Gå til innhold

Jeg boikotter OL Sotsji

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hvem er "man"?

Anonymous poster hash: 089a0...e3e

De som kritiserer Russland, kanskje?

Noen er kritiske til Russlands håndtering av menneskerettigheter generelt, men ikke kritiske til Russlands forbud mot prohomofilt budskap overfor barn. Da blir din bruk av ordet "man" misvisende og usakelig, for det blir å ta deres syn "til inntekt for" deg.

Anonymous poster hash: bb235...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

25

• Madelenemie

19

• slabbedask

15

• Togli

10

Ja, heldigvis har verden gått framover! Vi var jo lettere hysteriske i starten da vi hørte om HIV-smitte og AIDS. Idag vet vi så mye mer!

Virkelig framover? Det er vel framskritt i dine øyne da, at vi har fått "Lov om forbud mot diskriminering på grunn av seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk (diskrimineringsloven om seksuell orientering)" ?

Der står det nemlig ikke et ord om hva seksuell orientering er. Noen svever i den misforståelsen at det gjelder kun homsing og lignende. I så fall burde de skrevet det! Folk kan jo bli kåte av mye rart. Noen galninger blir kåte av blotting på offentlig sted, noen av å torturere andre, noen av sex med trær, noen av sex med lik og andre av å tenne på hus. Det er også seksuell orientering. Og for dem er det fritt fram så lenge de ikke bryter andre lovparagrafer.

Personlig så hadde det uroet meg veldig om noen drev propaganda for sex med lik. Det finnes knapt noe verre smittekilde og da blir mange mennesker satt i fare. Det samme gjelder propaganda for pyromani. Enkelte steder i landet reker det rundt sånne galninger som er inspirert av nettopp dette. Her i området jeg bor er det gjennom de siste årene langt mer enn 100 påsatte branner. Sjokkerende høyt tall. Få menneskeliv er tapt. Mest garasjer, uthus, boder er satt fyr på. En eller to bolighus og en biltilhenger.

Så får du heller tro den loven er framskritt og applaudere sånne perversiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig framover? Det er vel framskritt i dine øyne da, at vi har fått "Lov om forbud mot diskriminering på grunn av seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk (diskrimineringsloven om seksuell orientering)" ?

Der står det nemlig ikke et ord om hva seksuell orientering er. Noen svever i den misforståelsen at det gjelder kun homsing og lignende. I så fall burde de skrevet det! Folk kan jo bli kåte av mye rart. Noen galninger blir kåte av blotting på offentlig sted, noen av å torturere andre, noen av sex med trær, noen av sex med lik og andre av å tenne på hus. Det er også seksuell orientering. Og for dem er det fritt fram så lenge de ikke bryter andre lovparagrafer.

Personlig så hadde det uroet meg veldig om noen drev propaganda for sex med lik. Det finnes knapt noe verre smittekilde og da blir mange mennesker satt i fare. Det samme gjelder propaganda for pyromani. Enkelte steder i landet reker det rundt sånne galninger som er inspirert av nettopp dette. Her i området jeg bor er det gjennom de siste årene langt mer enn 100 påsatte branner. Sjokkerende høyt tall. Få menneskeliv er tapt. Mest garasjer, uthus, boder er satt fyr på. En eller to bolighus og en biltilhenger.

Jeg synes dette blekner i forhold til hva som kom frem på NRK forleden. Der titusner av arbeidere ble jaget ut av landet uten lønn. De ble truet, misshandlet og kastet ut etter å ha bygget anleggene. Og massedrap av hunder på særdeles dårlig måte er en grusomt.

Anonymous poster hash: 1add2...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Hva er egentlig problemet med noe voksne samtykkende mennesker driver med så lenge det er frivillig og de ikke skader andre? 

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er kritiske til Russlands håndtering av menneskerettigheter generelt, men ikke kritiske til Russlands forbud mot prohomofilt budskap overfor barn. Da blir din bruk av ordet "man" misvisende og usakelig, for det blir å ta deres syn "til inntekt for" deg.

Nei, bruken av ordet "man" er hverken misvisende eller usaklig.

Russisk lov definerer ikke “positiv omtale av homofili”, og lovens forbud kan dermed tolkes vidt. Kriteriet er at barn skal "skånes" for positiv omtale av homofili. Forbudet vil ramme positiv omtale av samkjønnede relasjoner i media og i andre offentlige sammenhenger, og møter og arrangementer i regi av organisasjoner som fremmer rettighetene til homofile, lesbiske, bifile og transpersoner, og som er tilgjengelig for barn. 

Lovforslaget innebærer et angrep på den grunnleggende retten til ytringsfrihet, og er et brudd på landets internasjonale forpliktelser om å beskytte lesbiske, homofile, bifile og transpersoner mot diskriminering på bakgrunn av seksuell orientering og kjønnsidentitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er du et troll eller så tror du du lever i middelalderen?

Hvordan påvirker det DEG negativt at to voksne mennesker av samme kjønn er kjærester så lenge det er frivillig fra begges side? Å sidestille dette med de tingene du nevner blir bare latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er du et troll eller så tror du du lever i middelalderen?.

Eventuelt så er vedkommende en ekstremt bibeltro kristen.

Anonymous poster hash: b8307...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder propaganda for pyromani. Enkelte steder i landet reker det rundt sånne galninger som er inspirert av nettopp dette. Her i området jeg bor er det gjennom de siste årene langt mer enn 100 påsatte branner. Sjokkerende høyt tall. Få menneskeliv er tapt. Mest garasjer, uthus, boder er satt fyr på. En eller to bolighus og en biltilhenger.

Det er absolutt ikke alle pyromaner som blir seksuelt opphisset av ilden.

Ildspåsettelse, tortur og likskjending er godt dekket av vårt øvrige lovverk. Det blir ikke mer lovlig av at lovene mot samboerskap og homofili er opphevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror man vel som regel man lever i middelalderen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror man vel som regel man lever i middelalderen :P

Man tror vel gjerne at man lever FØR middelalderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føles litt teit å boikotte noe jeg likevel aldri ser på, så jeg boikotter oppdrettslaks i stedet. Og sånne karbonader med mais og erter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan påvirker det DEG negativt at to voksne mennesker av samme kjønn er kjærester så lenge det er frivillig fra begges side? Å sidestille dette med de tingene du nevner blir bare latterlig.

Hei!

Denne tråden har også vist at solidaritet ikke er noe man i dagens verden kan ta for gitt eller opplagt.

Jeg boikotter enda, og jeg skal boikotte til OLs slutt, jeg skal delta og om så enn er demonstrere for de homofiles rettigeheter, for minoriteters rettigheter, for kvinners rettigheter, og aldri sidestille det med sushi sauekjøtt eller reinsdyrkjøtt.

Det er viktig å engasjere seg, de som demonstrerer eller boikotter har et nødvendig engasjement mot likegyldighetenen, og det er viktig i en verden som lukter mer og mer parfyme.

Jeg vurderer å reise til Nord Korea, jeg bør la være, men det er ikke lett, jeg har en plan, men jeg har også mye ansvar, så er det om ansvaret for en familie er større en ansvaret jeg kjenner for Nord Koreas mennesker, jeg ønsker krysse grensen, og jeg har tenkt på dette i et par år, jeg vet hva som venter meg og at jeg kanskje aldri får se mine barn igjen, det er ulempen med å bli mor, så jeg fortsetter og tenke på saken, men stadig gjør ting at jeg kommer nærmere en beslutning om å reise, det vil i så fall være en fortvilelsens reise, en reise der man ofrer sitt liv, i håp om at en debatt, kan redde noen av alle de mange som lider i fengslet Nord Korea.

Jeg er mor, men jeg er født frihetskjemper, i vertfall er jeg født med prinsipper som er slike at far kanskje må overta, jeg elsker mine barn, men jeg klarer ikke så lett å leve dag etter dag, men tankene om Nord Korea. Jeg ser satelitt bildene og kjenner fortvilelsen, og kjenner ønsket og nødvendigheten av å reise, hadde jeg ikke vært mor:-(

Men de har jo en far, og når ikke andre reiser, da føler jeg at jeg må, jeg er så fortvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruken av ordet "man" er hverken misvisende eller usaklig.

Russisk lov definerer ikke “positiv omtale av homofili”, og lovens forbud kan dermed tolkes vidt. Kriteriet er at barn skal "skånes" for positiv omtale av homofili. Forbudet vil ramme positiv omtale av samkjønnede relasjoner i media og i andre offentlige sammenhenger, og møter og arrangementer i regi av organisasjoner som fremmer rettighetene til homofile, lesbiske, bifile og transpersoner, og som er tilgjengelig for barn. 

Lovforslaget innebærer et angrep på den grunnleggende retten til ytringsfrihet, og er et brudd på landets internasjonale forpliktelser om å beskytte lesbiske, homofile, bifile og transpersoner mot diskriminering på bakgrunn av seksuell orientering og kjønnsidentitet. 

Alle land har begrensninger i ytringsfrihet, Norge også; som kjent er injurier ikke tillatt. Den begrensningen på ytringsfriheten Russland her har valgt, synes jeg er marginal. Og den er veldig forståelig ut fra at de sliter mye mer enn oss med å håndtere helseproblem for homofile enn norsk helsevesen har og vil ikke ha propaganda som fører flere inn i homofil livsstil.

Den vitenskaplige begrunnelsen mot homofil livsstil som referert ved de forannevnte linkene, bryr du deg visst ikke om. Eller blir bare ytringsfrihet vikarierende begrunnelse som passer med egne preferanser i akkurat dette tilfelle siden du ser bort fra det vitenskaplige?

Et troll eller tror jeg lever i middelalderen mens jeg bruker argumenter fra moderne vitenskap mot smittespredning fra homofil livsstil? Ser du ikke hvor dum påstanden din er?

Jeg forakter ikke homofile, men derimot sånt som setter andres liv og helse i fare. I mer eller mindre grad gjelder det alle de nevnte perversitetene, homofili medregnet. Bare les på de linkene til økt helserisoko og lidelser relatert til homofili. Og akkurat helseproblemet for homofile er mye mer påtrengende for folk i Russland enn i Norge, fordi de ikke har så godt helsevesen.

Det er faktisk ikke så lenge siden at norske UD-folk kritiserte Liberia for diskriminering av homofile. I Liberia er homoseksuell aktivitet kriminelt. I Afrika er dødsfall etter AIDS mange steder så utbredt, at mange landsbyer uten voksne menn. Da må kvinner klare å forsørge ofte store barneflokker på egenhånd. Det kan bli en enorm byrde. I tillegg til svakt offentlig helsestell og dårlige trygdeordninger, kan resultatet bli katastrofalt.

Liberia har 0,98 menn pr kvinne. Hver kvinne føder i snitt 5,02 barn. Forventet levealder er 57 år. De har 0,014 leger på 1000 innbyggere. I 2009 hadde 1,5 % av befolkningen HIV/AIDS og 3600 mennesker døde av sykdommen. Blandt de land som er mest rammet av smitten, er de nr 36! (Kilde: cia.gov sin World Fact Book)

Er det rart de er fortvilte over smitten og kriminaliserer for å begrense den? Eller synes du at norske norske UD-folk skal stille betingelser om avkriminalisering av homofil aktivitet for å gi uhjelp og dermed sette flere mennskeliv i fare?

Russland har ikke så påtrengende problem med HIV-smitte som Liberia og har naturlig nok langt mer moderat lovgivning. Og da blir det visst helt greit å moralisere overfor liberianere og russere? Si at russiske homofile får bruke kondom, mens liberianske homofile skal tåle kritikk selv om de ikke har stort andre muligheter enn usannsynlig seksuelt avhold?

og jeg boikotter sushi, sauekjøtt og reinskjøtt

:)  Sushi er noe søl, men sauekjøtt og reinsdyrkjøtt synes jeg er godt. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke lese hele tråden, før du skriver sånt tull? Her er linker til medisinsk begrunnelse og ingen religiøse hentydninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forakter ikke homofile, men derimot sånt som setter andres liv og helse i fare. I mer eller mindre grad gjelder det alle de nevnte perversitetene, homofili medregnet. 

Det sier ganske mye om dine holdninger når du kaller homofili en perversitet. Men slikt er jo meget utbredt blant dere konservative kristne, så du er vel unnskyldt da du ikke vet bedre. Og med slike holdninger det er fullt forståelig at du ikke tørr poste under vanlig nick.

Ellers er den desidert største grunnen HIV-smittede i Russland sprøytenarkomane, ikke homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...