Gå til innhold

Løgn på modum bad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål til eksperten. Jeg opplevde at terapauten sparket meg som pasient i form av å indormere meg og ledelsen om at han ikke ønsket ha behandlerrolle for meg lenger. Han gjorde dette fordi jeg reagerte på at han løy om meg i en uttalelse til NAV. Noe som uansett er på det rene. Han gjorde også noe lignende mot en annen pasient da hun reagerte på løgner han hadde skrevet om henne (- i form av å skrive henne ut før tiden, og ikke innkalle henne til obligatorisk oppfølgningsopphold. ). Hadde han lov til å sparke meg som pasient? Og er det vanlig praksis? Hverken jeg eller den andre pasienten gjorde annet enn å bli sinte og klage på løgner. Noen andre her som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Himmel og hav, er du nødt til å starte enda en tråd med denne saken ?

Ja, for jeg trenger svar. Har spurt andre, men får motstridende meninger og ikke noe svar

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, en behandler kan (og bør) finne en annen behandler til pasienten dersom en føler at en ikke har pasientens tillit. Det er helt i henhold til regelverket.

 

PS: Jeg har noe vanskelig for å skjønne hva du mener er løgn fra behandlerens side. Men det er kanskje ikke så viktig i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Med løgn menes falske anklager de kom med. Jeg hadde vitner som renvasket meg og fikk skriftlig beklagelse på det. Løgnen her var en teori spunnet direkte ut av den falske anklagen jeg ble frikjent for. Det var ikke av hensyn til meg han sparket meg. Han var amper og veldig frekk mot meg. Jeg sa selv jeg ønsket bevare tillit.

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Ja, en behandler kan (og bør) finne en annen behandler til pasienten dersom en føler at en ikke har pasientens tillit. Det er helt i henhold til regelverket.

PS: Jeg har noe vanskelig for å skjønne hva du mener er løgn fra behandlerens side. Men det er kanskje ikke så viktig i denne sammenhengen.

Løgn= anklage som er totalt usann og jeg fikk medhold på var usann. Hadde en ansatt som vitne. Han gjorde det klart at han sparket meg kun av egoistisk grunner, og var veldig straffende mot meg til tross for at jeg tidligere ble frikjent skriftlig for anklagen han brukte. Vurderte i den tid å anmelde anklagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg skjønner ikke hva du er ute etter.

 

Ville du hatt denne personen som din behandler til tross for konfliktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til eksperten. Jeg opplevde at terapauten sparket meg som pasient i form av å indormere meg og ledelsen om at han ikke ønsket ha behandlerrolle for meg lenger. Han gjorde dette fordi jeg reagerte på at han løy om meg i en uttalelse til NAV. Noe som uansett er på det rene. Han gjorde også noe lignende mot en annen pasient da hun reagerte på løgner han hadde skrevet om henne (- i form av å skrive henne ut før tiden, og ikke innkalle henne til obligatorisk oppfølgningsopphold. ). Hadde han lov til å sparke meg som pasient? Og er det vanlig praksis? Hverken jeg eller den andre pasienten gjorde annet enn å bli sinte og klage på løgner. Noen andre her som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: f4652...938

 

Vil du ha en behandler som lyver om deg? Du burde være glad til.

Anonymous poster hash: 02e99...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ikke hatt en useriøs behandler. Men det er lov å føle seg tråkket på. Ingen ønsker å havne i en slik situasjon som pasient uansett om man får en ny behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Jeg skjønner ikke hva du er ute etter.

 

Ville du hatt denne personen som din behandler til tross for konfliktene?

Det er såklart fornuftige betraktninger fra dere begge. Grunnen til at alt har blitt så vanskelig for meg synes jeg kommer fram i dette tidligere innlegget. Jeg er i denne tilstanden enda og er ikke helt ute enda..

Orker ikke forklare mer enn dette jeg..

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/395875-traumebeh-imperium/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at du har så vanskelige minner fra behandlingsopplegget du deltok i. For en utenforstående virker det imidlertid litt meningsløst at du velger å fokusere så mye på dette,  i stedet for å bruke oppmerksomhet og energi på noe som kan være mer konstruktivt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Det er det utenforstående gjerne sier til folk som har traumer og post traumatisk stress, "glem det og tenk positivt". Som nevnt er det jeg står i traumereaksjoner. Altså noe hjernen ikke klarer bearbeide på normalt vis. Noe som kommer godt frem i ting jeg har skrevet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det utenforstående gjerne sier til folk som har traumer og post traumatisk stress, "glem det og tenk positivt". Som nevnt er det jeg står i traumereaksjoner. Altså noe hjernen ikke klarer bearbeide på normalt vis. Noe som kommer godt frem i ting jeg har skrevet tidligere.

Tja, du kan velge å forstå deg selv utelukkende ut fra din diagnose eller du kan velge å se på deg selv som et menneske som kan gjøre aktive valg for å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en behandler kan (og bør) finne en annen behandler til pasienten dersom en føler at en ikke har pasientens tillit. Det er helt i henhold til regelverket.

 

PS: Jeg har noe vanskelig for å skjønne hva du mener er løgn fra behandlerens side. Men det er kanskje ikke så viktig i denne sammenhengen.

Det høres jo veldig rart ut da de fleste som har opplevd traumer har mistillits problemer. Tillit vil jo bygges opp over tid. En behandler skal jo være en punshingbag for en pasient slik at pasienten til slutt forstår at behandleren alltid vil være tilstede for pasienten slik at relasjonen er stabil (konstant). Det høres helt merkelig ut at en behandler svikter en pasient på denne måten. Jeg skjønner godt at TS reagerer. Har man kanskje opplevd svik og ustabile relasjoner hele sitt liv er det jo terapeuten sin jobb å gi pasient tro på relasjonsbygging igjen ved å gi pasienten empiri. Nei, dette kan jeg over hodet ikke forstå. Jeg synes det er ekstremt uprofesjonelt av en behandler på en traumeklinikk. 

Anonymous poster hash: 0078b...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan velge å forstå deg selv utelukkende ut fra din diagnose eller du kan velge å se på deg selv som et menneske som kan gjøre aktive valg for å komme seg videre.

Hei!

 

Jeg tror mange med pf ikke ønsker å gjøre aktive valg for å få det bedre.

 

Feks vet jeg akkurat systemet/programmet/tilleggssoftware, som hww og flere burde forsøke.

Men vil de? Nei! I meg kommer dette opp ( ?? )

 

Feks er man veldig syk, når man blir fornærmet av noe et menneske skriver på nettet eller sier, heldigvis at jeg ikke blir så lette fornærmet,  og hww unnlater å møte som avtalt med sitt barn til et viktig møte.

 

Hadde jeg vært gift med en slik ektefelle hadde jeg sagt at jeg syns vedkommende burde kjøre seg en laaang tur, og helst ikke retunere før jeg hadde lagt meg.

 

Da jeg av avtalebrudd blir sint.

 

Om jeg falt ned med brukket arme fra taket, ville jeg IKKE, unnlatt å møte med mitt barn til en viktig avtale, nå ville jeg kanskje møtt også til "uviktige avtaler", med en brukket legemsdel, da avtaler er avtaler og klokkeslett og datoer veldig viktige, tror mitt system derfor er veldig programert, kode og tallmessig og mer enn andres og jeg er ikke så god på å være fleksibel på sånt. Men fra det til å avslå konkret hjelp, man heller vil klage, syte, mase, streve, videre, før man har forsøkt oppgraderingssystemet til sin egen hardisk, det syns jeg er utrolig rart.

Da jeg kjørte i dag for å lese, kom jeg på alt dette, hvor rart det er for meg at man ikke vil bytte operativsystem, innsette mer ram, eller forbedre nåværende system på alle muloge tenkelige måter.

 

Da jeg fikk manualen og forstod mer av mitt eget operativsystem, så var mye løst, jeg visste begrensinger og jeg visste lure grep, kort oppsummert. (sannheten er jo også at jeg trengte en psykiater til menneskeliggjøre mine teorier) Heldigvis har jeg en psykiater som forstår at den meneskelige hjerne ikke er ulik en PCs. Men så er min psykiater 70 år, og vet mer enn de fleste om det meste.

Men ikke mer enn meg om datatreknologi(jeg sender veiledninger på tekniske ting av kjærlighet til min psykiater) og astrofysikk og matematikk, der er det blirr støv i systemet.

Jeg ga en stor bok på 800 sider ca for et par år siden, men jeg tror min psykiater er opptatt med mye annet, for jeg mistenker at hun enda ikke har lest den, det er ok, et hvert aktivt tenkende menneske må bruke sin tid innenfor sin interesse. Jeg skal stille min psykiater to morsomme spørsmål om ca to uker, det ene er om hun tenker på universets diamater(det tenker jeg en god del på), det andre er om hun syns det er gøy å tenke på ...

det har jeg glemt akkurat nå, fordi jeg satt og tenkte på universets diameter. (vanskelig for meg å huske på to ting samtidig) (jeg kommer sikkert på det i natt, jeg pleier våkne av sånt, i natt våknet jeg, jeg tenkte på tre ting Sirius, Betelguese og P8B, Jeg ble så frustrert at jeg midt på natten sendte min kjære venn en sms, han svarte ca en time etterpå. Er det rart jeg blir varm? (hvilket annet menneske har jeg kjent som er åpen for tanker jeg tenker, om så er kl 03.00? Skulle ønske han var 30 år, og ikke 75 år og skitten:-(

Og jeg er gift og han tenker kun på stjerner og tall og forhold:-(

 

Heldigvis, jeg har en eldre venn som strever, han er professor i fysikk/astrofysikk, han ble så interessert i dag at jeg skal hjem til han mandag kveld, for å både forenkle hans liv, hans angst og hans mobil og data, det er knyttet sammen. Han og jeg er mye mere like og på bølgelengde(vi er som lyset:-) vi to, lysende:-) en som ikke forstår at hjernen ikke kan omprigrammeres, og at det ikke er særlig mye mer vanskelig enn å slette alt og starte på nytt med en PC.

 

 

Jeg liker sånne mennesker og han har kun interesser og lager seg ikke problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror mange med pf ikke ønsker å gjøre aktive valg for å få det bedre.

 

Feks vet jeg akkurat systemet/programmet/tilleggssoftware, som hww og flere burde forsøke.

Men vil de? Nei! I meg kommer dette opp ( ?? )

 

Feks er man veldig syk, når man blir fornærmet av noe et menneske skriver på nettet eller sier, heldigvis at jeg ikke blir så lette fornærmet,  og hww unnlater å møte som avtalt med sitt barn til et viktig møte.

 

Hadde jeg vært gift med en slik ektefelle hadde jeg sagt at jeg syns vedkommende burde kjøre seg en laaang tur, og helst ikke retunere før jeg hadde lagt meg.

 

Da jeg av avtalebrudd blir sint.

 

Om jeg falt ned med brukket arme fra taket, ville jeg IKKE, unnlatt å møte med mitt barn til en viktig avtale, nå ville jeg kanskje møtt også til "uviktige avtaler", med en brukket legemsdel, da avtaler er avtaler og klokkeslett og datoer veldig viktige, tror mitt system derfor er veldig programert, kode og tallmessig og mer enn andres og jeg er ikke så god på å være fleksibel på sånt. Men fra det til å avslå konkret hjelp, man heller vil klage, syte, mase, streve, videre, før man har forsøkt oppgraderingssystemet til sin egen hardisk, det syns jeg er utrolig rart.

Da jeg kjørte i dag for å lese, kom jeg på alt dette, hvor rart det er for meg at man ikke vil bytte operativsystem, innsette mer ram, eller forbedre nåværende system på alle muloge tenkelige måter.

 

Da jeg fikk manualen og forstod mer av mitt eget operativsystem, så var mye løst, jeg visste begrensinger og jeg visste lure grep, kort oppsummert. (sannheten er jo også at jeg trengte en psykiater til menneskeliggjøre mine teorier) Heldigvis har jeg en psykiater som forstår at den meneskelige hjerne ikke er ulik en PCs. Men så er min psykiater 70 år, og vet mer enn de fleste om det meste.

Men ikke mer enn meg om datatreknologi(jeg sender veiledninger på tekniske ting av kjærlighet til min psykiater) og astrofysikk og matematikk, der er det blirr støv i systemet.

Jeg ga en stor bok på 800 sider ca for et par år siden, men jeg tror min psykiater er opptatt med mye annet, for jeg mistenker at hun enda ikke har lest den, det er ok, et hvert aktivt tenkende menneske må bruke sin tid innenfor sin interesse. Jeg skal stille min psykiater to morsomme spørsmål om ca to uker, det ene er om hun tenker på universets diamater(det tenker jeg en god del på), det andre er om hun syns det er gøy å tenke på ...

det har jeg glemt akkurat nå, fordi jeg satt og tenkte på universets diameter. (vanskelig for meg å huske på to ting samtidig) (jeg kommer sikkert på det i natt, jeg pleier våkne av sånt, i natt våknet jeg, jeg tenkte på tre ting Sirius, Betelguese og P8B, Jeg ble så frustrert at jeg midt på natten sendte min kjære venn en sms, han svarte ca en time etterpå. Er det rart jeg blir varm? (hvilket annet menneske har jeg kjent som er åpen for tanker jeg tenker, om så er kl 03.00? Skulle ønske han var 30 år, og ikke 75 år og skitten:-(

Og jeg er gift og han tenker kun på stjerner og tall og forhold:-(

 

Heldigvis, jeg har en eldre venn som strever, han er professor i fysikk/astrofysikk, han ble så interessert i dag at jeg skal hjem til han mandag kveld, for å både forenkle hans liv, hans angst og hans mobil og data, det er knyttet sammen. Han og jeg er mye mere like og på bølgelengde(vi er som lyset:-) vi to, lysende:-) en som ikke forstår at hjernen ikke kan omprigrammeres, og at det ikke er særlig mye mer vanskelig enn å slette alt og starte på nytt med en PC.

 

 

Jeg liker sånne mennesker og han har kun interesser og lager seg ikke problemer.

 

Hei!'

 

På Slutten skulle det være :

 

Enn en som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til eksperten. Jeg opplevde at terapauten sparket meg som pasient i form av å indormere meg og ledelsen om at han ikke ønsket ha behandlerrolle for meg lenger. Han gjorde dette fordi jeg reagerte på at han løy om meg i en uttalelse til NAV. Noe som uansett er på det rene. Han gjorde også noe lignende mot en annen pasient da hun reagerte på løgner han hadde skrevet om henne (- i form av å skrive henne ut før tiden, og ikke innkalle henne til obligatorisk oppfølgningsopphold. ). Hadde han lov til å sparke meg som pasient? Og er det vanlig praksis? Hverken jeg eller den andre pasienten gjorde annet enn å bli sinte og klage på løgner. Noen andre her som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: f4652...938

Hei!

 

Glemte.

 

Jeg ble selv sparket av en terapaut.

 

Jeg har vonde minner fra det, så jeg tenker sjelden på det, men jeg var bare 12 år første gang, og jeg forstår ikke hvorfor han var så sint, jeg tror ikke jeg forstår det enda.

 

Det skjedde på et barnehjem, først på heggeli i Oslo, ved Frognerparken, også på larkollen, de mente jeg løy, men det visste jeg ikke før jeg leste i papirene som voksen. Jeg løy ikke, men jeg forstod ikke, og det var lett for andre å gi meg skylden.

Jeg har derfor forklaringen, jeg syns likevel de burde si unnskyld, det var vold og overgrep og jeg ble mer redd og mer taus og mer fjern og mer autistisk av behandlingen deres.

 

I dag vet jeg hvorfor mennesker gjør sånne ting og hvorfor de ikke svarer meg, da er jo den delen plassert, men jeg blir sint når jeg tenker på at de kan gjøre dette mot andre barn, jeg har derfor vurdert å skyte visse personer, men jeg har valgt å avstå fra det, fordi jeg har forsørgeransvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror mange med pf ikke ønsker å gjøre aktive valg for å få det bedre.

 

Feks vet jeg akkurat systemet/programmet/tilleggssoftware, som hww og flere burde forsøke.

Men vil de? Nei! I meg kommer dette opp ( ?? )

 

Feks er man veldig syk, når man blir fornærmet av noe et menneske skriver på nettet eller sier, heldigvis at jeg ikke blir så lette fornærmet,  og hww unnlater å møte som avtalt med sitt barn til et viktig møte.

 

Hadde jeg vært gift med en slik ektefelle hadde jeg sagt at jeg syns vedkommende burde kjøre seg en laaang tur, og helst ikke retunere før jeg hadde lagt meg.

 

 

 

Det er ikke gitt at det som fungerer for deg fungerer for absolutt alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denvakreblomsten

Det høres jo veldig rart ut da de fleste som har opplevd traumer har mistillits problemer. Tillit vil jo bygges opp over tid. En behandler skal jo være en punshingbag for en pasient slik at pasienten til slutt forstår at behandleren alltid vil være tilstede for pasienten slik at relasjonen er stabil (konstant). Det høres helt merkelig ut at en behandler svikter en pasient på denne måten. Jeg skjønner godt at TS reagerer. Har man kanskje opplevd svik og ustabile relasjoner hele sitt liv er det jo terapeuten sin jobb å gi pasient tro på relasjonsbygging igjen ved å gi pasienten empiri. Nei, dette kan jeg over hodet ikke forstå. Jeg synes det er ekstremt uprofesjonelt av en behandler på en traumeklinikk.  Anonymous poster hash: 0078b...191

Enig. Takk for støtten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan velge å forstå deg selv utelukkende ut fra din diagnose eller du kan velge å se på deg selv som et menneske som kan gjøre aktive valg for å komme seg videre.

Synd jeg ikke kan gi deg et lite kyss.. Jeg er sikker på du ville blitt til en prins ;)

Anonymous poster hash: f4652...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...