Gå til innhold

Wellbutrin Retard, flere som er på denne og kan dele erfaringer?


Sillicious

Anbefalte innlegg

Hvem?

hypomani er jo ikke noe problem.

mani er ille. men for det bruker jeg litium og abilify så tror ikke jeg kommer til å bli manisk. :)

Bra at du ikke føler at hypomani er et problem.

Jeg vet om flere som nesten har ruinert seg i hypomane faser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sillicious

    15

  • AnonymBruker

    6

  • Hvem?

    6

  • future life

    5

  • 2 uker senere...
venninde

Jeg vurderer å slutte med Wellbutrin Retard. Grunnen er at jeg er fortsatt passiv og evnen til kreativitet er borte. Nå som jeg har god tid kunne jeg f.eks. foreta enkel oppussing hjemme. Tidligere boblet jeg av ideer foran en sånn oppgave. I dag er det idetørke . Imidlertid ser jeg at det er slitt rundt meg og synes det er trist.

 

Og da er spørsmålet om dette er depresjonen og at jeg er undermedisinert (går på 150 mg depot) ELLER om det er medisinene som tar fra meg kreativiteten.

 

Hva tror dere

Lenke til innlegg
Del på andre sider
slabbedask

Jeg ville aldri brukt Wellbutrin Retard. Er nok retard som det er.

 

Hva slags fyllik er det som har pønsket ut det navnet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ISW

Hva slags fyllik er det som har pønsket ut det navnet?

 

Navnet kommer av at det er depottabletter, altså med forsinket (retardert) frisetting av virkestoff.

 

Men enig i at det høres idiotisk ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Sillicious

Jeg har gått på 300mg i rundt 4 uker nå, har klart å blitt litt mer sosial og litt bedre, men ikke helt bra.

Ingen bivirkninger da, forstoppelse bare, men har irritabel tarm i tillegg så det er ikke nytt.

Skal inn for vurdering av overlegen neste tirsdag, lurer på om jeg skal opp enda en dose. Går bedre, men veldig saaakte..

Eller kanskje han anbefaler å prøve noe annet. Håper ikke det, jeg ♥ wellbutrin!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 6 måneder senere...

Jeg ser at det er en stund siden du skrev innlegget, men jeg deler gjerne mine erfaringer. Jeg har gått på Zoloft i ca 15 år fra jeg var rundt 23 år). Den har hjulpet med angsten, og depresjonene har ikke vært like langvarige som de var før jeg startet med dem. De siste to årene har jeg følt at virkningen ikke har vært den samme, og var klar for å prøve noe nytt.

 

Så den 12. september startet jeg med 150 mg Wellbutrin, samtidig som jeg reduserte fra 100 mg til 50 mg Zoloft. Planen var å slutte med Zoloft (og Lamictal, som jeg også bruker), og starte med Wellbutrin kombinert med en annen medisin.

 

Det gikk ikke så bra - etter et par uker startet angsten igjen. Og jeg skjønte at jeg var på vei inn i en depresjon. Så vi økte tilbake til 100 mg zoloft. Etter ca 1 måned økte jeg dosen med Wellbutrin, til 300 mg.

 

Og nå, etter snart 2 måneder, sitter jeg her med munntørrhet, null matlyst, skjelvinger og muskelrykninger i kroppen. Medisinen reduserer angsten, men ikke nok til at det veier opp for bivirkningene. Jeg har også blitt veldig flat i følelseslivet. Jeg skal til ny time hos psykiateren om 14 dager, og hvis bivirkningene fremdeles er like sterke, så slutter jeg med Wellbutrin.

 

Jeg kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har fått en god opplevelse med Wellbutrin, og slipper å lete lenger. Det unner jeg dere! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 år senere...
kovakova

Hvor lang tid tar det før matlysten blir mindre???? Spiser meg fortsatt ihjel etter to uker på wellbutrin 

merker irritasjon så jeg blokker irriterende folk på chat 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 år senere...
Hallo?

Matlyst var ikke en av bivirkningene jeg merket noe på. 

Min erfaring med Wellbutrin har vært noe turbulent. Jeg begynte med Escitalopram(som jeg har vært på før og ikke hatt bivirkninger av), så gikk jeg over til å ta Wellbutrin og Escitalopram samtidig. Det første jeg merket var en voksende angst følelse, som skilte seg ut fra min vanlige sosialangst, og munntørrhet som var en ny opplevelse for min del. Var også generelt mer depressiv i denne perioden, og hadde en viss rastløshet og var generelt stresset hele tiden av tilsynelatende ingen grunn. Bivirkningene mine gikk over etter rundt 2-3 uker, munntørrheten er ikke noe som har gått over, men det er jo en del hjelpemidler for den slags. For referanse så begynte jeg på 150 mg og trappet opp til 300 mg etter noen uker, men jeg har ikke fått blodprøveresultatene enda, så det er noe irrelevant.

 

Jeg har ikke hatt noen bemerkelsesverdig forbedring(hverken av Escitalopram og/eller Wellbutrin), men dette var noe jeg forventet ettersom jeg har virket til å være ganske resistent mot medisinering. Om det er relevant så er jeg for tiden diagnosert med dystymi og sosialangst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest elina777

Jeg forble like deprimert og så demoner i ansiktene til folk og kjentes ut som mark i skallen, ble innlagt og tatt av wellbutrin 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hjalp på energi. Bivirkninger var bl.a: mer søvnløshet, økt angst, mindre tålmodighet, mer uro, mindre kreativitet og assosiasjonsevne. Ikke noe for meg. Lamictal og liten dose SSRI var mye bedre mtp på virkning og bivirkninger. 

Anonymkode: ef8a3...87c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

×
×
  • Opprett ny...