Gå til innhold

Hvor åpen skal jeg være om min sykdom når jeg søker ny jobb?


Usikker-på-ny-start

Anbefalte innlegg

Er ikke uenig i det du sier, men har sett ganske mange tilfeller på at tiltak i regi av nav ikke fører folk ut i arbeidslivet igjen, men derimot ut i uførhet - dessverre. Det er derfor jeg har så stor tro på å prøve å klore seg fast i det ordinære arbeidslivet, evt. deltid.

 

Jeg hadde forsøkt å velge en arbeidsgiver med en viss størrelse, tror jeg. Ikke en liten privat bedrift, så får økonomiske vansker med en gang noe ikke helt fungerer.

 

Det er dessverre helt riktig.

Jeg håper lidelsen i seg selv, når den fortsatt er så aktiv som den er, ikke kommer i konflikt med arbeidsoppgavene slik motorprøysen nevner. Dette handler nemlig ikke kun om å finne seg en jobb selv om man er syk og hevde sin "rett", man skal også faktisk kunne beherske yrkesrollen. For et menneske med bipolar som fortsatt er rimelig ustabil er det dermed mange dører som lukker seg, med mindre man tenker litt kreativt og ikke låser seg til èn type stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...