Gå til innhold

Matte eller blanke vegger? Hva har dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så i tvil om jeg skal male veggene innendørs med matt eller halvblank maling. Jeg har pleid å like matte vegger, men nå har jeg lært ved å lese interiørblader at det kan se fint ut hvis veggene nær vinduet er blankere, fordi de reflekterer lyset bedre slik at alt ser lysere ut.

Så da ble jeg nysjerrig: Hva slags blankhet har dere på vegger, på stue, kjøkken og soverom?

Jeg hadde tenkt å ha kortveggen i stuen en mørk kontrastfarge, men hvis jeg skal tenke ovenstående prinsipp burde jeg heller bruke lyst (blank), for det er den veggen som står nærmest (i vinkel mot) verandavinduene. En mørk vegg reflekterer vel ikke lyset like mye.

Noen ideer?

Anonymous poster hash: 6ca07...861
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...