Gå til innhold

Jeg boikotter OL Sotsji

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hvordan praktiserer dette forbudet egentlig?

Vår nye barne- og inkluderingsminister mente at det å ikke lese eventyr der homofili var nevt i norske barnehagen kunne være løsningen her til lands. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

25

• Madelenemie

19

• slabbedask

15

• Togli

10

Du tilkjennegir litt av et menneskesyn. Tenker du dette om andre grupper som er overrepresentert med sykdom/ smitte også?

Jeg ønsker at folk skal bevare liv og helse, både homofile og alle andre mennesker. Du argumenter for at homofile og mange andres liv og helse skal settes på spill ved å dra enda flere inn i en livsstil med mye farlig smittespredning. Og det i et land som sliter med å gi effektiv helsehjelp! Så klandrer du meg for "litt av et menneskesyn"! Makan til tull! Du har ikke en gang et saklig argument.

Mannlige homofile smittes lettere fordi det kun er 1 enkelt celle som danner vegg mot blodbanen i endetarmen. Da går smittestoff mye lettere over i blodbanen enn det ville gjort ved vaginalt samleie. Derfor mannlige homofile overrepresentert med HIV-smitte over alt. Homofile, både menn og kvinner har dessuten mye større risiko for å begå selvmord enn ikke-homofile. Det finnes også andre risikofaktorer for homofile av begge kjønn. Visste du ikke dette? Er vi kanskje umenneskelige i Norge som nekter mannlige homofile å gi blod? Eller vil du selv ta imot blod fra en person i høyrisikogruppe for smitte?

Anonymous poster hash: bb235...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at folk skal bevare liv og helse, både homofile og alle andre mennesker. Du argumenter for at homofile og mange andres liv og helse skal settes på spill ved å dra enda flere inn i en livsstil med mye farlig smittespredning. Og det i et land som sliter med å gi effektiv helsehjelp! Så klandrer du meg for "litt av et menneskesyn"! Makan til tull! Du har ikke en gang et saklig argument.

Mannlige homofile smittes lettere fordi det kun er 1 enkelt celle som danner vegg mot blodbanen i endetarmen. Da går smittestoff mye lettere over i blodbanen enn det ville gjort ved vaginalt samleie. Derfor mannlige homofile overrepresentert med HIV-smitte over alt. Homofile, både menn og kvinner har dessuten mye større risiko for å begå selvmord enn ikke-homofile. Det finnes også andre risikofaktorer for homofile av begge kjønn. Visste du ikke dette? Er vi kanskje umenneskelige i Norge som nekter mannlige homofile å gi blod? Eller vil du selv ta imot blod fra en person i høyrisikogruppe for smitte?

Jeg vet ikke hvilken argumentasjon du sikter til siden jeg kun har skrevet at jeg syns du utviser et tvilsomt menneskesyn?

Med det sagt, jeg kjenner mange homofile (gjør du forresten?) og vet at homofile er som alle andre mennesker - med unntak av at de har andre seksuelle preferanser enn feks meg. Jeg har alltid - også når det kommer til homofile - svært liten sans for å gruppere på den måten du gjør her. Homofili er ikke lik AIDS og vil heldigvis heller aldri bli det, og jeg kommer til å fortsette å bruke stemmen min til å motsi alle de som feilinformerer på dette området.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis blodet er grundig testet, ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nye barne- og inkluderingsminister mente at det å ikke lese eventyr der homofili var nevt i norske barnehagen kunne være løsningen her til lands. 

Slikt må man bare regne med fra freppere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mest menneskelig fientlig - spille russisk rullet med potensiell og overrepresentert HIV smitte med mange døde og mange med ødelagt helse kontra forbud mot å promotere slik lisstil i offentligheten overfor barn? Tror du virkelig at makthavere i Russland bryr seg om en fjernsynsseer utenfor landets grenser applauderer lovbrudd?

Anonymous poster hash: 089a0...e3e

Mange bekker små lager en stor å.... Det er iallefall bedre å uttale seg enn å ikke si noe som helst ;)

Forøvrig tror jeg du er ganske dårlig oppdatert på HIV-smitte, og generelt i forhold til menneskerettigheter - evt driver du bare med trolling....

Endret av Togli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg boikotter Sotsji OL

Pga av hets mot homofile, den er såpass ekstrem at noe annet er umulig.

Grensen er nådd for lengst for min del.

Pastor Jan Hanvold er derimot fornøyd (men han mener jo homofili er en dødssynd da).

Putin har gjort en kjempejobb, å dekket til en fantastisk OL-fest. Og vi gleder oss over Bjørndalens gull idag. Putin er stor fan av Bjørndalen. Russerne har jo gitt skryt til Norge, for den fantastiske vintersport- nasjonen Norge er. Det er bra at OL blir arrangert, uten noen politiske begrensninger. Dette er jo i god sports ånd. Men i Norge har vi endel intolerante mennesker, som ønsker å boikotte OL. Dette er jo veldig synd, istedet for å glede seg over OL. Uansett religion, politiske standpunkt og meninger. Putin er jo en ,som har største parten av det russiske folket bak seg. Og det er jo fantastisk at de har skapt et anlegg til 300 milliarder. Som vil bli til velsignelse for mange ihvertfall i 20 år fremover.

https://www.facebook.com/JanHanvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at der er en del heterofile som liker analt.... så det er stor smittefare også blant hereofile. Også har vi de bifile som har vært begge veiene. Ingen er trygge. Jeg vil si at alle bør gå for gummi, eller holde seg til monogami - eller helst sølibati :)

Anonymous poster hash: ec2b3...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at ingen utøvere boikotter og at ingen store idrettsnasjoner har vært tøffe nok til å trekke seg i protest, men folket vil ha sporten sin, og da får det vel gå som det går med de homsene. Jeg tenker som Gardell her. http://www.expressen.se/kultur/putins-triumf-ar-vart-ansvar/

Håper vi får se utøvere som er tøffe nok til å si noe om dette, og ikke bare er snille og lydige marionettedukker. Det hadde vært så fint om et par av dem tok ansvar og stod for noe, og ikke bare tenkte på å fronte seg selv og tekkes sponsorene, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Så er det så mye fattigdom og korrupsjon. De kunne brukt pengene på de som virkelig trenger det.

Hei!

Ja, det er ekstremt, så mange grupper blir forfulgt trakkassert og diskriminert i dette landet.

Og fra øverste politiske hold blir diskriminerende lover vedtatt og russiske politikere står ikke opp mot uretten som skjer mot befolkningen.

Jeg får med meg medaljene til Norge gjennom avisene, men de har ikke noen stor glede, det legger en stor demper på det for min del, jeg er også skuffet over at det enda ikke er kommet flere protester fra deltagerne, hva med å farge håret i regnbuefarger eller knytte nevnen på seierspallen, jeg savner solidaritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at ingen utøvere boikotter og at ingen store idrettsnasjoner har vært tøffe nok til å trekke seg i protest, men folket vil ha sporten sin, og da får det vel gå som det går med de homsene. Jeg tenker som Gardell her. http://www.expressen.se/kultur/putins-triumf-ar-vart-ansvar/

Håper vi får se utøvere som er tøffe nok til å si noe om dette, og ikke bare er snille og lydige marionettedukker. Det hadde vært så fint om et par av dem tok ansvar og stod for noe, og ikke bare tenkte på å fronte seg selv og tekkes sponsorene, men jeg har en følelse av at det ikke kommer til å skje.

Hei!

Det er rart, forunderlig og trist, jeg håper at vi vil se noen modige idrettsutøvere som markerer sin avsky mot terroren dette landet bedriver mot så mange flere enn bare de homofile.

Jeg støtter to Russia with love, og er nå blitt leser av Geysir.no :-) sånn kan det gå, når man forstår at friheten vi har her, ikke skal eller kan tas som en selvfølge.

Det er leit,

For min del har derfor dette søppel- OL vekket et nytt engasjement om at kamp fortsatt må til, og derfor har jeg fornyet mitt medlemskap av amnesty, jeg har endret syn på pussy riots også, når hatet og kvinneforakten blir så ekstrem så må man ta i bruk alle virkemidler man har.

Man må stå samlet mot hatet, alle grupper, for man er alle rammet til slutt av hatet og menneskeforakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bekker små lager en stor å.... Det er iallefall bedre å uttale seg enn å ikke si noe som helst ;)

Forøvrig tror jeg du er ganske dårlig oppdatert på HIV-smitte, og generelt i forhold til menneskerettigheter - evt driver du bare med trolling....

Hei!

Ja da jeg leste det i går tenkte jeg sikkert skrevet av et menneske som får sånne blader som vakttårnet eller andre sekters blader, for er jo helt uten oppdatering og realitet og dagsaktualitet, det er jo nettopp igjen tatt opp at forbudet mot at homofile menn er etterlevning fra det tidlige hysteriet på 80 tallet da hiv kom. Ja da man lurte på om det var trygt å spise med bestikk som Hiv syke hadde spist med.

Som en overlege ved st Olav skrev, det har ikke hold lenger å forby homofile og gi blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har integritet :)

Hei!

Takk, jeg har det. (Måtte bare slå opp ordet for å være sikker)

Jeg har sagt til familien at alle må se OL om de vil, jeg boikotter, men jeg setter meg bare et annet sted om de vil se.

Det hyggelige er at tom min mann boikotter:-) Og barna:-)

De er i tillegg så engasjerte i sin boikott holdning.

De to eldste har engasjert seg skikkelig, og den ene skal fremføre sin protest i kirken, jeg

ble veldig rørt, en tydelig protesthar han tenkt ut, med ord, og ikke vold, som tydeliggjør hans standpunkt.

De er slikt mot som har gitt oss både demokrati, kvinners rettigheter og friheten vi så lett tar for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle også gjerne sett at vi boikottet på nasjonalt nivå i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nekter for at Russland har et stort forbedringspotensiale med hensyn til menneskerettigheter. Men problemene for homofile der kommer ikke fra myndighetene, men i hovedsak fra ekstremistgrupperinger som bruker vold. Protestene fra russiske homofile rettet seg først mot lovgivningen som begrenset deres muligheter til å beskrive sin seksualitet overfor barn.

Homoseksualitet er ikke nevnt i FNs menneskerettighetserklæring. Homsing er ikke forbudt i Russland heller. Og da dra inn menneskerettigheter i Russland med hensyn på homofile og eksisterende lovgivning der, er temmelig misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det er ekstremt, så mange grupper blir forfulgt trakkassert og diskriminert i dette landet.

Og fra øverste politiske hold blir diskriminerende lover vedtatt og russiske politikere står ikke opp mot uretten som skjer mot befolkningen.

Jeg får med meg medaljene til Norge gjennom avisene, men de har ikke noen stor glede, det legger en stor demper på det for min del, jeg er også skuffet over at det enda ikke er kommet flere protester fra deltagerne, hva med å farge håret i regnbuefarger eller knytte nevnen på seierspallen, jeg savner solidaritet.

Folk er svake, de følger strømmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I visse stater i USA har de lignende forbud.

http://www.dagbladet.no/2014/02/03/nyheter/utenriks/sotsji_2014/homofili/menneskerettigheter/31629156/

Åtte stater i USA har forbud som minner om Russlands omstridte homolov - 

Forbyr å framstille homoseksualitet som «en positiv, alternativ livsstil».

• Utah forbyr homoaktivisme.

• Arizona forbyr å framstille homoseksualitet som «en positiv, alternativ livsstil» og betegner det som upassende å antyde overfor barn at det er mulig å ha sikker, homoseksuell sex.

• I Alabama og Texas må det i seksualopplæringen understrekes at homoseksualitet «ikke er en livsstil som er akseptabel for den generelle befolkningen». I tillegg heter det i vedtektene at barn skal læres at homofili er kriminelt.

En smule hyklerisk at man ikke tør kritisere USA også?

Hvem er "man"?

Anonymous poster hash: 089a0...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja da jeg leste det i går tenkte jeg sikkert skrevet av et menneske som får sånne blader som vakttårnet eller andre sekters blader, for er jo helt uten oppdatering og realitet og dagsaktualitet, det er jo nettopp igjen tatt opp at forbudet mot at homofile menn er etterlevning fra det tidlige hysteriet på 80 tallet da hiv kom. Ja da man lurte på om det var trygt å spise med bestikk som Hiv syke hadde spist med.

Som en overlege ved st Olav skrev, det har ikke hold lenger å forby homofile og gi blod.

Ja, heldigvis har verden gått framover! Vi var jo lettere hysteriske i starten da vi hørte om HIV-smitte og AIDS. Idag vet vi så mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...