Gå til innhold

Er jeg rasist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Eh, ja? Som du ser: Jeg sa jo det?

 

Det var ikke det innlegget du her viste til jeg siterte, men et annet der du sier at "Begrepet "rasist" innebærer å tro på at menneskeenheten består av ulike raser uansett om jeg bor her eller der?".  Man er ikke rasist fordi man mener det finnes ulike raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    34

  • Kayia

    13

  • laban

    8

  • Florissy

    3

Mest aktive i denne tråden

You tell me. Du svarte vel egentlig på det samme som meg, bare på en mer "sivilisert" måte.

 

Nå glemte du å krysse av for anonym...

 

Uansett, man blir beskyldt for å være rasist og ikke like folk med en annen hudfarge, når faktum er at man ønsker å endre kursen før MS Norge kjører på grunn og synker.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå glemte du å krysse av for anonym...

 

Uansett, man blir beskyldt for å være rasist og ikke like folk med en annen hudfarge, når faktum er at man ønsker å endre kursen før MS Norge kjører på grunn og synker.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

 

Ja, jeg "glemte" det bevisst. For jeg er jo egentlig like anonym med mitt nick.

 

Jeg er veldig enig med deg, og andre, som mener at Norge bør endre kurs. Det blir feil når utlendinger er overrepresentert i kollektivtransport. Og ikke minst i køer hos NAV. Og det verste er utlendinger som står i kø hos NAV, og som i tillegg innvilges penger derfra. Og sender penger hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg "glemte" det bevisst. For jeg er jo egentlig like anonym med mitt nick.

 

Jeg er veldig enig med deg, og andre, som mener at Norge bør endre kurs. Det blir feil når utlendinger er overrepresentert i kollektivtransport. Og ikke minst i køer hos NAV. Og det verste er utlendinger som står i kø hos NAV, og som i tillegg innvilges penger derfra. Og sender penger hjem!

 

For ikke å snakke om de som blir uføretrygdet og flytter hjem og lever som grever på norske skattepenger.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det innlegget du her viste til jeg siterte, men et annet der du sier at "Begrepet "rasist" innebærer å tro på at menneskeenheten består av ulike raser uansett om jeg bor her eller der?".  Man er ikke rasist fordi man mener det finnes ulike raser.

Jo, jeg hadde svart vedkommende svar til tidligere ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For ikke å snakke om de som blir uføretrygdet og flytter hjem og lever som grever på norske skattepenger.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

 

Ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for å være helt, helt ærlig - ja, jeg hater at jeg ofte besvimer de gangene jeg må ta t-banen i Oslo. På grunn av stinkende utlendinger.

Anonymous poster hash: ea627...e2a

Det høres problematisk ut at du OFTE besvimer på T-banen. Skjer det samme dersom du tar bussen i Oslo i rushtiden (der passasjerene også ofte representerer et tverrsnitt av byens befolkning) eller besøker en utenlandsk restaurant der de bruker de samme sorter krydder, som ofte er grunnen til at folk med en annen bakgrunn lukter annerledes?

Du er sikker på at det skyldes lukt, ikke angst eller noe annet psykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter orket jo ikke å bo der lenger. 

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Trådstarter flyttet fra Mortensrud pga. negative følelser. Jeg har aldri påstått at ingen flytter fra steder de ikke trives, det skjer hele tiden. Jeg er ikke godt kjent i Oslo sør, så jeg vil ikke mene noe om Mortensrud.

Det jeg påpekte, og som det også er vist til i flere seriøse rapporter, er at mange av de som synser og gnåler om hvor forferdelig det er å bo enkelte steder, kun kjenner disse stedene fra media og historier de har "hørt". For noen av disse stedene startet hetsen lenge før det kom noen innvandrere man kunne gi skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter flyttet fra Mortensrud pga. negative følelser. Jeg har aldri påstått at ingen flytter fra steder de ikke trives, det skjer hele tiden. Jeg er ikke godt kjent i Oslo sør, så jeg vil ikke mene noe om Mortensrud.

Det jeg påpekte, og som det også er vist til i flere seriøse rapporter, er at mange av de som synser og gnåler om hvor forferdelig det er å bo enkelte steder, kun kjenner disse stedene fra media og historier de har "hørt". For noen av disse stedene startet hetsen lenge før det kom noen innvandrere man kunne gi skylda.

 

Du kan vri og vrenge på dette akkurat så mye du vil. Fakta er at trådstarter skrev:

 

måtte i 2007 rømme fra det "brune" og "gule" Mortensrud,da jeg følte at utlendingene hadde stjålet "Mitt Oslo Øst".

 

Og angående Groruddalen, det har aldri vært større andel etniske nordmenn som har flyttet ut. For eksempel:

 

http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html#.Uvx53_ldXD4

 

- Det er vanskelig å være etnisk norsk her

 

Jeg lar ikke mine barn vokse opp her. Det tar jeg ikke sjansen på. Han har bestemt seg. Etter et helt liv i Groruddalen i Oslo, har de siste årenes utvikling skremt Patrick Åserud vekk. Til sommeren flytter han med kona og barnehagedatteren fra Furuset og ut av byen. Han flytter fra et lokalmiljø han mener er i ferd med å knekke sammen under vekten av mislykket integrering.

 

- Det er blitt vanskelig å være etnisk norsk i Groruddalen. Det handler om massive språkproblemer, i tillegg til et press om å tilpasse seg normer som føles helt fremmede for oss som har en vestlig levemåte og tenkesett.

 

Problemet går ikke bort selv om du feier det inn under teppet.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vri og vrenge på dette akkurat så mye du vil. Fakta er at trådstarter skrev:

 

måtte i 2007 rømme fra det "brune" og "gule" Mortensrud,da jeg følte at utlendingene hadde stjålet "mitt Oslo Øst".

 

Og angående Groruddalen, det har aldri vært større andel etniske nordmenn som har flyttet ut. For eksempel:

 

http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html#.Uvx53_ldXD4

 

- Det er vanskelig å være etnisk norsk her

 

Jeg lar ikke mine barn vokse opp her. Det tar jeg ikke sjansen på. Han har bestemt seg. Etter et helt liv i Groruddalen i Oslo, har de siste årenes utvikling skremt Patrick Åserud vekk. Til sommeren flytter han med kona og barnehagedatteren fra Furuset og ut av byen. Han flytter fra et lokalmiljø han mener er i ferd med å knekke sammen under vekten av mislykket integrering.

 

- Det er blitt vanskelig å være etnisk norsk i Groruddalen. Det handler om massive språkproblemer, i tillegg til et press om å tilpasse seg normer som føles helt fremmede for oss som har en vestlig levemåte og tenkesett.

 

Problemet går ikke bort selv om du feier det inn under teppet.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Jeg vrir ikke på noe som helst, jeg skrev jo at trådstarter flyttet pga. negative følelser, akkurat som han selv skriver. Nå vet ikke jeg i hvilken grad Mortensrud er "stjålet", det er en ganske ny bydel. Jeg kjenner som nevnt ikke Oslo sør spesielt godt og vil ikke "føle" noe om Mortensrud.

Jeg tviler heller ikke på Patrick Åseruds følelser for Furuset, han har kunngjort dem i media med store bokstaver.

Jeg forsøker å nyansere litt, det er ikke å feie ting under teppet. Det finnes ikke noe enhetlig "Groruddalen", det er snakk om fire bydeler og over hundre tusen mennesker. Det er like store forskjeller innenfor dette området som utenfor. Hvis man mener f.eks. Furuset, får man skrive det.

"Groruddalen" har vært utskjelt og hetset siden den ble utbygd, så jeg forstår ikke denne plutselige bekymringen over at andelen kritthvite der synker. Det har jo vært opplest og vedtatt i 50 år at det er et forferdelig sted som folk burde komme seg fra. La nå dalen få bli befolket av noen som har lyst til å være der og som er vant til å drite i bedrevitere og fordommer. Det var forferdelig da innvandrerne klumpet seg sammen på Tøyen og Grønland også, deretter var det Holmlia og Grünerløkka folk var bekymret over - hvor skal de gjøre av seg, egentlig? De flytter til steder der de har råd til å bo og der de tror de vil trives, akkurat som vi andre. Det er en konsekvens av det såkalte frie boligmarkedet (som er "friere" jo rikere man er).

NB: Jeg påstår ikke at integreringen i Oslo er idyllisk, langt ifra. Men det hjelper ingenting å innta holdningen "det er fælt, og verre skal det bli".

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men laban, hvis jeg spør deg, har du lyst til å flytte til Somalia? Du kan få ta med deg familie og alt. Da svarer du nei det vil jeg ikke, ikke sant? Men så plutselig har Somalia kommet til deg. Og forventer at du skal tilpasse deg dem. Du skal følge deres normer og regler. For det er De som er i flertall, det er Du som er en minoritet. Din norske kulturarv har ingenting å si for dem, og de har ingen planer om å tilpasse seg til deg, de lager sin egen subkultur eller ghetto, et lite stykke Somalia i Norge. Hva gjør du? Du sa du ikke ville flytte til Somalia, men nå trives du plutselig der? Jeg tror ikke det.



Anonymous poster hash: 788e1...278
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Jeg påstår ikke at integreringen i Oslo er idyllisk, langt ifra. Men det hjelper ingenting å innta holdningen "det er fælt, og verre skal det bli".

 

Det hjelper heller ikke å feie problemene inn under teppet. Og det kommer til å bli verre, mye verre - allerede om 10 år er innvanderne i flertall i bla. Groruddalen og Søndre Nordstrand. Utflyttingen at etniske nordmenn kommer til å akselerere. Vi får se hvor lenge du holder ut.

 

Og ts skriver vitterlig: " rømme fra det "brune" og "gule" Mortensrud". Med andre ord, det er for mange utlendinger der, og han føler seg fremmedgjort.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men laban, hvis jeg spør deg, har du lyst til å flytte til Somalia? Du kan få ta med deg familie og alt. Da svarer du nei det vil jeg ikke, ikke sant? Men så plutselig har Somalia kommet til deg. Og forventer at du skal tilpasse deg dem. Du skal følge deres normer og regler. For det er De som er i flertall, det er Du som er en minoritet. Din norske kulturarv har ingenting å si for dem, og de har ingen planer om å tilpasse seg til deg, de lager sin egen subkultur eller ghetto, et lite stykke Somalia i Norge. Hva gjør du? Du sa du ikke ville flytte til Somalia, men nå trives du plutselig der? Jeg tror ikke det.

Anonymous poster hash: 788e1...278

Du - jeg gikk inn i denne tråden for å diskutere med trådstarter om hvorvidt det nå var flaut og meningsløst å feire 17. mai eller ikke. Jeg orker ikke debattere på det nivået der.

Generelt: I likhet med de aller fleste andre mennesker, plages jeg av naboer eller andre som vil detaljstyre meg og mitt. Det gjelder "alle veier" og betyr også at jeg ikke kan detaljstyre andre. Kverulanter, idioter og hensynsløse folk finnes i alle farger. Bare spør de svenskene som føler seg fordrevet av brautende nordmenn i kystområdene nær grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men laban, hvis jeg spør deg, har du lyst til å flytte til Somalia? Du kan få ta med deg familie og alt. Da svarer du nei det vil jeg ikke, ikke sant? Men så plutselig har Somalia kommet til deg. Og forventer at du skal tilpasse deg dem. Du skal følge deres normer og regler. For det er De som er i flertall, det er Du som er en minoritet. Din norske kulturarv har ingenting å si for dem, og de har ingen planer om å tilpasse seg til deg, de lager sin egen subkultur eller ghetto, et lite stykke Somalia i Norge. Hva gjør du? Du sa du ikke ville flytte til Somalia, men nå trives du plutselig der? Jeg tror ikke det.

Anonymous poster hash: 788e1...278

 

 

Din virkelighetsoppfatning er ganske annerledes enn min. Og for ordens skyld: Jeg bor og jobber på Oslos østkant.

 

laban: Det er beundringsverdig at du orker å ta diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper heller ikke å feie problemene inn under teppet. Og det kommer til å bli verre, mye verre - allerede om 10 år er innvanderne i flertall i bla. Groruddalen og Søndre Nordstrand. Utflyttingen at etniske nordmenn kommer til å akselerere. Vi får se hvor lenge du holder ut.

 

Og ts skriver vitterlig: " rømme fra det "brune" og "gule" Mortensrud". Med andre ord, det er for mange utlendinger der, og han føler seg fremmedgjort.

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Jeg ser da hva trådstarter skriver, jeg forstår ikke hvorfor det gjentas og gjentas? Han flyttet pga. negative følelser for naboene sine, spesielt pga. hudfargen deres, og det er hans fulle rett til å flytte. Kanskje hadde han all mulig grunn til å føle som han gjør, kanskje er han lite tilpasningsdyktig, hvem vet.

"Groruddalen" er et uklart begrep, det er enorme variasjoner i leveforholdene innenfor det området. Jeg synes ikke det er så konstruktivt er det å hyle "det er fælt, og verre skal det bli". Men nå begynner vi å gjenta oss selv, så jeg tror ikke vi kommer så mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban: Det er beundringsverdig at du orker å ta diskusjonen.

Egentlig gidder jeg ikke enda en runde med Groruddalen, det var ikke det tråden handlet om.

Men takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen nettopp skrev i en annen tråd: "Det er lettere å være idealist litt på avstand".

Hva mener du? Jeg forholder meg ikke til invandringstematikksom idealist men som humanist. Det er to helt forskjellige ting - lær deg forskjellen om du ikke kjenner den fra før, det kan komme til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Enig med Kayia, oppfatter trådstarter som rasist, om enn ikke av den mest hatske sorten. Får inntrykk av at trådstarter mener den norske/nordiske/ariske rasen har spesielle genetiske egenskaper som bør vernes. Det er omtrent definisjonen på rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg forholder meg ikke til invandringstematikksom idealist men som humanist. Det er to helt forskjellige ting - lær deg forskjellen om du ikke kjenner den fra før, det kan komme til nytte.

 

Og jeg er realist som forstår at dagens innvandringsrate på 1,3% ikke kan fortsette før skadevirkningene blir meget store. 

Anonymous poster hash: 32c8b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...