Gå til innhold

døden


Dilusha

Anbefalte innlegg

I det siste har tankene mine vært mye om død. Tenker hva hvordan jeg hadde reagert om noe hadde skjedd med de nærmeste. Vet ikke hvorfor jeg tenker på det. Tankene ramler bare ned i hodet. Og jeg føler at det er mye død og sykdom i ukeblader og nyheter også. Bli kanskje preget av det. Er det normalt med sånne tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også.....grusomt. Håper det kommer noen svar som kan hjelpe.



Anonymous poster hash: 2e2f2...01b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det et grusomt. Føler at noen ganger når jeg tenker mye så får jeg nesten panikk. Må bare prøve å tenke på noe annet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normale tanker fra tid til annen. Det eneste som er bombesikkert den dagen vi er født, er at vi en gang skal "reise herifra" igjen.

Det ville vært veldig uvanlig å ikke ofre dette en tanke nå og da.

Tankene vil naturlig nok dukke opp når man mister noen som står en nærmere enn ellers.

Anonymous poster hash: 1ed17...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normale tanker fra tid til annen. Det eneste som er bombesikkert den dagen vi er født, er at vi en gang skal "reise herifra" igjen.

Det ville vært veldig uvanlig å ikke ofre dette en tanke nå og da.

Tankene vil naturlig nok dukke opp når man mister noen som står en nærmere enn ellers.

Anonymous poster hash: 1ed17...d1d

Men for os som sliter er det nok et støre problem enn en tanke nå og da, dessverre.

Anonymous poster hash: 2e2f2...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det et grusomt. Føler at noen ganger når jeg tenker mye så får jeg nesten panikk. Må bare prøve å tenke på noe annet da.

Nettopp. Går i alarmberedskap hele tiden.

Anonymous poster hash: 2e2f2...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitronsommerfugl

Vi skal alle dø før eller siden, men vi får gjøre det beste ut av livet mens vi har det. For å få et godt liv må vi akseptere at vi ikke kan vite når og hvordan vi skal dø. Usikkerheten kan være vanskelig å leve med, men hvis vi hadde visst hvordan livet skulle bli hadde vel ikke det gjort saken lettere. Så slipp tankene løs, men ikke la de bli dominerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenker mye på døden. Det har jo vært mye i media om to store personligheter somm var åpen om kreften. Dette trigger også, spesielt oss som sliter med sånne tanker, veldig. Jeg tenker mye på det. Jeg tror ikke det er så unormalt. D



Anonymous poster hash: 8eb37...02f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenker mye på det, synes det dør så mange for tiden. Er redd jeg har dødelige sykdommer, eller noen av mine nærmeste skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk tenkt å starte en tråd med samme tema i dag. Men sier at vi har liten kontakt med døden i dag. Men det har vært mye av det i media i det siste. I tillegg er det mye i media som vi skal frykte i forhold til sykdom og alderdom(underforstått død). Var hos legen nå for at jeg frykter ting. Også fordi man vet så mye i dag. Vet at mange får kreft. Vet at det er mye brystkreft og tarmkreft feks. Så går man til legen for sjekk. Skal også snart be om livsforskring og gruer meg litt da jeg har fått undersøkt litt av hvert hos legen. Foreksempel mammagrofi når jeg har kul i brystet, samt divserse undersøkelser rundt nyrer og mave tarm når jeg har problemer der.  Kanskje jeg ikke får livsforsikring, fordi jeg har vært hos legen med en del sypmtomer. 



Anonymous poster hash: c3299...b5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte en del på det en periode fordi jeg begynte å få et godt liv/ble frisk. Før det tok jeg livet for gitt.

Hos meg var det slik fordi jeg innså at livet er kort og at jeg hadde "kastet bort" alle årene. Livet fikk mening osv.

Ellers er jeg ikke redd for å dø, egentlig. Jeg regner med og håper det blir naturlig når den tid kommer.

Ellers er det ikke så rart synes jeg, at man får tanker om døden når noen som betyr noe for en dør - være seg familie, venner, bekjente eller offentlige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstremt mye tanker rundt dette om dagen. Jeg har funnet en kul under armen og en i brystet. Tankene bare kjører. Jeg er helt, helt uttafor. Og selvfølgelig er kreft og død tema omtrent hvor jeg snur og vender meg om dagen. Jeg er virkelig livredd og finner ingen ro i noe.



Anonymous poster hash: bd912...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...