Gå til innhold

Er dette reklamasjonsgrunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakker samarbeider med elektriker. Elektrikeren kom når jeg ikke var tilstede (prosjektet tar en uke). Ledninger og brytere ble satt der de skulle. MEN: Ledningene er altfor korte til å nå ut til midten av taket der man setter en lampe. Han har isteden satt stikkontakter øverst på veggen, og mener da at man skal sette opp taklamper med plugg inn i stikkontakten øverst på veggen.

 

Jeg ønsker ikke en slik løsning, med stikkontakter langt oppe. Jeg har forestilt meg å feste taklampen til en ledning midt i taket.

 

Ledningene som er strukket fra bryter til disse stikkontaktene øverst på veggen (de er strukket gjennom veggen) er altfor korte til å kunne trekkes utover taket. Jeg mener han burde laget ledningene lenger, slik at jeg hadde en reell mulighet for å kunne velge hvordan løsning jeg vil ha. 

 

Jeg mener de burde ringt meg for å høre hvordan jeg ønsket det, framfor å ta for gitt at jeg ville ha en slik løsning som de har lagt opp til (med de mener jeg snekker og elektriker).

 

Er dette reklamasjonsgrunn, slik at jeg kan be ham komme og trekke nye, lengre ledninger? (de trekkes jo gjennom plastrør inni veggen).



Anonymous poster hash: e0b4f...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har spesifisert dette på forhånd, er det nok ingen reklamasjonsgrunn. De kunne gjerne ha ringt deg, men du kunne også ha presisert at du ville vite hvilken dag elektrikeren kom og så vist ham hvordan du ville ha det. Jeg hadde nok bedt om at det ble gjort om igjen uansett, fordi jeg sikkert hadde irritert meg over det i mange år fremover. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er du enig i at det å ha stikkontakter øverst på veggen er en noe uvanlig løsning? Syns det virker rett og slett rart jeg.

 

Jeg visst hvilken dag elektriker skulle komme, men kunne ikke komme den dagen. I og med at jeg ble enig med snekker om hvor bryterne skulle stå (samt stikkontakter nede) så tok jeg for gitt at de ville strekke ledningene lange nok til at jeg kunne ta dem ut i rommet hvis jeg ville. Jeg mener de burde ringt meg dersom de ville ha en slik spesiell løsning.



Anonymous poster hash: e0b4f...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er du enig i at det å ha stikkontakter øverst på veggen er en noe uvanlig løsning? Syns det virker rett og slett rart jeg. Jeg visst hvilken dag elektriker skulle komme, men kunne ikke komme den dagen. I og med at jeg ble enig med snekker om hvor bryterne skulle stå (samt stikkontakter nede) så tok jeg for gitt at de ville strekke ledningene lange nok til at jeg kunne ta dem ut i rommet hvis jeg ville. Jeg mener de burde ringt meg dersom de ville ha en slik spesiell løsning. Anonymous poster hash: e0b4f...64b

Jeg har jo sett slike stikkontakter øverst ved taket flere ganger, men vi har det ikke hos oss. For å kunne gjøre det slik du ville ha det, er det vel en forutsetning at himlingen er åpen eller at elektrikeren kommer til fra etasjen over? Eller klarer de å stikke de rørene direkte fra golv gjennom vegg og så vinkelrett ut gjennom taket tro?

Jeg ville uansett ringt og snakket m elektrikeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang navnet på elektrikeren, for kontakten gikk gjennom snekker (men regningen fra elektriker vil bli sendt til meg direkte).

 

Jeg syns stikkontakter i taket er en såpass spesiell løsning at han burde ringt meg først.

 

Jeg mente ikke at ledningen skulle gå inni selve taket, den kunne gå ut fra veggen og bortover utsiden av himlingen.



Anonymous poster hash: e0b4f...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang navnet på elektrikeren, for kontakten gikk gjennom snekker (men regningen fra elektriker vil bli sendt til meg direkte). Jeg syns stikkontakter i taket er en såpass spesiell løsning at han burde ringt meg først. Jeg mente ikke at ledningen skulle gå inni selve taket, den kunne gå ut fra veggen og bortover utsiden av himlingen. Anonymous poster hash: e0b4f...64b

Da ringer du snekkeren og ber om navnet og tlf nr til elektrikeren. En slik løsning som du ønsker ville jo vært enda enklere å sette opp enn det han har gjort eller omtrent det samme.

Da vi holdt på i fjor var jeg veldig nøye med å følge med på (gjennom nesten daglig tlf eller sms kontakt m snekkeren) hva som skulle gjøres hver dag. Jeg måtte flere ganger ringe direkte til murer og elektriker for å presisere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok til å ringe elektrikeren, men jeg lurer altså på om jeg kan framsette det som en reklamasjon.



Anonymous poster hash: e0b4f...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kommer nok til å ringe elektrikeren, men jeg lurer altså på om jeg kan framsette det som en reklamasjon.

Anonymous poster hash: e0b4f...64b

 

 

Det kommer du neppe noen vei med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker samarbeider med elektriker. Elektrikeren kom når jeg ikke var tilstede (prosjektet tar en uke). Ledninger og brytere ble satt der de skulle. MEN: Ledningene er altfor korte til å nå ut til midten av taket der man setter en lampe. Han har isteden satt stikkontakter øverst på veggen, og mener da at man skal sette opp taklamper med plugg inn i stikkontakten øverst på veggen. Jeg ønsker ikke en slik løsning, med stikkontakter langt oppe. Jeg har forestilt meg å feste taklampen til en ledning midt i taket. Ledningene som er strukket fra bryter til disse stikkontaktene øverst på veggen (de er strukket gjennom veggen) er altfor korte til å kunne trekkes utover taket. Jeg mener han burde laget ledningene lenger, slik at jeg hadde en reell mulighet for å kunne velge hvordan løsning jeg vil ha.  Jeg mener de burde ringt meg for å høre hvordan jeg ønsket det, framfor å ta for gitt at jeg ville ha en slik løsning som de har lagt opp til (med de mener jeg snekker og elektriker). Er dette reklamasjonsgrunn, slik at jeg kan be ham komme og trekke nye, lengre ledninger? (de trekkes jo gjennom plastrør inni veggen). Anonymous poster hash: e0b4f...64b

Du har ikke spesifisert jobben godt nok, og du var ikke tilstede da han kom til avtalt tid. Og det er ikke en uvanlig løsning, mange taklamper har støpsel. Derfor er det ikke en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker samarbeider med elektriker. Elektrikeren kom når jeg ikke var tilstede (prosjektet tar en uke). Ledninger og brytere ble satt der de skulle. MEN: Ledningene er altfor korte til å nå ut til midten av taket der man setter en lampe. Han har isteden satt stikkontakter øverst på veggen, og mener da at man skal sette opp taklamper med plugg inn i stikkontakten øverst på veggen.

 

Jeg ønsker ikke en slik løsning, med stikkontakter langt oppe. Jeg har forestilt meg å feste taklampen til en ledning midt i taket.

 

Ledningene som er strukket fra bryter til disse stikkontaktene øverst på veggen (de er strukket gjennom veggen) er altfor korte til å kunne trekkes utover taket. Jeg mener han burde laget ledningene lenger, slik at jeg hadde en reell mulighet for å kunne velge hvordan løsning jeg vil ha. 

 

Jeg mener de burde ringt meg for å høre hvordan jeg ønsket det, framfor å ta for gitt at jeg ville ha en slik løsning som de har lagt opp til (med de mener jeg snekker og elektriker).

 

Er dette reklamasjonsgrunn, slik at jeg kan be ham komme og trekke nye, lengre ledninger? (de trekkes jo gjennom plastrør inni veggen).

Siden du ikke spesifiserte dette på forhånd kommer du neppe noen veg med dette. Løsningen som er valgt er svært vanlig, og personlig ville jeg definitivt foretrukket den framfor den du skisserer. Om det var trukket en ledning på utsiden av taket vil man være temmelig bundet til å henge opp en lampe akkurat der, og folk deler ikke alltid smak/ syn når det kommer til belysning. Der tidligere eier hadde en pendel har ikke vi det foreksempel, fordi vi ikke syns det kler rommet/ vindusrekken. Med støpsel i veggen oppe står man mye mer fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke engang navnet på elektrikeren, for kontakten gikk gjennom snekker (men regningen fra elektriker vil bli sendt til meg direkte).

 

Jeg syns stikkontakter i taket er en såpass spesiell løsning at han burde ringt meg først.

 

Jeg mente ikke at ledningen skulle gå inni selve taket, den kunne gå ut fra veggen og bortover utsiden av himlingen.

Anonymous poster hash: e0b4f...64b

 

Stikk oppunder taket er da slettes ikke uvanlig. Hos kjæresten min er det stikk oppunder taket, spesielt pent er det ikke, det skal jeg være enig i. Jeg tror også at siden du ikke har presisert grundig at du ville ha det på en spesiell måte så kan du ikke reklamere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke engang navnet på elektrikeren, for kontakten gikk gjennom snekker (men regningen fra elektriker vil bli sendt til meg direkte).

 

Jeg syns stikkontakter i taket er en såpass spesiell løsning at han burde ringt meg først.

 

Jeg mente ikke at ledningen skulle gå inni selve taket, den kunne gå ut fra veggen og bortover utsiden av himlingen.

Anonymous poster hash: e0b4f...64b

 

Dette er ikke reklamasjonsgrunn.

 

Den løsning du skisserer er ikke lov. Elektrikeren har ikke lov til å la elektriske ledninger henge løst ut fra et rør i veggen. Skal du trekke ledning til lampe i taket, slik du vil ha det, må den være fastmontert av elektriker.

Du har bare lov til å montere lampen selv, hvis det er fra en fast montert stikkontakt enten øverst på vegen eller i tak, og den løsning elektrikeren har valgt er den mest vanlige løsningen for montering av elektrisk uttak til lamper i tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med høstløv. Dersom løsningen skulle ha blitt slik du ønsker, så måtte elektrikeren ha fått beskjed om å montere en konkret lampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har ikke engang navnet på elektrikeren, for kontakten gikk gjennom snekker (men regningen fra elektriker vil bli sendt til meg direkte).

 

Jeg syns stikkontakter i taket er en såpass spesiell løsning at han burde ringt meg først.

 

Jeg mente ikke at ledningen skulle gå inni selve taket, den kunne gå ut fra veggen og bortover utsiden av himlingen.

Anonymous poster hash: e0b4f...64b

 

Det er slett ikke en spesiell løsning. Jeg har stikkontakt i taket i mitt nåværende hus og hadde det i det forrige. Min mor har det i leiligheten sin. Jeg vil vel si at det er veldig vanlig med en slik løsning til taklamper. 

Anonymous poster hash: 0e258...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...