Gå til innhold

Jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til et viktig jobbintervju på torsdag, det aller viktigste i mitt liv. Jeg har sagt ja til å komme kl. åtte om morgenen selv om det betyr at jeg må våkne midt på natta og kjøre dit jeg skal.

Bør jeg gjøre som en venninne rådet meg til og kjøre kvelden før og overnatte på hotell?

Hvordan skal jeg kle meg`? Jeg har møtt alle de som blir på intervjuet og de er menn, men jeg er kvinne. Kommer de til å legge merke til om jeg har skjørt eller langbukse, Orange leppestift eller brun?

Hvor mye skal jeg smile og hvor mye vitser skal jeg fortelle? Hvor mye skal jeg skryte av meg selv? Anonymous poster hash: 9d3b7...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje det lureste er å kjøre dit dagen før og overnatte, da vil du forhåpentligvis være mest uthvilt før intervjuet.

 

Hva du skal kle deg i kommer litt an på hva slags jobb du søker på, synes jeg. Men for all del unngå utfordrende antrekk! Ikke dype utringinger eller veldig korte skjørt - ei heller mye og/eller grell sminke.

 

Smil og vær positiv, men ikke fortell vitser og skryt ikke av deg selv i tide og utide, det er bare uprofesjonelt og umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er å kle seg slik de andre på arbeidsplassen kler seg. Hvordan jenter pleier å kle seg på den jobben avhenger av hva slags jobb det er. Ang sminke så ville jeg anbefale å ta det litt med ro (orange leppestift høres ekstremt ut for meg) Altså ikke for mye sminke og hold det ganske nøytralt. Ang hva du skal si så bør du fortelle om de positive egenskapene du har eller kunnskap du har, som vil være en fordel i den jobben, og ha eksempler som viser at du nettop besitter de egenskapene/kunnskapene. Å bare skryte av tilfeldige ting vil virke rart. hold det mest mulig relatert til den jobben du skal gjøre. OG ikke nevn negative sider, du er der for å selge deg selv



Anonymous poster hash: 211c7...6bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra kvelden før, så du er mer uthvilt, du skal tross alt kjøre hjem også, så du får en veldig lang dag hvis du drar så tidlig hjemme i fra.

Bedre å være uthvilt og klar i hode på intervjuet.

Du finner sikkert ett billig overnattingssted.

 

Ellers kler du deg vanlig pent, ikke for pent og slettes ikke sluskete kledd.Smink deg pent og nøytralt.

Ikke fortell vitser, det er ikke derfor du er der, men vær gjerne i godt humør og smil og le når det er riktig, med andre ord avbalansert det også.

 

Du skal ikke overdrive dine kvalifikasjoner, men heller ikke være for beskjeden. Damer har en tendens til å være for beskjedne.

 

Som du skjønner ganske nøytral, men heller litt i overkant generelt, enn altfor tilbakeholden.

 

Men forbered deg godt, skriv ned det du vil få frem, vær forberedt på f.eks spørsmål om hva er dine sterke og svake sider er, hvorfor de skal ansette deg, hva kan du bidra med, osv.

Les nøye i gjennom annonsen og finn ut hva du kan tilby dem. Så må du ha noen spørsmål å stille selv også, husk at det er ikke bare de som skal finne ut om du er den rette til jobben, du skal også finne ut om stillingen og bedriften er den rette for deg.

Les gjerne i gjennom hva slags bedrift dette er, så du viser at du har kunnskap om bedriften før du kommer, det gir inntrykk på de som skal ansette deg.

 

Håper du får jobben, lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det de andre nevner bør du forberede en del spørsmål. Sett deg godt inn i det bedriften driver med, slik at du kan stille relevante spørsmål og det skinner igjennom at du er forberedt.

Dette synes jeg er viktig, og jeg har intervjuet ganske mange :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...