Gå til innhold

Motivasjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Velg mørk sjokolade. Da holder det med noen biter, eller drikk litt sjokolademelk når du må ha noe støt F.eks. Oboy. Frukt istedenfor godteri.

Frukt er faktisk godt, men er ikke flink nok til å spise det. Mørk sjokolade er en god ide og oboy har jeg faktisk her.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke turt å veie meg på år og dag....

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Gjør det! Bedre å face det. Selv har jeg utsatt det lenge og ble noe overrasket over tallet som lyste mot meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! Bedre å face det. Selv har jeg utsatt det lenge og ble noe overrasket over tallet som lyste mot meg...

Jeg er gresselig redd for at det ikke blir noe positiv overraskelse akkurat...

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gresselig redd for at det ikke blir noe positiv overraskelse akkurat...

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Nei, det ble ikke jeg heller, men likevel glad jeg ikke utsatte det lenger. Nå vet at jeg at jeg må ta affære i alle fall.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...jeg har et treningstudio rett utenfor døra her og har mange ganger tenkt på å begynne...men jeg tviler på min evne til å holde ut :-(

Men vil gjerne forme kroppen. Har blitt dvask ;-)Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Da ville jeg meldt meg inn hvis det ikke er binding og du får brukt det jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg holdt på å bli tjukk en periode. Etter en viss alder var jeg ikke lenger automatisk slank fant jeg ut. Jeg klarte å snu trenden. Jeg har ingen selvdisiplin, og klarer ikke å gå småsulten over tid eller la være å ta kake når andre spiser. Jeg vil leve livet og kose meg. Det som funket for meg var:

 

1. Slutte å spise når jeg er mett.

2. Ikke godteri eller brus på hverdager.

3. Trene minst 2 ganger i uken. (Jeg satt ikke høyere mål enn det i starten, men nå trener jeg mer)

 

Pkt 1 er det aller viktigste tror jeg. Heller ta et knekkebrød om blodsukkeret blir for lavt mellom måltidene enn å spise så magen står som et trommeskinn. Punktet betyr også at jeg ikke lenger trøkker i meg potetgull og sjokolade som en zombie når jeg har spist så mye at det nesten ikke smaker godt lenger.

 

Har man trent kan man faktisk slappe av med god samvittighet. I helgen kan man faktisk kose seg med litt snacks.

 

Detter er ikke en "slankekur", men regler jeg har tenkt å følge hele livet. Nå blir jeg ikke lenger motivert av vektnedgang, men fremgang i kondis og styrken. Vektnedgangen er en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn å trene.

 

Det gir som regel samtidig en god motivasjon til å legge om kostholdet noe.

 

Så vil fremgangen gi ytterlig motivasjon til å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er en person som ikke er veldig avhengig av mat jevnlig - altså en sånn som kan finne på å bare ha spist lunch før du kommer sent hjem fra jobben kl 19 f eks (som meg) - så er det ikke noe ork å prøve den 5:2-faste-dietten...

 

Jeg liker den godt,- synes ikke det er uoverkommelig med fastedagene - og så er det så deilig å spise normalt dagen etter en fastedag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den godt,- synes ikke det er uoverkommelig med fastedagene - og så er det så deilig å spise normalt dagen etter en fastedag ;-)

Min kjære holder også på med den dietten og han sier det samme - at det er så godt å spise skikkelig igjen dagen etter en fastedag. :)

 

Selv holder jeg mer med Hellstrøm som trodde mest på 7-0 kuren. ;) Jeg koser meg med maten 7 dager i uka, men jeg spiser sunt allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg meldt meg inn hvis det ikke er binding og du får brukt det jevnlig.

Tror ikke det er binding da...kun en mnd oppsigelsestid..har veldig lyst å melde meg inn. Det som holder meg igjen er denne "redselen" for et nederlag. Men kanskje d bare er å "just do it?"

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ble ikke jeg heller, men likevel glad jeg ikke utsatte det lenger. Nå vet at jeg at jeg må ta affære i alle fall.

Ja, jeg må jo face det før eller senere...føler meg ikke klar for å hoppe i det, for har en viss anelse..

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv holder jeg mer med Hellstrøm som trodde mest på 7-0 kuren. ;) Jeg koser meg med maten 7 dager i uka, men jeg spiser sunt allikevel. :)

Ja, - men jeg overspiser ikke de 5 dagene jeg heller, spiser helt normalt. Det som er deilig dagen etter fastedagen er f eks å ha melk i kaffen, spise et par-tre brødskiver til lunch og vanlig middag. Hvis jeg spiser helt normalt 7 dager i uken går jeg ikke ned det jeg har lyst til. Passe på å ikke spise for mye alle dager i uken, vel - det har vist seg å være vanskelig for meg - i alle fall over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo face det før eller senere...føler meg ikke klar for å hoppe i det, for har en viss anelse..

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Planlegger veieing på fredager framover. Så får det bli mandager når "nervene" er litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlegger veieing på fredager framover. Så får det bli mandager når "nervene" er litt bedre :)

Hehe...tror jeg trenger solide nerver hvis jeg skal veie meg ja ;-)

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å trene.

Det gir som regel samtidig en god motivasjon til å legge om kostholdet noe.

Så vil fremgangen gi ytterlig motivasjon til å fortsette.

Jeg vurderer sterkt å begynne å trene nå ja. Bra for selvbildet også - ikke minst ;-)

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er en person som ikke er veldig avhengig av mat jevnlig - altså en sånn som kan finne på å bare ha spist lunch før du kommer sent hjem fra jobben kl 19 f eks (som meg) - så er det ikke noe ork å prøve den 5:2-faste-dietten...

Jeg liker den godt,- synes ikke det er uoverkommelig med fastedagene - og så er det så deilig å spise normalt dagen etter en fastedag ;-)

Betyr det at jeg ikke kan spise noe som helst to dager i uka? Hm, er det ikke lett å overspise når du først kan spise? Ellers er jeg en type person som ikke er avhengig av å spise da og da. Hovedproblemet mitt er en medisin jeg går på som jeg nå ska trappe ned på. Kanskje det da blir lettere å evt faste. Har fastet før i mine yngre dager da.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngridSletten

Betyr det at jeg ikke kan spise noe som helst to dager i uka? Hm, er det ikke lett å overspise når du først kan spise? Ellers er jeg en type person som ikke er avhengig av å spise da og da. Hovedproblemet mitt er en medisin jeg går på som jeg nå ska trappe ned på. Kanskje det da blir lettere å evt faste. Har fastet før i mine yngre dager da.

Anonymous poster hash: f90fb...9dc

Som Katt-ja følger jeg også denne dietten, og det er den eneste jeg har klart å følge over lang tid uten slinger i valsen. For det er nemlig overkommelig å "faste" to dager i uka. Man kan spise 500 kalorier på fastedager og du kan velge hvilke dager du vil faste. Og det er ikke slik at fu våkner opp gal av sult dagen etter en fastedag. Heller omvendt. Det passer i hvert fall supert for meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke slik at fu våkner opp gal av sult dagen etter en fastedag. Heller omvendt. Det passer i hvert fall supert for meg.

 

Ja, jeg overspiser heller ikke - spiser kanskje en brødskive eller to til frokost - og nyter det + melk i kaffen - mens jeg vanligvis ikke spiser frokost. At jeg skeier litt ut av og til på spisedagene - er ikke annerledes enn før,- jeg skeiet da ut da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...