn når jeg var ungdom, men fikk min eldste like etter de 3 årene var fullført, å gikk dermed aldri videre. Jeg vil nå gjøre noe med det, å få meg en skikkelig utdannelse, så jeg slipper å stå bakerst i jobbkøen..

 

Jeg ønsker å jobbe som barnevernspedagog, i bup, ppt, eller som spesialpedagog for de eldste ungdommene, som begynner å gi opp skole.

 

MEN spm mitt er, dersom jeg velger å ta barnevernspedagog utdanningen til høsten, kan jeg da bli fosterhjem osv etter endt utdanning, eller kan jeg ikke det dersom jeg jobber i barnevernet her i kommunen, å så skal jeg ha unger herfra?

 

Jeg vil veldig gjerne ha fosterbarn når utdanningen er over, for da er ungene mine større også, så da har jeg tid til det, nå har vi nok med egne unger, å så skal jo fosterbarn ofte være minst.

 

Men er det noen som vet noe om dette? Jeg vil gjerne velge noe annet omd et gjør at jeg ikke kan ta imot et eller flere fosterbarn senere i livet pga jeg jobber på samme stedet...

 

Takknemlig for all hjelp :)

Endret av hope11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet om jeg har lov å være fosterhjem, dersom jeg jobber som barnevernspedagog?

 

Eller vet hvor jeg kan sjekke det? jeg skal søke på studiene 15 april iår, så må finne det ut så fort jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...