Gå til innhold

Jeg boikotter OL Sotsji

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Denne tråden har også vist at solidaritet ikke er noe man i dagens verden kan ta for gitt eller opplagt.

Jeg boikotter enda, og jeg skal boikotte til OLs slutt, jeg skal delta og om så enn er demonstrere for de homofiles rettigeheter, for minoriteters rettigheter, for kvinners rettigheter, og aldri sidestille det med sushi sauekjøtt eller reinsdyrkjøtt.

Det er viktig å engasjere seg, de som demonstrerer eller boikotter har et nødvendig engasjement mot likegyldighetenen, og det er viktig i en verden som lukter mer og mer parfyme.

Jeg vurderer å reise til Nord Korea, jeg bør la være, men det er ikke lett, jeg har en plan, men jeg har også mye ansvar, så er det om ansvaret for en familie er større en ansvaret jeg kjenner for Nord Koreas mennesker, jeg ønsker krysse grensen, og jeg har tenkt på dette i et par år, jeg vet hva som venter meg og at jeg kanskje aldri får se mine barn igjen, det er ulempen med å bli mor, så jeg fortsetter og tenke på saken, men stadig gjør ting at jeg kommer nærmere en beslutning om å reise, det vil i så fall være en fortvilelsens reise, en reise der man ofrer sitt liv, i håp om at en debatt, kan redde noen av alle de mange som lider i fengslet Nord Korea.

Jeg er mor, men jeg er født frihetskjemper, i vertfall er jeg født med prinsipper som er slike at far kanskje må overta, jeg elsker mine barn, men jeg klarer ikke så lett å leve dag etter dag, men tankene om Nord Korea. Jeg ser satelitt bildene og kjenner fortvilelsen, og kjenner ønsket og nødvendigheten av å reise, hadde jeg ikke vært mor:-(

Men de har jo en far, og når ikke andre reiser, da føler jeg at jeg må, jeg er så fortvilt.

Nils H Dahl fleipa litt da han blanda inn sushi, sauekjøtt og reinsdyrkjøtt (ironi) ;)

Den viktigste jobben din er å være mamma for barna dine, og jeg tror ikke det er så mye vi kan gjøre personlig ved å dra til slike land. Det er nok bedre å kjempe hjemmefra ved å være aktiv i Amnesty International f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

25

• Madelenemie

19

• slabbedask

15

• Togli

10

Nils H Dahl fleipa litt da han blanda inn sushi, sauekjøtt og reinsdyrkjøtt (ironi) ;)

Den viktigste jobben din er å være mamma for barna dine, og jeg tror ikke det er så mye vi kan gjøre personlig ved å dra til slike land. Det er nok bedre å kjempe hjemmefra ved å være aktiv i Amnesty International f.eks.

Hei!

Ok takk for informasjonen, jeg oppfatter ikke så lett ironi, han tullet altså:-)

trodde ikke han hadde humor :-) Bra han har. En god latter forlenger livet.

Jeg har en del prinsipper som har ført meg i krigen før, pga av indre avtaler med meg selv, og en avtale er en avtale selv om den er gjort på innsiden og med meg selv.

Jeg håper på sett og vis at jeg ikke drar, for barna, men jeg kan reise og reiser hvis jeg bestemmer meg for det, men det har jeg ikke enda gjort. Men det er sånn at jeg overholder avtaler. Jeg tenker en del og ganske ofte på befolkningen i nord Korea, følger satelittbilder, og er ganske opptatt av det. Jeg prøver begrense det, for jo mer jeg engasjerer meg hvor større blir revolusjonen inni meg.

Jeg fant stor trøst i dag av å lese artikkelen til min gode venn Steeven Hawking, han holder meg med disse ordene i en annen type beredskap. kanskje bør jeg rett og slett skrive til han igjen. Han er et menneske som betyr mye for meg. Min datter er så glad for hans teorier at hun har skrevet en oppgave om han på skolen, kanskje jeg burde sende et bilde av oss rett og slett, det kom jeg på akkurat nå. :-)

Fint å skrive, da kommer man på ting, man ellers ville glemt :-) Ordene hans om prinsipper gjorde meg glad og hjerte hans for menneskene i Syria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Glemte: Leste du artikkelen hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare den spøken?

Anonymous poster hash: b8307...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Spøken er ironien, ironi er morsomt fordi man skriver eller sier det motsatte av det man mener.

Jeg tror man da må være enig i det motsatte for å oppfatte humoren.

Jeg ler av Nærum på nytt på nytt, han mener mye det samme som meg, men så sier han det motsatte.

Nytt på nytt er et program der ironi brukes mye, og da slipper man lure.

Ellers syns jeg det er vanskelig å bedømme om noe var ironisk ment, men programmer av den typen gjør det lettere for meg å le av ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøken er ironien, ironi er morsomt fordi man skriver eller sier det motsatte av det man mener.

Ironi og sarkasme etc er sannelig ikke like lett for ikke-asbergere heller - jeg tolket nemlig nhd annerledes enn togli og deg :)

Jeg tok han for å levere en sarkastisk kommentar i retning de som vanligvis ikke ser mye sport, men som likevel flagger et politisk statement gjennom å si at de boikotter OL i år (dvs profiterer og står fram som politisk korrekte på å boikotte noe som ikke koster dem en pøkk å avstå fra). 

Dette medfører riktighet om nhd egentlig ikke liker sushi, reinsdyr og - hva var det siste, som jeg kanskje tror stemmer?

Uansett - om han ikke liker dette vil det koste han lite å avstå fra dette sant, med ved å kalle det "boikott" høres det ikke ut som han er kresen men bevisst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironi og sarkasme etc er sannelig ikke like lett for ikke-asbergere heller - jeg tolket nemlig nhd annerledes enn togli og deg :)

Jeg tok han for å levere en sarkastisk kommentar i retning de som vanligvis ikke ser mye sport, men som likevel flagger et politisk statement gjennom å si at de boikotter OL i år (dvs profiterer og står fram som politisk korrekte på å boikotte noe som ikke koster dem en pøkk å avstå fra). 

Dette medfører riktighet om nhd egentlig ikke liker sushi, reinsdyr og - hva var det siste, som jeg kanskje tror stemmer?

Uansett - om han ikke liker dette vil det koste han lite å avstå fra dette sant, med ved å kalle det "boikott" høres det ikke ut som han er kresen men bevisst ;)

Hei!

Ok jeg tenkte han var sarkastisk, sånn som deg, men av Toglie fikk jeg vite at det er ironi, noe det godt kan være.

De fleste på hans alder liker sushi dårlig , men sauekjøtt og reinsdyrkjøtt trodde jeg var passende for hans alder.

Jeg misliker begge deler fordi det lukter fryktelig når man tilbereder det, en eneste gang har vi hatt en gryte med reinsdyrkjøtt, og hele huset luktet vondt.

Men sushi spiser jeg nå:-) Og lager jeg hver uke:-) Jeg har gått på kurs i sushilaging og det japanske kjøkken, helgekurs.

Jeg lot meg friste til å kjøpe sushi i dag :-) jeg kjørte min nabo på tilbudsturen, hun har det litt vanskelig siden ikke bil, og aleneforsørger, så jeg kjører henne rundt helst kl 08.00 når matbutikkene åpner lørdag morgen, hun er en flink og effektiv dame, som før jeg kommer har rukket å gjøre mer enn jeg noen gang har gjort (det var ironi, med et snev av sannhet) (hun er et flott menneske, snill, omtenksom og plager meg aldri med invitasjoner inn, vi gjør alltid ting, ordneting sammen, det er fint:-) Sist gang jeg kjørte henne på ordneturen stilte hun meg spørsmål om asperger syndrom, hun lo mye og lurte på om hun selv kanskje også har syndromet, jeg sa hun fikk lese litt på nettet.

På sett og vis er det en fordel om hun har asperger så regner jeg med hun ikke stiller meg flere spørsmål om syndromet. Det er sånt man bør google syns jeg.

Jeg er hennes aller beste venn, dette fikk jeg vite en gang da jeg måtte kjøre henne med hennes febersyke barn til legevakten. Hun hadde ingen andre enn meg å ringe, da ble jeg hennes aller beste venn, fordelene med denne nabovennen er at hun er kjempetravel og unngår alt sosialt. Det er fint, og jeg liker å kjøre hageavfall og ordne ting for henne. Jeg har også plantet busker for henne, fordi jeg tenkte det er ikke lett å være sånn aleneforsørger.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket NHD sitt svar på samme måten du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste på hans alder liker sushi dårlig , men sauekjøtt og reinsdyrkjøtt trodde jeg var passende for hans alder.

Men sushi spiser jeg nå:-) Og lager jeg hver uke:-) Jeg har gått på kurs i sushilaging og det japanske kjøkken, helgekurs.

Jeg lot meg friste til å kjøpe sushi i dag :-) jeg kjørte min nabo på tilbudsturen

Jeg er hennes aller beste venn, dette fikk jeg vite en gang da jeg måtte kjøre henne med hennes febersyke barn til legevakten. 

Skal se han - som meg - mener at det er stor forskjell på lam og (gammel)sau, og som deg syns at det er for kraftig smak/ odør av reinsdyr? Jeg syns reinsdyr er nydelig, spesielt liker jeg indrefilleten :) og som deg er jeg veldig glad i sushi, dvs mest glad i makiruller og sashimi. Jeg syns de fleste restauranter har alt for mye ris på nigiri sushi, så det spiser jeg først og fremst hjemme ;)

Det høres forresten ut som din venninne er heldig som har deg, og du heldig som har henne :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ok jeg tenkte han var sarkastisk, sånn som deg, men av Toglie fikk jeg vite at det er ironi, noe det godt kan være.

Jeg misliker begge deler fordi det lukter fryktelig når man tilbereder det, en eneste gang har vi hatt en gryte med reinsdyrkjøtt, og hele huset luktet vondt.

Jeg lot meg friste til å kjøpe sushi i dag :-) jeg kjørte min nabo på tilbudsturen, hun har det litt vanskelig siden ikke bil, og aleneforsørger, så jeg kjører henne rundt helst kl 08.00 når matbutikkene åpner lørdag morgen, hun er en flink og effektiv dame, som før jeg kommer har rukket å gjøre mer enn jeg noen gang har gjort (det var ironi, med et snev av sannhet) (hun er et flott menneske, snill, omtenksom og plager meg aldri med invitasjoner inn, vi gjør alltid ting, ordneting sammen, det er fint:-) Sist gang jeg kjørte henne på ordneturen stilte hun meg spørsmål om asperger syndrom, hun lo mye og lurte på om hun selv kanskje også har syndromet, jeg sa hun fikk lese litt på nettet.

På sett og vis er det en fordel om hun har asperger så regner jeg med hun ikke stiller meg flere spørsmål om syndromet. Det er sånt man bør google syns jeg.

Jeg er hennes aller beste venn, dette fikk jeg vite en gang da jeg måtte kjøre henne med hennes febersyke barn til legevakten. Hun hadde ingen andre enn meg å ringe, da ble jeg hennes aller beste venn, fordelene med denne nabovennen er at hun er kjempetravel og unngår alt sosialt. Det er fint, og jeg liker å kjøre hageavfall og ordne ting for henne. Jeg har også plantet busker for henne, fordi jeg tenkte det er ikke lett å være sånn aleneforsørger.-

Jeg kan ikke forstå hvordan det forandrer noen ting for andre enn deg selv, at tv-en din er ol fri. Hvis du liker idrett og ikke ser på det, hjelper det ingen at du ikke ser på den. Liker du det ikke, hadde tv-en din uansett vært ol fri.  Personlig synes jeg ikke vi skal bruke idretten på den måten. Ikke får den noen effekt heller, så lenge det er sofasitterne som boikotter og ikke arrangørene eller utøverne. 

Anonymous poster hash: 1add2...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvordan det forandrer noen ting for andre enn deg selv, at tv-en din er ol fri. Hvis du liker idrett og ikke ser på det, hjelper det ingen at du ikke ser på den. Liker du det ikke, hadde tv-en din uansett vært ol fri.  Personlig synes jeg ikke vi skal bruke idretten på den måten. Ikke får den noen effekt heller, så lenge det er sofasitterne som boikotter og ikke arrangørene eller utøverne. 

Anonymous poster hash: 1add2...84a

Hei!

Du tar feil, vi er både sofasittere og idrettsfolk som boikotter, men vi har to viktige ting felles prinsipper og solidaritet.

Thomas Wassberg, langrennsmannen og flere boikotter:-) Så jeg er i godt lag, om enn lite:-)

Steven Hawkings boikotter også, min helt og venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Glemte: Leste du artikkelen hans?

NHD bruker ofte ironi (slik jeg ser det) :)

Nei, jeg har ikke lest artikkelen...

Og husk - du får gjort mer levende enn død, så ikke dra i krigen, men "krig" imot urettferdigheten hjemmefra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det.... Jeg tipper han synes snakket om boikott går for langt, og at det ikke har noen hensikt? Derav noe så teit som å boikotte noen matvarer han ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det.... Jeg tipper han synes snakket om boikott går for langt, og at det ikke har noen hensikt? Derav noe så teit som å boikotte noen matvarer han ikke liker?

Hei!

Han kunne trenge å boikotte noen matvarer med den magen :-) Men han burde begynne med raske karbohydrater.

Men siden han ikke tror på bokottens effekt, selv om den har gjort mirakler i verden, da mener jeg ført til reelle endringer, feks Gandhis saltmars :-) 

Hvor hadde India vært uten? 

Her er link til artikkelen hygg deg, god natt nå må jeg pakke.

http://www.dagbladet.no/2014/02/18/kultur/meninger/debattinnlegg/syria/kronikk/31877992/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Han kunne trenge å boikotte noen matvarer med den magen :-) Men han burde begynne med raske karbohydrater.

Ingen har godt av raske karbohydrater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men siden han ikke tror på bokottens effekt, selv om den har gjort mirakler i verden, da mener jeg ført til reelle endringer, feks Gandhis saltmars :-) 

Hvor hadde India vært uten? 

Her er link til artikkelen hygg deg, god natt nå må jeg pakke.

http://www.dagbladet.no/2014/02/18/kultur/meninger/debattinnlegg/syria/kronikk/31877992/

Takk for linken! Er helt enig med Hawkins :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...