Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sitter og grubler noe fælt etter å ha kommet hjem fra RH i går!

Var autotransplantert i -98 pga en del komplikasjoner.

Da jeg reiste hjem fikk jeg med meg epikrisene fra -96 -2001 .

Da kom sjokket ....jeg leste st i 98 ville de IKKE fjerne venstre nyre da den hadde en en funksjon på hele 65 % kontra 34,5 høyre nyre.

Det hadde blitt tatt 4 reografier siden -96 , alle vist det samme .

Jeg har til stadighet siden -98 hatt smerter , infeksjoner og blødninger i venstre nyre. Derfor ble det bestemt at de skulle fjene denne i mai -2001, da prøvene viste at venstre hadde bare en fordeling på 40%, og høyre 60%...

Det jeg forstår ut i fra dette er : At pga. alle mine problemer med v. nyre siden -98 har funksjonen gått ned 25 %...men hva med den andre !????? Har dennne nå bare en funksjon på 20% egentlig ( har også hatt infeksjoner i denne )????

Kreatininen er på 115....

Hjelp meg , for det tar så innmari lang tid å komme til kontroll igjen.

Kan legge til at de ikke hadde sett på tidligere renografier på RH.....jeg spurte.

Håååååper på svar.

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog
Skrevet

Disse %tallene sier ikke noe om hvordan den egentlige nyrefunksjonen er. Det sier bare noe om hvor stor del av totalfunksjonen som gjøres av den ene eller andre nyren. Det er også en god usikkerhet rundt disse tallene. Når du sier at det har vært en forandring fra 65/35 til 40/60, har nok den totale nyrefunksjon blitt mer overatt av den høyre nyren.

Detaljer om dette må du få av lege som kjener hele situasjonen, for det mange faktorer som kan spile inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...