Gå til innhold

Samvittighet


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.

Jeg ha kjempe dårlig samvittighet angående noe jeg gjorde i utlandet.

Hver gang noen nevner det landet lir jeg dårlig i magen og begynner å tenke på det og blir dårlig.

Jeg har snakket med mine nærmeste angående diss tankene mine som plager meg, men de sier at det ikke er noe jeg kan gjøre med det. Tingen er den at disse problemene okkuperer hjernen min og jeg klarer ikke tenke på noe annet, lese, se på film osv. fordi de alltid er der. JEg spiser også mindre og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir kvalm av ¨å tenke på det jeg gjorde. Er det noe jeg kan gjøre med dette (unntatt gå til psykolog) eller må jeg bare la tiden lege såret?

Mvh en med dårlig samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo litt an på hva du gjorde og om du faktisk trenger å ha dårlig samvittighet eller om du er for streng med deg selv. Hvis du gjorde noe mot noen andre må du unnskylde for å komme deg videre. Hvis det er deg selv du har skuffet må du nesten bare prøve å tilgi deg selv. Alle gjør dumme ting, alle gjør ting de angrer på. Jeg ville anbefalt å snakke med psykolog hvis det plager deg så mye. Men etter en stund går det over og man klarer å tenke på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort. Du må komme deg videre. Tilgi deg selv. Mennesker feiler gang på gang. Putt det i skrinet for dårlige erfaringer. Du skriver ingenting om hvor lenge dette er siden, men det mestefalmer/blekner over tid, dersom man ikke velger å elte det.  Handlingen får du ikke gjort om. Tankene du velger å ha om handlingen og deg selv kan du til en viss grad styre ved å gi dem aksept. 



Anonymous poster hash: 25ab5...dc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...