Gå til innhold

Er jeg rasist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg er realist som forstår at dagens innvandringsrate på 1,3% ikke kan fortsette før skadevirkningene blir meget store. 

Hva er du redd for at skal skje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    34

  • Kayia

    13

  • laban

    8

  • Florissy

    3

Mest aktive i denne tråden

Dere som er så veldig humanistiske i innvadrerspørsmål : ser dere ikke en eneste varsellampe og blinke i det hele tatt?

Er det bare Sveits som ser dette, og som ønsker å strupe inn litt på denne fri flyten av mennesker?

Dere som er så humanistiske : synes dere Norge, med sitt apparat er rustet til å ta imot så mange som vi gjør?

Det er mange som vil hjelpe folk som trenger hjelp. Men vi kan tenke oss en annen løsning enn å ta imot så mange som vi gjør.

Siden dette ikke er politiske stuerene synspunkter, så velger vi anonymitet når vi tør ytre oss.

Anonymous poster hash: def22...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så veldig humanistiske i innvadrerspørsmål : ser dere ikke en eneste varsellampe og blinke i det hele tatt?

Er det bare Sveits som ser dette, og som ønsker å strupe inn litt på denne fri flyten av mennesker?

Dere som er så humanistiske : synes dere Norge, med sitt apparat er rustet til å ta imot så mange som vi gjør?

Det er mange som vil hjelpe folk som trenger hjelp. Men vi kan tenke oss en annen løsning enn å ta imot så mange som vi gjør.

Siden dette ikke er politiske stuerene synspunkter, så velger vi anonymitet når vi tør ytre oss.

Det er klart jeg ser ufordringer, men dette har ikke vært tema i denne tråden. Jeg tenker og mener at det en debatt om innvandring ikke må ha som utgangspunkt at menneskeenheten består av ulike raser, der noen er andre overlegne og hvor man skal jobbe (politisk eller ideologisk) for å bevare en rase (hva nå enn man mener dette er) rene. Det er dette jeg har tatt til orde for i denne tråden, men ut over det - jo, klart jeg ser utfordringer.

 

Jeg gjetter imidlertid at min analyse av utfordringene er noe annerledes enn din, og jeg gjetter også at vi to har noe forskjellige synspunkt på hvordan utfordringene skal møtes (basert på de svar du har gitt meg og andre i denne tråden). Å begrense dagens innvandring står foreksempel ikke på blokka mi under "løsninger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Synes det er feil at andre flagg enn det norske skal vaie på 17 mai.Er ikke begge dine foreldre født i norge,er du ikke norsk.Det kan være vanskelig å skjelne europeere fra hverandre og folk med europeiske aner,slik som folk fra australia og canada som har engelske eller franske gener.

 

Er du eller en av dine foreldre født i afrika,er du afrikaner,man kan bi i norge så lenge du vil,og kan jobbe her.Men du kan aldri bli norsk når du er brun i huden eller en av dine foreldre er det.(Du er mulatt)

 

Anonymous poster hash: e3bdf...7da

 

 

Etter mitt skjønn roter du med begreper.

 

Et etnisk norsk foreldrepar adopterer i bitte lita kinesisk jente og gir henne norsk morsmål. Da er denne jenta norsk, både etnisk norsk og norsk statsborger. Selv om hun har kinesisk opphav.

 

Hudfarge bestemmer ikke etnisk tilhørighet. Hva da med solbrente innfødte nordmenn? Skal de regnes for ikke å være norske fordi de er solbrente?

 

Morsmål og langt på vei også kultur og familietilhørighet (adoptivforeldre er den tilhørighet man må regne med) bestemmer etnisk tilhørighet. Språk definerer skillegrenser mellom ulike folkeslag.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...