Gå til innhold

Gravid? Negativ test, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper noen her kan hjelpe meg litt.
Jeg har de siste dagene kjent på mange symptomer på graviditet.
Kvalm, tappet for energi, fryser mye, "rar følelse i kroppen" + at jeg tror jeg kjenner litt brystspreng, men er ikke helt sikker der, kan være noe jeg innbiller meg fordi jeg kjenner etter hele tiden...

 

Saken er at jeg har hatt samleie 1 gang siden jul, det var 13 eller 14 januar.

Hadde normal mensen ca 20 januar og 5 dager frem.

 

Tok en gravitest i dag som var helt negativ, ikke anntydning til to streker.

 

Når er det denne testen burde slå ut, i allefall litt positivt?
Hvilken test er best? Er det ikke en som kan bevise gravi etter 2 uker da?

 

Jeg hadde jo normal mens den 20, er ikke det litt rart... eller er det normalt? Er det neste mensen som skal utebli når man er gravid, altdå den som skal komme om 14 dager?

 

 



Anonymous poster hash: fbace...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Hvordan regner jeg uker her liksom?
I forhold til at jeg kun har hatt samleie en gang siden før jul, så må det ha vært den ene gangen, atså 13 eller 14 januar som er dagen jeg eventuelt ble gravid.

Da er jeg tre uker på vei i tilfelle... Er det for tidlig med test da?

Er det ikke den mensen som kom den 20 som skulle uteblitt??

 

Huff, jeg blir gal av dette, og til info, så VIL JEG IKKE være gravid, det passer svært dårlig... :((
 



Anonymous poster hash: fbace...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den mensen du fikk den 20. januar kom til vanlig tid i forhold til din syklus hadde du eggløsning ca. 6. januar. Da høres det veldig rart ut om du skulle blitt gravid 13. eller 14. januar, eggcellen er nemlig klar for befruktning bare ca. 24 timer. Og med en helt normal mens en uke etter samleiet + negativ test er du temmelig sikkert ikke gravid. Men psyken kan spille oss mange puss. :)

 

Hvis du ikke bruker noen form for prevensjon bør du kanskje vurdere det dersom det er krise om du blir gravid? Men regner forøvrig svangerskapets lengde fra siste mens' første dag, altså den mensen man hadde før den eggløsningen man blir befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt normal mens OG negativ test, er det svært lite trolig at du er gravid. Men hvis du er det, skal du telle uker fra 1. dag i siste mens (ca. to uker før samleie), dvs. at du skulle vært ca 5 uker på vei. Og da skal tørsten vise sikkert resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dette jeg og mener... men likevel så er kroppen skikkelig i "gravidmodus"...

Jeg skjønner ikke dette... alle symptomer er der, men testen er negativ - merkelig.
Da må det jo være en annen grunn til at jeg føler meg "syk" - jeg har gått i noen dager og trodd at jeg skulle få influensa el.

 

Men jeg kjenner faktisk litt press i brystene altså, herregud, dette er til og bli gal av!

 

NÅR skal den testen være sikker etter mitt siste samleie som var den 13, 14 januar?

Tror jeg må gå etter det, og ikke etter mensen, for den er noen ganger litt ustabil på dato uansett:)

Burde den ikke vært pos hvis jeg var gravid nå da... sett bort i fra mensen og alt annet og kun går etter samleiedato?

 

Dette gjør meg rett og slett GAL!

Og jeg kommer sikkert til og ta en ny test hver eneste dag i uken fremover, det blir dyrt!!



Anonymous poster hash: fbace...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tester vanligvis positivt ca. 14 dager etter befruktning. Stikk heller bort på legekontoret med en morgenurinprøve og få det sjekket der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...