Gå til innhold

Er jeg rasist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er feil at andre flagg enn det norske skal vaie på 17 mai.Er ikke begge dine foreldre født i norge,er du ikke norsk.Det kan være vanskelig å skjelne europeere fra hverandre og folk med europeiske aner,slik som folk fra australia og canada som har engelske eller franske gener.

 

Er du eller en av dine foreldre født i afrika,er du afrikaner,man kan bi i norge så lenge du vil,og kan jobbe her.Men du kan aldri bli norsk når du er brun i huden eller en av dine foreldre er det.(Du er mulatt)

 

Er du asiat,er du"gul",Afrikanere er sorte,og latino regnes som "brune".Jeg er kritthvit og stolt av det.Jeg er av vikingblod,har blå øyne og er ganske høy.Var blond i min ungdom.MÅ jeg da ha dårlig samvittighet bare fordi jeg er hemmelig frp støttemedlem?

 

Hvorfor føler noen at det er flaut å være "etnisk" norsk?.Jeg har nesten lyst til å kalle meg arisk,men det kan jeg ikke uten å bli stemplet som nazist.

 

Jeg er nok ikke fult så urban som jeg trodde,og måtte i 2007 rømme fra det "brune" og "gule" Mortensrud,da jeg følte at utlendingene hadde stjålet "Mitt Oslo Øst".

 

Jeg ble født i 1958,og vi hørte ikke om pakkis før på gymnaset.Jeg gikk på Vahl gymnas og Erik sa at det nå var mye pakkis utenfor Grønland.Ja selvfølgelig er det det tenkte jeg,mens han mente pakistanere ved Grønland i Oslo.

 

Hvorfor er mine "hemmelige tanker" synd og skam? Har vi ikke snart mistet hele vår egen identitet? Jeg synes det nå nesten er flaut å faire 17 mai,men skal alikevel ta meg en tur til Eidsvoll,den dagen.

 

Om vi regner oss som ett land som bare ble fritt i 1905 eller om vår identitet går flere tusen år tilbake,har jeg vondt for å se at en norsk konge eller dronning skal få noen mørkere farge enn hvit i 2114.

 

Er jeg for arisk,eller bare tysk?

 

 



Anonymous poster hash: e3bdf...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    34

  • Kayia

    13

  • laban

    8

  • Florissy

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er nok ikke fult så urban som jeg trodde,og måtte i 2007 rømme fra det "brune" og "gule" Mortensrud,da jeg følte at utlendingene hadde stjålet "Mitt Oslo Øst".

 

Det er ikke så rart. Det er slik at innvandringsmotstanden er størst blant de som må leve med disse problemene dette skaper. Det er bare eliten på Oslo 2 og 3, som lever i sine hvite enklaver, som ikke forstår dette.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme betyr å tro på at menneskeheten kan deles inn i ulike "raser", og at noen raser er andre overlegen. Du tenker åpenbart det første, kanskje også det andre, vet ikke? Først og fremst høres du - i mine ører - veldig, veldig gammaldags ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er litt rasistisk, veldig enkel og veldig gammeldags. Verden er ikke så svart/hvit (!) som du beskriver. Heller ikke Norge. Hvorfor plager det deg at noen med annen hudfarge er norske? Jeg blir flau over å være "etnisk norsk" når jeg støter på folk som deg.



Anonymous poster hash: 830c3...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er litt rasistisk, veldig enkel og veldig gammeldags. Verden er ikke så svart/hvit (!) som du beskriver. Heller ikke Norge. Hvorfor plager det deg at noen med annen hudfarge er norske? Jeg blir flau over å være "etnisk norsk" når jeg støter på folk som deg.

 

Jeg blir flau på vegne av slike som deg som ikke forstår at innvandringen på sikt kommer til å rive landet i filler hvis det ikke blir strammet inn. I løpet av de siste 8 årene har det kommer 1/2 million nye innvandrere til lille Norge, i samme periode gikk antall etniske norske ned! Selv ikke USA hadde i sin tid like stor innvandringsrate. Kall det gjerne rasisme hvis man ønsker endringer. Det tar jeg som en hedersbetegnelse.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme betyr å tro på at menneskeheten kan deles inn i ulike "raser", og at noen raser er andre overlegen. Du tenker åpenbart det første, kanskje også det andre, vet ikke? Først og fremst høres du - i mine ører - veldig, veldig gammaldags ut.

 

Du bor selv kanskje på østkanten i Oslo (hvor innvanderne kommer til å være i flertall i løpet av 8-10 år)? 

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor selv kanskje på østkanten i Oslo (hvor innvanderne kommer til å være i flertall i løpet av 8-10 år)? 

Hva har mitt bosted med rasismebegrepet å gjøre? Begrepet "rasist" innebærer å tro på at menneskeenheten består av ulike raser uansett om jeg bor her eller der?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har mitt bosted med rasisme-begrepet å gjøre?

 

Det viser seg at de som har holdninger som deg gjerne bor på helhvite steder.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det viser seg at de som har holdninger som deg gjerne bor på helhvite steder.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

 

 

Jeg bodde på Veitvet i Oslo i mange år. Jeg hadde aldri noen problemer med naboene mine eller annet i området. Om du har så stort behov for "bevis". Jeg tror holdningene til innvandring og flyktninger har mer med utdannelse og intelligens å gjøre - på gruppenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begrepet "rasist" innebærer å tro på at menneskeenheten består av ulike raser uansett om jeg bor her eller der?

 

Du må vel mene at noen raser er overlegne andre for å være rasist? Vi TROR jo ikke det finnes ulike raser, vi VET det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Synes det er feil at andre flagg enn det norske skal vaie på 17 mai.

2. Er ikke begge dine foreldre født i norge, er du ikke norsk. Er du eller en av dine foreldre født i afrika, er du afrikaner, man kan bli i norge så lenge du vil, og kan jobbe her. Men du kan aldri bli norsk når du er brun i huden eller en av dine foreldre er det.

(...) 

3. Jeg ble født i 1958,og vi hørte ikke om pakkis før på gymnaset. Jeg gikk på Vahl gymnas og Erik sa at det nå var mye pakkis utenfor Grønland. Ja selvfølgelig er det det tenkte jeg, mens han mente pakistanere ved Grønland i Oslo.

(...) 

4. Har vi ikke snart mistet hele vår egen identitet? Jeg synes det nå nesten er flaut å feire 17 mai, men skal alikevel ta meg en tur til Eidsvoll den dagen. 

Anonymous poster hash: e3bdf...7da

1. Det er vel ingen som påstår at det skal "vaie" utenlandske flagg på 17. mai? Den flaggdebatten som startes med ujevne mellomrom, skyldes stort sett en misforståelse og har vært diskutert her mange ganger. Vent til mai før vi tar den enda en gang.

2. Tull. Betyr det at man heller ikke kan bli f.eks. amerikaner hvis man blir født i USA av europeiske foreldre, eller er det bare hudfarge dette handler om?

3. Det der er en dum, gammel vits. Jeg er omtrent like gammel som deg, og det kom pakistanere til Oslo mens jeg / vi gikk på ungdomsskolen.

4. Hvorfor er det flaut å feire 17. mai, og gjør du da ikke alt du kan nettopp for at vi skal "miste identiteten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at de som har holdninger som deg gjerne bor på helhvite steder.

"Sånne som meg"? Jeg bor ikke i Oslo, nei, men mener du virkelig at man må bo på østkanten i Oslo for å ha erfaring med og/ eller forståelse for invandringstematikk? I såfall tar du feil. Jeg mener mye, basert både på mine erfaringer og mine grunnverdier, og det forbeholder jeg meg retten til også, enn så langt fra østkanten i Oslo jeg bor.

 

Min tilnærming er ikke teoretisk, selv om jeg ikke bor på østkanten i Oslo. Jeg omgåes daglig mennesker med ikke-norsk bakgrunn, altså hver eneste dag, hele året, både på jobb og privat. Arbeidsplassen min er svært internasjonalt sammensatt, faktisk har halvparten av mine kollegaer et annet statsborgerskap enn et norsk. Jeg sitter i et styre for et idrettslag der 1/4- del av ungene har ikke-norsk bakgrunn, og jeg er nærmeste nabo med byens mottakskole. Jeg har tidligere  jobbet både med flyktninger og med asylanter, og jeg har jobbet med integrering av innvandrerbarn i min egens sønns miljø.

 

Jeg vet hva jeg snakker om, og vet at alle mennesker - både de med og de uten norsk bakgrunn - kommer i alle varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at de som har holdninger som deg gjerne bor på helhvite steder.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Det viser seg også at mange av dem som vet så innmari godt hvor fælt det er å bo et eller annet sted, omtrent aldri har satt sine bein der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme betyr å tro på at menneskeheten kan deles inn i ulike "raser", og at noen raser er andre overlegen. Du tenker åpenbart det første, kanskje også det andre, vet ikke? Først og fremst høres du - i mine ører - veldig, veldig gammaldags ut.

 

1. Du må vel mene at noen raser er overlegne andre for å være rasist?

2. Vi TROR jo ikke det finnes ulike raser, vi VET det.

1. Eh, ja? Som du ser: Jeg sa jo det?

2. Nei dette handler om tro/ holdning. Rase er et skjønnsbasert begrep, og jeg tilhører de som mener at det er lite hensiktsmessig, veldig upresist og veldig gammeldags i det heletatt å bruke begrepet. Andre - feks trådstarter - er ikke enig med meg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg også at mange av dem som vet så innmari godt hvor fælt det er å bo et eller annet sted, omtrent aldri har satt sine bein der.

Ja jeg har i det minste vært der. Mange, mange, MANGE ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...