Gå til innhold

får ikke til å slutte. trenger jeg hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bør jeg søke hjelp? jeg driver en farlig aktivitet som kan drepe meg, men jeg klarer bare ikke stoppe. jeg gjør det hver dag nesten. jeg har holdt på med det i 3 år nå. jeg sliter også med mat. jeg kan spise haugevis på snop hele uka, og får jeg ikke snop blir jeg sur og gretten. jeg bruker hele ukepengene mine på godteri, og har ikke råd til mat til dyrene mine akkurat nå. jeg har også mani, sier mamma, fordi jeg elsker å kjøpe ting på nettet med kortet mitt og må avbestille og sånt fra usa foreksempel pr telefon. jeg orker heller ikke jobben og sover 12 timer per natt. søvnbehovet og latskapen startet da jeg gikk opp til 80 mg fluoxetin. spisingen og økt søvnbehov  begynte da jeg begynte på abilify igjen. kan jeg risikere at psykiateren legger meg inn om jeg forteller disse problemene til ham?



Anonymous poster hash: 26470...f41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bør jeg søke hjelp? jeg driver en farlig aktivitet som kan drepe meg, men jeg klarer bare ikke stoppe. jeg gjør det hver dag nesten. jeg har holdt på med det i 3 år nå. jeg sliter også med mat. jeg kan spise haugevis på snop hele uka, og får jeg ikke snop blir jeg sur og gretten. jeg bruker hele ukepengene mine på godteri, og har ikke råd til mat til dyrene mine akkurat nå. jeg har også mani, sier mamma, fordi jeg elsker å kjøpe ting på nettet med kortet mitt og må avbestille og sånt fra usa foreksempel pr telefon. jeg orker heller ikke jobben og sover 12 timer per natt. søvnbehovet og latskapen startet da jeg gikk opp til 80 mg fluoxetin. spisingen og økt søvnbehov  begynte da jeg begynte på abilify igjen. kan jeg risikere at psykiateren legger meg inn om jeg forteller disse problemene til ham?

Du bør absolutt ta dette opp med din psykiater. Du må gjøre jobben selv med å slutte med dumme ting som å spise snop og handle unødvendige ting, men du kan få råd og støtte. Diskuter medisinering med psykiateren din. Kanskje du burde prøve noe annet. Jeg har liten tro på at psykiateren din tvangsinnlegger deg pga. disse problemene dine. Du skal fortelle han hva du føler og kan.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men jeg ble tvangsinlagt sist når jeg hadde lignende problemer. Jeg tok ikke medisinene mine og ble tvangsinlagt. Hvorfor er tankene mine sån at de ikke stemmer?

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det noe som skremte meg. Jeg fikk det for meg at en på et youtubeklipp kunne høre hva jeg sa.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her betyr psykose og puste psykotisk under psykose, for meg.

post-171015-0-07078800-1391778425_thumb.

Han her betyr betennelse

post-171015-0-80336600-1391778470_thumb.

Og king julien her betyr når kroppen jobber når man er syk og epilepsi

post-171015-0-44485700-1391778524_thumb.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrene dine MÅ mat. Kan du ikke ta vare på de, MÅ du få noen andre til å gjøre det. Du kan ikke bare si at du ikke har penger til mat til dyra akkurat nå.  



Anonymous poster hash: afe7b...e57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrene dine MÅ mat. Kan du ikke ta vare på de, MÅ du få noen andre til å gjøre det. Du kan ikke bare si at du ikke har penger til mat til dyra akkurat nå.   Anonymous poster hash: afe7b...e57

De har mat akkurat nå, men det begynner å bli tomt. Jeg har insekter som kjæledyr. Jeg får nye penger på onsdag.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få hjelp på en eller annen måte. gå til din psykiater, fastlege eller hvem som helst og fortell det du har skrevet her. Innleggelse kan være til hjelp, men det bør du diskutere med medisinsk personell, ikke her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men mamma sier at psykiatere og leger ikke hvil hjelpe for hun sier at noe er bare som det er.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men mamma sier at psykiatere og leger ikke hvil hjelpe for hun sier at noe er bare som det er.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Hvor gammel er du? Du snakker som om du er 14 år i forhold til din mor og lommepenger, men samtidig snakker du om en jobb? Jeg mener at du trenger hjelp! Om du driver med en aktivitet som er ganske så farlig hver dag og ikke klarer å slutte (selvskading?) så er det klart at du trenger hjelp til å slutte med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Du snakker som om du er 14 år i forhold til din mor og lommepenger, men samtidig snakker du om en jobb? Jeg mener at du trenger hjelp! Om du driver med en aktivitet som er ganske så farlig hver dag og ikke klarer å slutte (selvskading?) så er det klart at du trenger hjelp til å slutte med dette!

Jeg er 28 år og får ukentlige lommepenger 150 i uka inn på kortet mitt. Jeg bor nemlig på en omsorgsbolig for jeg er så dårlig til å klare meg selv.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år og får ukentlige lommepenger 150 i uka inn på kortet mitt. Jeg bor nemlig på en omsorgsbolig for jeg er så dårlig til å klare meg selv.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Det var da ikke mange kronene? Du trenger altså ikke gjøre som din mor sier ettersom du ikke bor hjemme lenger - for dette er helt klart noe du trenger hjelp til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe som ikke stemmer her. Hvis du er så dårlig til å klare deg selv synes jeg det er merkelig at du råder over et bankkort som du kan handle på nettet med. 150 kr. i uken er såpass lite at det bør du få i kontanter. Du skriver også bra sammenlignet med andre jeg kjenner i samme situasjon.

Uansett hvis du er i den situasjonen så bør du snakke med profesjonelle og ikke kun skrive på nettet. Psykiateren din vet hva trenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som ikke stemmer her. Hvis du er så dårlig til å klare deg selv synes jeg det er merkelig at du råder over et bankkort som du kan handle på nettet med. 150 kr. i uken er såpass lite at det bør du få i kontanter. Du skriver også bra sammenlignet med andre jeg kjenner i samme situasjon.Uansett hvis du er i den situasjonen så bør du snakke med profesjonelle og ikke kun skrive på nettet. Psykiateren din vet hva trenges.

Jeg skriver bra fordi jeg ikke har dyseleksi. Og jeg er ikke utviklngshemmet, jeg er bare ikke helt selvstendig.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal diskutere slike temaer med de som jobber på boligen og familien din, og ikke på nettet.

Ok. Jeg skal få besøk av mamma i dag.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men mamma sier at psykiatere og leger ikke hvil hjelpe for hun sier at noe er bare som det er.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Din mor kan ha rett i at ikke alle problemer kan løses, så noen ting kommer du kanskje til å slite med i større eller mindre grad resten av livet.

 

Jeg tror at din mor kanskje mener at dine vansker ikke nødvendigvis forsvinner av at andre er veldig opptatt av dem, kanskje får andres opptatthet deg heller til å ønske å fortsette med dine lite konstruktive handlinger. Har du en ok arbeidsplass å gå til? Og har du det ok i boligen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor kan ha rett i at ikke alle problemer kan løses, så noen ting kommer du kanskje til å slite med i større eller mindre grad resten av livet.

 

Jeg tror at din mor kanskje mener at dine vansker ikke nødvendigvis forsvinner av at andre er veldig opptatt av dem, kanskje får andres opptatthet deg heller til å ønske å fortsette med dine lite konstruktive handlinger. Har du en ok arbeidsplass å gå til? Og har du det ok i boligen?

Jeg har det greit men jeg trives ikke på kino eller konserter lengre.

Anonymous poster hash: 26470...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...