Gå til innhold

Sliter med å få utløsning :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år hatt vanskeligheter med å få utløsning i ei jente/dame, men det har aldri vært noe problem på egen hånd. Nå som jeg nærmer meg 40, har det blitt vanskeligere på egen hånd også. Det er nesten litt krampeaktig å få det til, og jeg er anspent når jeg får utløsning og får derfor ikke hele oppbyggingen. Jeg er har ellers veldig god helse, er sunn og frisk og trent, bruker ingen medisiner, røyker ikke, drikker svært sjelden og har ingen skader. Selve ereksjonen er akkurat som den alltid har vært.

 

Jeg har selvfølgelig søkt litt rundt på nettet for å prøve å finne ut noe. Jeg leser at for anspent muskulatur kan være en årsak. Om det gjelder meg, vet jeg jo ikke, men hvordan kan jeg finne det ut og hva kan jeg i så fall gjøre med det? Jeg har også lest at det finnes positive forsøk med bruk av oxytocin. Er dette noe som også gjøres i Norge? Kan jeg be legen min om å skrive det ut til meg? Tidligere kunne jeg vente lengre mellom hver gang jeg onanerte og på den måten komme fortere, men det fungerer ikke lengre. Nå blir jeg helst litt aseksuell av mangel på stimulanse.

 

Jeg er for tiden uten noe intimt forhold til en kvinne, men jeg ønsker veldig å få en orden på dette før jeg møter noen igjen. 

Anonymous poster hash: 655ac...6ad


Anonymous poster hash: 655ac...6ad



Anonymous poster hash: 655ac...6ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette er muligens noe utenom emnet men jeg leste et sted at det er forskjell på fysisk og psykisk kåtskap. En kan bli fysisk opphisset av onanering og få utløsning. Det samme skjer ved fysisk kontakt med en kvinne. Ved samleie trer det psykiske inn. Jeg får opp utstyret uten problemer når jeg eks står nær en kvinne, men jeg har hatt store problemer med å få utløsning når jeg har hatt samleie. Stort sett blir det å hjelpe seg selv etterpå, og det er rimelig frustrerende. Det kan ha noe med "settingen" rundt eller at spenningen ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte har det også svært mye med vane å gjøre. Mange får vanskeligheter med å komme i en kvinne eller når andre styrer utløsningen. Ofte er det rett og slett slik at man selv har etablert en så solid vane for hvordan man gjør det når man onanerer, at man ikke helt får det til når det ikke er samme rytme, hurtighet, trykk osv som når man gjør det selv. Mange menn er ganske hardhendte med seg selv, derfor vil de ofte oppleve at en kvinnes vagina ikke gir samme friksjon. Det trengs bare et par ubehagelige opplevelser med kvinner før man har etablert en forventning om at det kan bli et problem, dermed har det kommet inn et sterkt psykisk element også.

 

Det rent fysiske kan man gjøre noe med ved å endre sine vaner. Bruk den andre hånda, bruk mer tid på å stryke på ballene eller stryke fjørlett over penishodet, mindre tid på å klemme rundt kuken. Det tar litt tid før du merker den økte følsomheten, så det lønner seg også å trene på å kjenne etter.

 

For det psykiske: avtal med partner at dere bruker en uke eller to på å gjøre alt unntatt  samleie. Bruk tiden godt med mye nærhet, mye kyssing, stryking, slikking og suging, så dere blir trygge på hverandre og lærer å kjenne hverandres signaler.

 

Prøv å nullstille deg selv før sex, begynn leken med en forventning om at dere skal ha det godt og at alt kommer til å funke :-)



Anonymous poster hash: 60250...915
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig i det siste innlegget. Det psykiske kan ha en stor effekt. Hvis man har erfart at det ikke funker rent fysisk med en kvinne tidligere mht utløsning kan man gå inn i akten med den innstilligen at det ikke kommer til å funke rent fysisk denne gangen heller. Årsaken kan og være fysisk, eks at kvinnen er for våt, at det det dermed blir for dårlig friksjon/ motstand for penisen. Da kan det hende at man knyter seg ikke ,greier  ikke å "frigjøre" seg. Enig at man bør bygge opp den fysiske tryggheten på hverandre før man har samleie mht hva man liker/ ikke liker, og hva den andre synes er godt og hva den andre eventuelt også  har av problemer. Da kan en jo prøve å ta hensyn til det etter hvert. En skal jo ha det godt begge veier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...